نوشته شده توسط : مریم

مشکلات متداول جاروبرقی |متداول ترین مشکلات جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی |متداول ترین مشکلات جاروبرقی

هر گاه که  صحبت از نظافت و تمیزی خانه میشود، اولین وسیله برقی  که به ذهن ما می آید جاروبرقی است. جاروبرقی اگر به دستی کار کند باعث سرعت بخشیدن به فرآیند تمیزکاری منزل میشود و البته اگر یک مشکل کوچک داشته باشد استفاده از آن بسیار سخت خواهد بود. برای مثال فرض کنید مکش جاروبرقی کم شود، در این صورت ترجیح میدهید اصلا از ان استفاده نکنید. وقتی از یک جاروبرقی خوب استفاده می کنید این امر را به وضوح متوجه می شوید. اگر شما به درستی از جاروبرقی خود نگهداری کنید هیچ مشکل اجتناب ناپذیری برای آن به وجود نخواهد آمد.

ما در این مقاله متداول ترین مشکلات جاروبرقی را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

 

1-کاهش مکش جاروبرقی

کاهش مکش معمولا در اکثر جاروبرقی ها در دوره های خاصی اتفاق می افتد که البته بسته به مدل و برند دستگاه ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد.  گیر کردن مو، پرز و آشغال در قسمت های مختلف مرتبط با مکش دستگاه باعث کاهش قدرت مکش و در نتیجه کمتر شدن قدرت موتور دستگاه میشوند. توصیه میشود برای پیشگیری از این مشکل به صورت دوره ای فیلتر و رولهای سر جاروبرقی را تمیز کنید.

مشکلات متداول جاروبرقیمشکلات متداول جاروبرقی

2-ایجاد سر و صدای زیاد جاروبرقی

ایجاد سر و صدای زیاد و نا به هنجار جاروبرقی از جمله خرابی‌های جاروبرقی است که به خاطر قرار گرفتن وسیله‌ای در داخل پاکت جاروبرقی یا خراب شدن پروانه یا خرابی بلبرینگ‌های جاروبرقی است.  در حالت اول می‌توانید با خارج کردن شی از داخل پاکت جاروبرقی مشکل را برطرف کنید اما در صورتی که پروانه یا بلبرینگ‌های جاروبرقی خراب شده باشد باید توسط نیروی تکنسین اقدام به تعمیر جاروبرقی نمایید چرا که تعمیر جاروبرقی نیاز به دانش فنی در این زمینه دارد.

 

3-خاموش شدن جاروبرقی حین کار

خاموش شدن جاروبرقی حین کار یک مشکل جدی است و باید سریعا پیگیری شود. دلایل زیادی ممکن است داشته باشد اما شایع ترین علت، ضعیف شدن یا نیم‌سوز شدن موتور دستگاه است. البته در اولین قدم باید پر بودن کیسه آشغال و مخزن جاروبرقی را چک کنید و در صورت پر بودن، آن را خالی کنید و مجدد جاروبرقی را تست کنید. اگر باز هم بعد از چند ثانیه خاموش شد با یک تکنسین جهت عیب یابی دقیق دستگاه تماس بگیرید.

 

4-داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی یکی دیگر از خرابی‌های جاروبرقی است که اغلب به خاطر روشن ماندن طولانی مدت دستگاه است. هر چند که دلایلی دیگری نیز می‌تواند داشته باشد همچون نم‌دار بودن آشغال‌ها و… باعث می‌شود موتور مدت زمان بیشتری کار کند و اگر این فرایند ادامه دار باشد در نهایت موتور دستگاه نیم سوز یا منجر به سوختن موتور خواهد شد.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور بهتر است که هر چند مقدارکار کردن دستگاه، دوالی سه دقیقه جاروبرقی را خاموش کنید تا از خرابی‌های جاروبرقی در امان باشید.

مشکلات متداول جاروبرقیمشکلات متداول جاروبرقی

5-بوی بد جاروبرقی

زمانی که احساس میکنید جاروبرقی شما بویی ناخوشایند شبیه به بوی زباله می دهد،علت آن میتواند گیر کردن آشغال در جاروبرقی باشد. در صورت گیر کردن موادی مانند مو، پشم حیوانات، باکتری و مواد بوزای دیگر در جاروبرقی بویی ناخوشایند متصاعد شده که میتواند آزار دهنده باشد.

برای حل این مشکل ابتدا باید کیسه، برس ها و فیلتر جاروبرقی را چک نمایید و کیسه جاروبرقی را به جای خالی کردن تعویض کنید. اگر جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض ندارد، باید آن را خالی کرده و کاملا با آب بشویید. سیکلون جاروبرقی را با یک دستمال پارچه ای به خوبی تمیز کنید. اگر فیلتر منشا ایجاد بو باشد باید آن را تعویض نمایید. همچنین ممکن است که غلتک برس دارای باکتری و مواد دیگری شده باشد  و ایجاد بو کند.

در این مورد نیز باید مطمئن شوید که پاک کردن و شستن برس مشکل را حل می کند و یا اینکه باید آن را تعویض کنید.

6-خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

استفاده نادرست از جاروبرقی و باز کردن بیش از اندازه سیم آن به مرور زمان مشکلاتی از قبیل عدم جمع شدن سیم به صورت خودکار، قطع برق دستگاه و عدم جریان صحیح آن به موتور به وجود می آید. ابتدایی ترین و آسان ترین کار در این موارد، تمیز کردن مسیر حرکت سیم در دستگاه است.

استفاده مداوم از جارو برقی مخصوص در محیط هایی که پرز و گرد و غبار زیادی در آنها وجود دارد باعث میشود تا به مرور مسیر حرکت سیم مسدود شده و مانع از حرکت روان و صحیح آن گردد.

در صورتی که با تمیز کرد مسیر حرکت سیم مشکل برطرف نشود،خرابی در قطعات داخلی این قسمت وجود دارد. این خرابی شامل مواردی مانند؛قطع سیم های روشن و تیره،خرابی فیوز شیشه ای،شکستگی پلاتین ها،خرابی ترمز سیم جمع کن و… میباشد .

مشکلات متداول جاروبرقیمشکلات متداول جاروبرقی

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

نشت اب پکیج

نشت اب پکیج

نشت اب پکیج

نشتی آب در پکیج یکی از شایع ترین عیب های این سیستم گرمایشی می باشد که احتمال دارد برای تمامی کاربران این دستگاه اتفاق بیافتد. در اکثر مواقع مشکل آب دادن پکیج از سوی کاربران جدی گرفته نمی شود و ممکن است پکیجی مدت ها گرفتار این مشکل باشد، گاهی این بی توجهی صرف نظر از خطرناک بودن آن، عواقب ناخوشایند فراوانی را به دنبال دارد که موجب پرداخت هزینه های تعمیر و تعویض گزافی نیز می شود. در اینجا به شناسایی علل آب دادن پکیج و نیز راهکارهای رفع آن می پردازیم.

علت های نشت اب از پکیج

1-ایجاد سوراخ یا ترک در مبدل

 ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل حرارتی را می توان از دلایل آب دادن پکیج دیواری قلمداد نمود. ریزش و چکیدن چند قطره آب در قسمت زیر پکیج در مدل های تک مبدله، حکایت از آسیب دیدن و خرابی و ترک خوردگی مبدل دستگاه دارد. افزایش دمای ناگهانی و متعاقب آن، داغ شدن بیش از حد آب، از مهم ترین علائم و نشانه های این مشکل محسوب می شود.

در صورت سوراخ شدن مبدل پکیج های دو مبدله، نشتی و فوران آب به صورت محسوس مشاهده می شود. در چنین شرایطی، تعویض مبدل حرارتی پکیج از بهترین راهکارها برای برطرف نمودن این مشکل می باشد.

نشت اب پکیجنشت اب پکیج

2-نشتی آب در پکیج از ناحیه ی پمپ

ریشه ی آب دادن سیستم گرمایشی پکیج ممکن است در اختلالات مرتبط با پمپ آن باشد. پمپ سیرکولاتور در داخل پکیج برای گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتور ها و یا لوله ها کاربرد زیادی دارد. این پمپ اغلب مقاومت بالایی دارند، ولی بعد از چند سال عموما دچار سوختگی و یا ضعیف شدن می شوند که با اصلاح سیم کشی و یا تعویض پمپ مشکل گرمایش تجهیزات گرمایشی حل می شود.

به طورکلی پمپ پکیج بخصوص در پکیج های دو مبدله مرتبا باید کار کند و این موضوع باعث می شود طول عمر پمپ پکیج در پکیج های دو مبدله نسبت به تک مبدله کمتر باشد. گاهی مواقع با خراب شدن این پمپ ها، همراه با پیدایش معضل آب دادن در پکیج رخ می دهد که با تعمیر و یا تعویض آن توسط تعمیرکاران حرفه ای می توان این مشکل را برطرف ساخت.

3-پاره شدن لوله و اتصالات داخلی

گاهی هم ممکن است در اثر حرارت زیاد پکیج یا مشکلات دیگر، لوله ها و اتصالات داخلی پاره شوند. برای رفع مشکل آب دادن پکیج در این حالت باید اول لوله مورد نظر را پیدا کرده و در گام بعدی، آن را با لوله های جدید و سالم تعویض کنید. خراب شدن اورینگ و یا واشر به عنوان قطعات داخلی اصلی پکیج، مهم ترین دلایل بروز این اتفاق به شمار می روند. حرارت هم مساله را تشدید می کند تا در نهایت لوله ها پاره شوند.

نشت اب پکیجنشت اب پکیج

4-فرسودگی قطعات

پکیج‌ها با آب گرم سر و کار دارند و این آب معمولا املاح بیشتری خواهد داشت؛ به همین دلیل لوله‌های آب داغ خیلی زودتر فرسوده می‌شوند. این موضوع می‌توان به شکل‌های مختلفی مانند سوراخ شدن یا پوسیدگی خود را نشان دهد و معمولا یکی از نشانه‌های آن آب دادن از زیر پکیج است. از سوی دیگر گذشت زمان و در معرض حرارت قرار گرفتن واشرها، می‌تواند فرسودگی آن‌ها را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر مدت زیادی از نصب پکیج می‌گذرد، باید برای تعویض لوله‌ها و اتصالات آن اقدام کنید.

5-به هم خوردن تنظیمات فشار پکیج

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به چکه کردن پکیج شود، به هم خوردن تنظیمات فشار آن است. وظیفه تنظیم فشار در این دستگاه بر عهده شیر تخلیه یا شیر اطمینان است؛ به عبارت بهتر برای کم کردن فشار پکیج باید این شیر را باز کنیم.  مواقعی ممکن است به دلیل خراب شدن یا فرسوده شدن این قطعه، پکیج شروع به آبریزی کند. در نتیجه اگر متوجه چکه کردن و نشت آب شدید، فشار پکیج را بررسی کنید و دقت داشته باشید که نباید از ۱٫۵ تا ۲ بار بیشتر باشد. در صورت بالا بودن فشار پکیج، مشکل می‌تواند از شیر تخلیه باشد که در این صورت باید توسط کارشناس تعویض شود.

6-نشتی آب از محل شیر پرکن دستگاه

یکی دیگر از دلایل آب دادن پکیج ، وجود نشتی در محل شیر پرکن است. در این حالت برای تعمیر پکیج باید لوله ای که دچار نشتی شده شناسایی و تعویض شود. توجه داشته باشید که خرابی این قطعه منجر به بالا رفتن فشار داخلی پکیج می شود.  به همین دلیل باید در اسرع وقت مورد بررسی و تعمیر یا تعویض قرار بگیرد.

نشت اب پکیجنشت اب پکیج

7-عدم آب بندی صحیح اتصالات

از دیگر علت های نشتی آب از پکیج دیواری، آب بندی نادرست سختی گیر، چپقی، زانو و شیلنگ پیسواری دستگاه می باشد. چنانچه نشتی آب به قسمت اتصالات پکیج مربوط شود، می‌بایست کلیه آنها مورد بررسی قرار گیرند.

در صورت زیاد بودن میزان نشتی، ضمن بستن و قطع جریان شیر ورودی ساختمان، باید تعمیر یا تعویض قطعه معیوب را در دستور کار قرار داد.  به منظور جلوگیری از این مشکل، بررسی منظم شیلنگ ها و اتصالات پکیج دیواری کمک شایانی می نماید.

ناگفته نماند که فرسودگی شیلنگ رابط مدار گرمایش و منبع انبساط و فرسودگی و خراب شدن منبع انبساط دستگاه را می توان در ردیف دیگر علت های مهم نشتی آب از پکیج دیواری به حساب آورد.

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از پکیج، جاروبرقی ، ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

نصب تلویزیون، از نصب لوازم برقی دیگر مانند ماشین لباسشویی یا یخچال ساده‌تر است و شما حتی اگر تجربه‌ای هم در این زمینه نداشته باشید، با مطالعه‌ی این راهنمای نصب تلویزیون که ما برای شما تهیه کرده ایم، می‌توانید به تنهایی تلویزیون خود را نصب و راه‌اندازی کنید.

البته در نظر بگیرید که اگر خودتان نصب تلویزیون را برعهده بگیرید از گارانتی خارج خواهد شد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید تلویزیون، صرف نظر از اینکه الجی، سام، دوو و یا جی پلاس است، فروشگاه معتبر برند مدنظرتان را پیدا کنید.

انواع روش نصب

نصب تلویزیون، در حالت کلی، به دو روش امکان‌پذیر است: نصب و راه‌اندازی تلویزیون روی پایه میز و نصب و راه‌اندازی تلویزیون روی پایه براکت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات لازم و ضروری برای نصب تلویزیون را به هر دو روش ببنید.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیونراهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

طریقه نصب تلویزیون به دیوار

نخستین نکته‌ای که میبایست به آن توجه داشته باشید، پیدا نمودن مکانی متناسب برای نصب تلویزیون میباشد. تلویزیون میبایست در راستای چشم شما باشد و یک زاویه دید متناسب نسبت به آن داشته باشید.

تلویزیون خود را در بالاترین نقطه نصب نکنید. اینکار باعث می‌شود برای داشتن دید بهتر گردن خود را به بالا کشیده و بعد از مدتی در آن ناحیه احساس ناراحتی نمایید.

اگر تلویزیون را برای اتاق‌نشیمن می‌خواهید، آن را در راستای مبلمان قرار بدهید تا هنگام نشستن یا دراز کشیدن زاویه دید عالی داشته باشید. اگر در اتاق خود پنچره‌ای بزرگ دارید، تلویزیون را بر روی دیواری با زاویه نود درجه با آن نصب نمایید. این زاویه موجب می‌شود نور پنجره بر روی تلویزیون نتابد
مناسب‌ترین براکت تلویزیون را برگزینید.

بعد از پیدا نمودن محل متناسب نصب تلویزیون، به سراغ براکت یا پایه دیواری بروید. براکت های تلویزیون در ۲ نوع ثابت و متحرک در بازار موجود هستند. هنگام انتخاب براکت به اندازه و اینچ تلویزیون خود دقت نمایید.

چرا که براکت‌های متناسب تلویزیون هایی با اینچ‌های بالا، می‌توانند تلویزیون سنگین و بزرگ را حمل کنند. در پشت تلویزیون ۴ سوراخ وجود دارد که به شکل مربع یا مستطیل قرار گرفته‌اند. فاصله‌ی آن‌ها را با هم اندازه بگیرید و براکت متناسب را برگزینید.

براکت دیواری مسطح، تلویزیون را تا حد ممکن نزدیک به دیوار و البته ثابت نگه می‌دارد.

brocketدیواری متحرک این امکان را به شما می‌دهد تلویزیون را در زاویه‌های محدود بچرخانید.

براکت دیواری مفصلی، از دیوار کمی فاصله دارد، ولی قابلیت چرخش و حرکت به هر جهت را دارد.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیونراهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

براکت را در محل نصب تلویزیون نگه دارید و جای پیچ‌های آن را که احتیاج به سوراخ نمودن دارند بر روی دیوار علامت بزنید. پیش از سوراخ نمودن دیوار اطمینان حاصل نمایید که سیم و اتصالات برق در آن محل وجود ندارد، چرا که اگر در این محل اتصالات برق وجود داشته باشد، باعث قطعی برق ساختمان و برق‌گرفتی می‌شود.

برای نصب تلویزیون، ابزاری همچون دریل، رول پلاک، پیچ، پیچ‌گوشتی، تراز و متر را در کنار خود قرار بدهید. سر مته متناسب را بر روی دریل قرار بدهید و علامت‌های روی دیوار را سوراخ نمایید.

مته میبایست کمی از پیچ‌ها کوچک‌تر باشد، تا پیچ‌ها سفت و محکم بر روی دیوار قرار بگیرند. حال با پیچ و رول پلاک، براکت را روی دیوار نصب نمایید، بعدا ۴ سوراخ تلویزیون را به براکت پیچ نمایید.

پیش از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمامی کابل‌ها را به آن متصل کرده باشید، زیرا بعد از نصب، کاری پیچیده و دشوار خواهد بود.

نصب تلویزیون روی پایه‌‌ی میز

نصب تلویزیون روی پایه‌ی میز، روشی ساده، راحت و رایج است که در آن، تلویزیون را به پایه‌ی میز وصل می‌کنند. برخی از میزها، دارای پایه هستند و شما باید پس از بازکردن پایه‌ی تلویزیون خود با استفاده از آچار مخصوص، تلویزیون را به پایه‌ی میز نصب کنید؛ اما برخی از میزها پایه ندارند و اگر قصد بستن تلویزیون به پایه و محکم‌کردن آن را داشته باشید، باید یک پایه‌ی مناسب خریداری کنید. پایه‌های رومیزی که برای نصب تلویزیون استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به مدل تلویزیون، مدل میز، وزن تلویزیون، جنس میز، سایز تلویزیون، سایز میز و… پایه مناسبی را انتخاب کنید.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیونراهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

جرقه زدن کلکتور جاروبرقی :

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقیجرقه زدن کلکتور جاروبرقی

قسمت کلکتور جارو برقی یکی از رایج ترین مشکلات آن جرقه زدن است که مصرف کنندگان در بسیاری از مواقع با آن روبرو می شوند. به همین دلیل ممکن است سوالات زیادی در رابطه با نحوه و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی برای ان ها ایجاد شود ما در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز شما عزیزان در رابط کلکتور جاروبرقی را برای شما توضیح می دهیم.

علت هایی که موجب جرقه زدن کلکتور جاروبرقی میشود:

1-سوختن موتور جاروبرقی

برای چک کردن اینکه موتور جاروبرقی سوخته یا نه باید بفهمید که جرقه شما چه رنگی است؟

اگرکه جرقه های ایجاد شده به رنگ قرمز هستند و اندازه آن ها بزرگ است،مشکل شما حتما از موتور جاروبرقی است و به احتمال زیاد موتور جاروبرقی شما رو به سوختن است.

برای اینکه این مشکل را حل کنید ابتدا باید موتور را از جاروبرقی خارج کنید،سپس موتور را به برق وصل کنید. در صورتی که موتور سالم بود،باید بدانید که جرقه زدن کلکتور جاروبرقی ناشی از خرابی بالشتک میباشد.

در این صورت باید بالشتک را با نمونه سالم عوض کنید.در غیر این صورت باید موتور جاروبرقی خود را با یک موتور جدید تعویض نمایید.

2-اتصال مدارها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

مدارهای موجود در جاروبرقی ممکن است با گذر زمان دچار مشکلات و اتصالات داخلی شوند و در نتیجه منجر به جرقه زدن کلکتور دستگاه گردند. به طور کلی مشکلات مربوط به مدار و وجود هرگونه اتصالات در آن ها، می تواند باعث ایجاد جرقه هایی بزرگ و به رنگ سفید در دستگاه شود. همچنین ایجاد اتصال کوتاه در سیم پیچی داخلی جاروبرقی نیز منجر به ایجاد نوسان می شود که در نهایت باعث وارد شدن فشار زیاد به کلکتور و ایجاد جرقه می گردد.

علاوه بر سیم پیچی داخلی، وجود هرگونه اتصال و خرابی در پریز و سیم جاروبرقی نیز می تواند در ایجاد نوسانات برق نقش داشته باشد که به کلکتور دستگاه فشار زیادی وارد خواهد کرد.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

3-کوتاهی زغال و جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

باید دقت داشته باشید که زغال های جاروبرقی بعد از مدتی فرسوده میشوند و طول عمر آنها تمام میشود.

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید باید زغال قدیمی خود را با زغال جدید تعویض کنید.

به همین جهت کافی است که با استفاده از یک پیچ گوشتی ساده زغال قدیمی و خراب را خارج کنید و زغال سالم خود را به جای آن قرار دهید.

4- وارد شدن فشار زیاد به موتور

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی را می توان در استفاده طولانی مدت و نادرست از دستگاه جستجو کرد. در صورتی که جاروبرقی به صورت مداوم روشن باشد، ممکن است بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام شود. کارکرد طولانی مدت دستگاه باعث می شود تا جریان برق در کلکتور بالا رفته و در نتیجه موجب ایجاد جرقه در این قطعه می شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در جاروبرقی بهتر است از استفاده طولانی مدت از دستگاه خودداری نمایید.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

5-وجود نوسانات برق

علاوه بر کمک به کاهش مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف، عدم استفاده از جاروبرقی در این ساعات می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند. با توجه به اینکه در ساعات اوج مصرف برق نوسانات در آن زیاد می باشد، در نتیجه به کلکتور فشار زیادی وارد شده و باعث ایجاد جرقه در آن می گردد.

راهکارهای جلوگیری از جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

1-برای جلوگیری ازجرقه زدن کلکتور جاروبرقی در زمان اوج مصرف برق دستگاه را روشن نکنید.

2-از جاروبرقی بیش از 15 تا 20 دقیقه به صورت مداوم استفاده نکنید.

3-در صورتی که نیاز بیش تر به استفاده از جاروبرقی داشتید، حتما آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه خاموش نگهدارید.

4-سیم و اتصالات جاروبرقی را به صورت دوره ای بررسی کنید تا از سلامت آن ها اطمینان خاطر کسب کنید.

5-پریز برقی که سیم و دو شاخه جاروبرقی را به آن متصل می کنید باید سالم باشد.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

علت و علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

ارور ماشین لباسشویی به دلیل گستردگی مدل ها همیشه یکی از معضلاتی است که تمام افراد با آن سروکار دارند. مجموعه مستر تعمیر چی تصمیم گرفته است که تمام ارور های ماشین لباسشویی برای تمام مدل ها را به صورت یکجا تقدیم حضورتان نمایید.

همین الان میتوانید تمام ارورهای ماشین لباسشویی را به صورت یکجا داشته باشید با توجه به اینکه در این لیست سعی شده است از تمام برند ها استفاده شود.

با توجه به اینکه برای به دست آوردن تمام این ارور ها باید در سطح اینترنت جستجو نمایید و نمیتوانید به صحت اطلاعات هم اطمینان نمایید میتوانید با خیال راحت از تمامی اظلاعاتی که در اختیار شما عزیزان در این مقاله میگذاریم استفاده نمایید زیرا تمام ارور های گرد آوری شده در این مقاله توسط کارشناسان ما بررسی شده است.

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

ارور های لباسشویی میدیا:

IE ارور

در لباسشویی میدیا علت این ارور  به معنای مشکل در ورود آب به داخل دستگاه است. در هنگام بروزاین  کد خطا یا ارور در لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شوند:

1-آب ورودی دستگاه

2-اتصالات آب ورودی

3-فشار آب ورودی دستگاه

4-فیلتر شیر برقی

5-سیم کشی دستگاه

6-برد دستگاه

 

OE ارور

علت این ارور در  لباسشویی میدیا به معنای وجود مشکلی در تخلیه آب است.

در هنگام بروزاین  کد خطا یا ارور در لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شوند:

1-ارتفاع شلنگ تخلیه دستگاه باید کمتر از یک مترباشد

2-فیلتر پمپ تخلیه

3-هیدرواستات و شلنگ رابط به درام

4-پمپ تخلیه

5-سیم کشی دستگاه

6-برد دستگاه

UE ارور

علت این ارور درماشین لباسشویی میدیا اشاره به تعادل دستگاه شما دارد.

ارور dE

1-حجم بار داخل دیگ

2-نوع و جنس البسه داخل دیگ

3-شیب دستگاه بعد از نصب

4-تاخو

5-روتور و استاتور

 

dE ارور

این خطا در ماشین لباسشویی میدیا زمانی رخ می دهد که درب ماشین خود را به درستی نبسته باشید.

در هنگام بروز این کد و ارور در ماشین لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شود:

1-زبانه در دستگاه

2-لولای دستگاه

3-پنل جلوی دستگاه

4-محل نصب میکروسوئیچ در

5-میکروسوئیچ در

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

tE ارور

علت وجود و نمایش این ارور و خطا در ماشین لباسشویی میدیا به علت وجود مشکل در هیتر یا المنت دستگاه و یا سنسور آن مربوط می باشد.

در هنگام بروز این خطا یا ارور در ماشین لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شود:

1-ترمیستور

2-هیتر

3-اتصالات و سیم کشی

4-برد دستگاه

FE ارور

علت نمایش این ارور در ماشین لباسشویی میدیا به مشکل آبگیری بیش از حد لباسشویی میدیا مربوط می شود.

1- شیر برقی ورودی دستگاه

2- هیدرواستات و شلنگ رابط به درام

3- اتصالات و سیم کشی

4- برد دستگاه

PE ارور

علت نمایش این ارور در ماشین لباسشویی میدیا به معنای ایراد در سنسور تشخیص سطح آب دستگاه است.

1- هیدرواستات و شلنگ رابط به درام

2- اتصالات و سیم کشی

3- برد دستگاه

CE ارور

علت نمایش این خطا در ماشین لباسشویی های میدیا اتصال کوتاه در موتور دستگاه می باشد.

در هنگام بروز این خطا یا ارور در ماشین لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شود:

1- استاتور هر کدام ۸Ω∼۱۱Ω

2- تاخو

3- اتصالات و سیم کشی

4- برد دستگاه

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

ارور های ماشین لباسشویی بوش:

 ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E16_F16

این ارور زمانی نمایش داده می شود که درب ماشین لباسشویی باز است که گاهی اوقات با بستن درب این ارور پاک می شود اما اگر برطرف نشد باید به سراغ میکروسوییچ بروید و این کلید امنیتی را بررسی کنید.

ارور های ماشین لباسشویی بوش کد خطا E17_F17

این ارور زمانی نمایان می شود که تایم آبگیری ماشین لباسشویی بیش از حد باشد ارور گاهی با مسدود بودن مسیر آب و یا فشار کم آب نمایش داده می شود .

ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E18_F18

این ارور در زمانی نمایان می شود که تخلیه آب در زمان مورد نظر انجام نشود و تایم زیادی برای این کار مصرف شود که گاهی اوقات با ریست کردن این مشکل بررطرف می شود اما در مواقعی باید پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه مورد بررسی قرار بگیرد.

 ارور های ماشین لباسشویی بوش کد خطا E19_F19

این ارور در زمانی مشاهده می شود که زمان گرم کردن آب توسط ماشین لباسشویی زیاد شود که برای برطرف کردن آن باید نوسان برق را مورد بررسی قرار دهید و یا المنت را بررسی کنید تا اگر آسیب دیده است آن را تعویض کنید و همچنین در این موارد سیم های رابط به المنت را چک کنید.

 ارور های ماشین لباسشویی بوش کد خطا E20_F20

این ارور نمایان گر اختلال در سیستم گرمایشی و یا NTC می باشد که برای برطرف کردن آن باید مواردی مانند سنسور و یا المنت بررسی گردد.

ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E23_ F23

این ارور نشان دهنده فعال شدن سنسور آکواستاپ می باشد و دلایل زیادی دارد مانند بسته بودن آب و یا آبریزی دستگاه که این ارور نمایش داده می شود و ماشین لباسشویی بوش با نشان دادن این ارور کار میکند و درب آن باز نمی شود و دکمه ها روی پنل غیر فعال می شوند بهتر است یک بار آن را از برق کشیده و دوباره متصل کنید تا مشکل برطرف شود .

ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E25_F25

این ارور نشان دهنده آسیب دیدن سنسور آکواستاپ می باشد که آن را باید به کمک اهم متر تست کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید .

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420 تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

پمپ پکیج چیست ؟

پمپ پکیج چیست

پمپ پکیج چیست

این پمپ برای جلوگیری از افت فشار آب در جریان داخل مدار استفاده می‌شود. پمپ پکیج،‌ یک پمپ گردشی است که در یک مدار بسته کار می‌کند. این پمپ در انواع مختلف با دور گردش‌های مختلف تولید می‌شود. نوع و اندازه پمپ مورد نیاز در یک سیستم پکیج، با توجه به اندازه مدار، فشار آب موجود در مدار و همچنین میزان کارکرد مدار تعیین می‌شود.  زمان عملکرد پمپ، فصل سرما است که رادیاتور ها برای گرم کردن محیط روشن می‌شوند.

قطعات پمپ پکیج دیواری

آشنایی شما با ساختار و قطعات به کار رفته در پمپ پکیج دیواری می تواند کمک کند تا در هنگام مواجهه با مشکلات، بتوانید واکنش مناسبی داشته باشید.

1-از جمله مهم ‌ترین قطعات پمپ پکیج می ‌توان به یاتاقان اشاره نمود. شما در انواع پمپ های پکیج این قطعه را مشاهده کرده و در واقع نقشی معین در چرخه ایمپلر خواهد داشت.

2-از دیگر قطعات پمپ پکیج می ‌توان به روتور اشاره کرد. اگر به پمپ پکیج نگاه کنید یک بخش پره ای در آن موجود بوده که وظیفه دارد آب مورد نیاز را به جریان درآورد.

3-استاتور یا سیم پیچ یکی دیگر از قطعات به کار رفته در پمپ های پکیج به شمار می رود که تولید میدان مغناطیسی را برعهده خواهد داشت.

پمپ پکیج چیستپمپ پکیج چیست

علت خرابی مکرر پمپ پکیج

1وجود پیچ و خم های زیاد در مسیر لوله کشی رادیاتورها و یا استفاده از قطر لوله نامناسب در برخی قسمت ها و همچنین گرفتگي داخل اتصالات پلاستیکی به دلیل اتو کشی غیر استاندارد.

2-گرفتگی مدار گردش آب (کثیف شدن توری صافی برگشت + بسته شدن شیرهای رادیاتورها به دلیل فرسوده بودن و باز و بست زیاد و…

3-عدم استفاده از صافی برگشت و حرکت آشغال های مدار به داخل پمپ

4-کارکرد دستگاه بدون آب (فشار بار پایین)

5-کیفیت پایین پمپ های موجود در بازار

انواع پمپ پکیج دیواری

به لحاظ ساختاری پمپ های پکیج در دو نوع تک دور و سه دور طراحی و به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این نوع دیگری از پمپ ها از نوع الکترونیکی هستند که می توانند بار حرارتی لازم برای تاسیسات را با ایجاد سرعت متغیر، تامین نمایند. بسته به شرایط مختلف این پمپ ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این حال باید بدانید که امروزه برندهای مختلف با کیفیت بسیار بالا، انواع پمپ های مورد نیاز شما برای پکیج ها را طراحی و به بازار ارائه می دهند.

از جمله مهم ترین و با کیفیت ترین مدل ها می توان به پمپ پکیج ویلو، پمپ پکیج داب و پمپ پکیج گراندفوس اشاره نمود.

بسته به شرایط مختلف شما می توانید از هر کدام از برندهای موجود استفاده با این حال نمایید. درپکبج های بوتان  معمولاً از پمپ گراندفوس و همچنین در پکیج های ایران رادیاتور می توانید از پمپ ویلو بهره ببرید.

پمپ پکیج چیستپمپ پکیج چیست

اهمیت سرویس و تعمیر پکیج هر چند وقت یکبار یا دوره ای

به دلیل استفاده بالا و همچنین حرکت آب در مدار این وسیله بیشتر از قطعات دیگر در معرض خرابی قرار میگیرد. علاوه بر این سرویس دوره‌ ای و منظم پکیج دیواری در بالا رفتن طول عمر این دستگاه تاثیر 100% و به سزایی دارد. ما توصیه می کنیم که همیشه وسایل پکیج دیواری خود را را با دقت و وسواس نگهداری و سرویس کنید به دلیل اینکه این مسئله باعث افزایش طول عمر دستگاه ، کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

برای باز کردن پمپ پکیج دیواری مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

مطمئن شوید جریان برق ورودی به پمپ  را قطع کردید .  برای اطمینان بیشتر برق را از فیوز اصلی قطع کنید.
درپوش سیم برق پمپ را بردارید و اتصالات برد پمپ را جدا کنید.

اگر می‌خواهید خودتان پمپ را دوباره ببندید، بهتر میباشد قبل از جدا کردن پمپ از نحوه اتصال برد حتما عکس بگیرید.
به کمک آچار مناسب اتصال پمپ به مبدل اصلی و ثانویه را باز کرده و تاکید میکنیم این کار را با دقت و حوصله انجام بدهید. فشار بیش از حد به این مبدل‌ها ممکن میباشد باعث آسیب به آن‌ها شود.
اتصال منبع انبساط به پمپ را جدا کرده و مراقب باشید به منبع آسیب وارد نکنید
پیچ‌های اتصال پمپ به پایه را باز کنید.
پمپ پکیج را با دقت و احتیاط از جای خود خارج کنید.
مطمئن شده تا زمانی که پمپ را برای نصب دوباره برمی‌گردانید، بخش‌های برقی متصل به برد در معرض دسترس دیگران قرار نداشته باشد. توصیه می‌شود قبل از نصب مجدد پمپ، این بخش‌ها را بپوشانید و اگر مقدور است، جریان برق را فعلا متصل نکنید.

پمپ پکیج چیستپمپ پکیج چیست

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از پکیج، جاروبرقی ، ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930    یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420  تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

مشکلات رایج پکیج دیواری

مشکلات رایج پکیج دیواری

مشکلات رایج پکیج دیواری

پکیج‌های دیواری و ایستاده جایگزینی مناسبی برای موتورخانه ها محسوب می شوند زیرا در قدیم موتورخانه و آبگرمکن مسئولیت گرم کردن آب و سیستم های گرمایشی را برعهده داشتند، در فصل سرما هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از هوای گرم و مطبوع در خانه نیست، لازمه چنین شرایطی خرید پکیج مناسب خواهد بود.

اما در نظر داشته باشید که پکیج هم مانند هر لوازم خانگی دیگری بعد از مدتی کار کردن احتیاج به تعمیر و سرویس دارد در غیر اینصورت با مشکلاتی رایج مواجه خواهید شد ، در ادامه شما را با برخی از این مشکلات آشنا کرده ایم با ما همراه باشید.

مشکلات متداول پکیج دیواری:

1- افت و یا فشار پکیج

افت و یا افزایش فشار پکیج تا یک ماه اول مصرف تا حدی طبیعی است اما اگر مدت زیادی از استفاده پکیج دیواری می گذرد و با مشکل افت فشار مواجه هستید ایرادی وجود دارد،

دلایل متعددی مانند خرابی شیرپرکن، سوراخ بودن منبع انبساط و مبدل حرارتی، وجود نشتی در لوله ها، سیستم پکیج و رادیاتور باعث افت فشاردر پکیج می شوند اگر با این مسئله مواجه هستید با توجه به منبع مشکل، تعمیرات لازم را لحاظ کنید.

مشکلات رایج پکیج دیواریمشکلات رایج پکیج دیواری

2-پکیج دیواری روشن نمی شود

یکی دیگر مشکلات رایج پکیج های دیواری، روشن نشدن آنها به دلایل مختلف است. یکی از دلایل روشن نشدن پکیج، گرفتگی لوله ها توسط هوا یا رسوب علاوه بر این ممکن است به دلیل تنظیم نبودن فشار پکیج، دستگاه امکان روشن شدن را نداشته باشد. ایراد در شمعک و مشعل پکیج و یا گرم شدن بیش از حد آن نیز از دیگر علل روشن نشدن آن می باشد.

3-کاهش فشار پکیج دیواری:

کاهش فشار پکیج خود یکی از مواریست که می تواند به مشکلات دیگری در پکیج های دیواری بیانجامد. علت افت فشار پکیج را می توان به طور ساده به موارد زیر مربوط دانست:

-شیر اطمینان فشار معیوب است

-نشتی و آبریزش رادیاتورها و شیرهای آنان

-دریچه اتوماتیک تخلیه هوا نشتی دارد

-گرفتگی هوای رادیاتورها

-ایراد در گیج فشار

4-نشت اب در پکیج دیواری

در بسیاری از مواقع نشی یا آبریزش پکیج دیواری مساله بزرگی نبوده و مشکل جزئی است و به سادگی قابل حل می باشد. هرچند گاهی اوقات نشتی های کوچک نیز می توانند به مشکلات بزرگتری بیانجامند که خسارات زیادی را به بار آورد به طور مثال اگر آب به برد کنترلی پکیج راه یابد ممکن است حتی مجبور به تعویض کامل پکیج شوید. بنابراین علت نشتی پکیج دیواری و راه حل های آن حائز اهمیت بوده و باید بدان رسیدگی نمود. موارد زیر را می توان برای علت آبریزش پکیج نام برد:

  • ایراد دیافراگم ظرف انبساط
  • ایراد شیر اطمینان فشار
  • نشتی از اتصالات لوله های پکیج
  • نشتی آب از اتصالات پمپ
  • نشت کردن آب از پمپ آب
  • وجود ترک و شکاف در مبدل حرارتی

مشکلات رایج پکیج دیواریمشکلات رایج پکیج دیواری

5-سرو صدای پکیج

به مرور زمان و با استهلاک پکیج و قطعات آن، مشکلاتی در دستگاه بروز می یابد که ممکن است گاها با سر و صداهایی نیز همراه باشد. یکی از رایج ترین بخش هایی که علت سرو صدای پکیج است، پمپ گرمایش مرکزی دستگاه است. به مرور هوا در داخل پمپ ها نفوذ کرده و می تواند یک گنبد هوا یا حباب هوایی ایجاد نماید که موجب سر و صدای پمپ و در نتیجه سر و صدای پکیج گردد. خوشبختانه برای رفع این مشکل کافیست پمپ را در پشت بدنه پکیج پیدا کرده و شیر هواگیری کوچکی که در آنجا تعبیه شده را باز نمایید تا هواگیری انجام شود.

6-در صورتی که پکیج هنگام روشن شدن صدای بلندی تولید می کند

با باز کردن شیر آب گرم  پکیج دیواری شروع به احتراق می نماید و مشعل روشن می شود. اما گاهی این اتفاق با باز شدن شیر روی نداده و معمولا اگر پس از ۳ بار تلاش پکیج مشعل روشن نشود، پکیج خاموش می گردد. حال در صورتی که در تلاش دوم و یا سوم مشعل روشن شود، به دلیل میزان گاز آزاد شده اضافی که آماده احتراق است، چیزی شبیه به یک انفجار کوچک روی داده و صدای بلندی به هنگام روشن شدن مشعل به گوش خواهد رسید. علت صدای ترکیدن پکیج به هنگام روشن شدن همین است و به سادگی با تعویض مشعل احتراق که به مرور استهلاک می یابد، قابل رفع است.

7-روشن نشدن پکیج  در حالت آب گرم

الویت اول پکیج تامین اب گرم مصرفی است. وقتی شما شیر آب گرم را باز می‌کنید پکیج فرمان نمی‌گیرد و روشن نمی‌شود .

گفته می‌شوند عواملی  در بروز این مشکل دخیل هستند که ما در ادامه به شما عزیزان توضیح می دهیم:

– مسیرهای خروج آب گرم گرفتگی دارد

-سنسور آب گرم فرمان نمی‌دهد

-فشار آب سرد ورودی کم است

-خراب شدن فلوسوئیچ مدار آب گرم

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خانگی خود اعم از پکیج، تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

مشکلات رایج تلویزیون :

مشکلات رایج تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون

در اکثر  خانه ها تلویزیون به عنوان یکی از دستگاه های ضروری برای دنبال کردن رسانه ها در اوقات فراغت است. تلویزیون مانند یک هسته مرکزی اعضای خانواده را دور هم جمع می کند تا افراد به راحتی فیلم و یا برنامه مورد علاقه خود را دنبال کنند. با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که بسیاری از تلویزیون های نسل جدید دارند، لذت و راحتی بیشتری برای افراد فراهم می شود .وقتی که تلویزیون دچار مشکل می شود و دیگر به خوبی نمی تواند کار کند، میتواند برای برخی از اعضای خانواده  به امری آزار دهنده تبدیل شود.

سیستم هر تلویزیونی باهم متفاوت است. بیشتر تلویزیون های هوشمند با توجه به تکنولوژی بکار برده در آن ها ، خرابی کمتر و تعمییر راحت تری دارند.شما با شناخت برخی از مشکلات معمول و رایج هم می توانید از پس تعمییر آن ها بر بیایید، مگر اینکه با مشکلی فنی و تخصصی مواجه شوید.

ما در این مقاله رایج ترین مشکلات تلویزیون ها را برای شما عزیزان به همراه راه حل بررسی میکنیم:

متداول ترین مشکلات تلویزیون:

1اختلال در ساختار فیزیکی تصاویر

یکی از مشکلات رایج تلویزیون وجود اختلالاتی در شکل تصاویر دستگاه مانند دو نیم شدن تصاویر و شطرنجی شدن آنها است . یکی از دلایل بروز چنین مشکلی اختلال در برد دستگاه است .همچنین، این مشکل می تواند مربوط به پنل آن باشد که با تعویض پنل برطرف می شود. به طور کلی مشکلاتی از قبیل وجود نقاط سیاه روی تصویر و سوختن پیکسل ها با تعویض پنل برطرف می شود.

مشکلات رایج تلویزیونمشکلات رایج تلویزیون

2روشن و خاموش شدن خوبه خود تلویزیون

اگر شاهد چنین اتفاقی بودید فوری تلویزیون را از برق بکشید. بعد از گذشت مدت زمانی بین 4الی5 دقیقه مجدد دوشاخه را به برق بزنید. اصولا این مشکل با یک بار ریست کردن دستگاه حل میشود. اما جهت جلوگیری از بروز مجدد آن سعی کنید وسایل الکترونیکی که ممکن است سیگنال از خود منتشر کنند  را دور از تلویزیون نگه دارید.

3لکه های رنگی در  صفحه تلویزیون

کارکرد مداوم تلویزیون ها یکی از دلایلی است که منجر به بروز لکه های رنگی در تلویزیون می شود. این اختلال نیز یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون به شمار می رود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که از تلویزیون ها در طولانی مدت و بدون استراحت استفاده کنید. رفع این مشکل در مواردی به تعویض پنل تلویزیون نیاز دارد و گاهی هم با تعمیر توسط افراد حرفه ای این لکه ها از بین می روند.

4نداشتن دسترسی به کانال های دیجیتال

بیشتر تلویزیون های هوشمند قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارند، اما ممکن است در این میان بعضی از دستگاه ها با مشکل مواجه شوند و به آنتن و یا جعبه مبدل نیاز داشته باشند. پخش دیجیتال اغلب باعث داشتن یک تصویر بهتر می‌شود، با این حال، اگر مجبور باشید تلویزیون خود را راه‌اندازی کنید یا یک تلویزیون قدیمی را بگیرید که کانال‌های دیجیتالی را دریافت نمی‌کنند، ممکن است نیاز به حل مشکل داشته باشید.که ما در ادامه راه حل این مشکل را به شما توضیح می دهیم:

این را در نظر داشته باشید که تلویزیون هایی که از سال ۲۰۰۹ به بعد تولید شده اند قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را بدون نیاز به جعبه مبدل، دارند. اولین مرحله این است که از سال تولید دستگاه تلویزیون خود اطمینان پیدا کنید. اگر به قبل از سال ۲۰۰۹ برمی گردد شاید به جعبه مبدل نیاز پیدا کنید.

اگر تلویزیون شما قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارد، با اسکن کردن ببینید که چه شبکه هایی را می تواند دریافت کند. از گیرنده های خود مطمئن شوید که کابل آنتن دستگاه در جای درست خود قرار گرفته باشد. همچنین باید بررسی کنید با استفاده از آنتن دستگاه شما قادر به دریافت کدام شبکه ها می باشد با توجه به منطقه ای که هستید. بعضی مناطق کانال های کمتری نسبت به مناطق دیگر دریافت می کند.

با این حال باز اگر فکر می کنید که با توجه به این نکات دستگاه شما باید کانال های بیشتری دریافت کند، می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمائید.

مشکلات رایج تلویزیونمشکلات رایج تلویزیون

5ظاهر شدن یک خط افقی یا عمودی روی تصویر

دلیل ظاهر شدن این خطوط روی صفحه نمایش تلویزیون سیگنال های مغناطیسی است که از طریق دستگاهای الکترونیکی مجاور تلویزیون منتشر میشود. در اولین قدم باید این وسایل را دور از تلویزیون قرار دهید و در قدم بعدی چند دقیقه تلویزیون را از برق بکشید و سپس روشن کنید.

6- قطع  شدن صدا در تلویزیون

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون قطع صدای آن است . این مشکل در زمانی به وجود می آید که شما هیچ اختلالی در نمایش تصاویر تلویزیون مشاهده نمی کنید بلکه تنها صدایی از تلویزیون به گوش نمی رسد. در قدم اول به هنگام بروز اتصالات و سیم ها را چک کنید. از دیگر مشکلاتی که در خصوص پخش صدای تلویزیون با آن رو به رو هستیم پخش صدا با تاخیر است به طوری که صدا با تصویر هماهنگ نبوده و دیر تر پخش می شود.

به هنگامی که تلویزیون با این مشکل مواجه شد بهتر است در قدم اول علت را در پاور دستگاه جستجو کنید. در صورتی که برای حل این اختلال اقدام نکنید مشکل به سیستم پخش هم سرایت کرده و اختلالات بیشتری را برای دستگاه به وجود می آورد.

کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

کم شدن مکش جاروبرقی

کم شدن مکش جاروبرقی

کم شدن مکش جاروبرقی

جاروبرقی ها یکی از لوازم برقی خانگی هستند که آن ها زیاد  استفاده می شود. این لوازم برقی در پاکیزگی و تمیزی منازل و محیط ساختمان بسیار تأثیر گذار و مهم می باشند. استفاده زیاد از این وسیله خانگی و یا با گذشت زمان ممکن است مشکلات و خرابی و آسیب در آن به وجود بیاورد.

یکی از مشکلات و معضلاتی که افراد با آن مواجه می باشند، کم شدن مکش جاروبرقی است. دلایل و علت های مختلفی می تواند زمینه ساز و باعث به وجود آمدن این مشکل در جاروبرقی شود که ما چند دلیل را در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

دلایل مهم کم شدن مکش جاروبرقی

1-گرفتگی

گرفتگی از مهم‌ترین عاملان کاهش مکندگی و قدرت جاروبرقی است. اگر دسته و یا خرطومی جارو دچار گرفتگی شود، هوا به سختی از آن گذر می‌کند. از روش‌های بازبینی زیر برای شناسایی علت و رفع سریع گرفتگی جاروبرقی استفاده کنید و مکندگی آن را به حالت اول برگردانید.

هنگامی که جاروبرقی روشن است، به صدای موتور گوش کنید؛ اگر صدایی زوزه‌مانند شنیدید، جاروبرقی گرفتگی دارد.

ببینید چیزی مکنده کف را مسدود کرده یا خیر. هر شیئی می‌تواند جاروبرقی را مسدود کند.

2-کثیف شدن فیلتر هوا

کثیف شدن فیلتر هوا عمده ترین دلیل مکش ضعیف جاروبرقی است. جاروبرقی ها عمدتا دارای دو نوع فیلتر هوا هستند. یکی از آنها فیلتر ورودی است که مانع رسیدن گرد و خاک به موتور جاروبرقی می شود و دیگری فیلتر هوای خروجی است که باعث می شود گرد و خاک کمتری وارد محیط شود.

فیلتر ورودی باعث تمیز ماندن موتور جارو برقی و افزایش طول عمر آن می شود و فیلتر خروجی باعث می شود گرد و خاک در محیط خانه پخش نشود، که این تاثیر زیادی در بیماری های تنفسی افراد دارد.

این فیلتر ها دارای یک قاب پلاستیکی می باشند که آن ها را محکم سر جای خود نگه می دارد. بعد از مدتی از کارکردن جارو برقی، این فیلترها کثیف می شوند و نیاز دارند که مجددا تمیز شوند. اگر این فیلترها تمیز نشوند، ممکن است به موتور آسیب وارد شود.

ضمن اینکه اگر ظرفیت این فیلتر ها پر شده باشد و دیگر جایی برای جذب گرد و خاک نداشته باشند، هوا به خوبی نمی تواند در فضای داخل جاروبرقی جریان داشته باشد و این خود تاثیر خیلی زیادی در قدرت مکش جارو برقی خواهد داشت.

برای حل این مشکل یا می توان فیلتر ها را شستشو داد و آن ها را تمیز کرد و یا می توان فیلتر را به کلی عوض کرد. بیشتر فیلتر های هوای انواع جاروبرقی ها قابل شستشو هستند. فیلترهایی که قابل شستشو می باشند به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا یک علامت مانند شیر آب روی خود دارند.

کم شدن مکش جاروبرقیکم شدن مکش جاروبرقی

3-خرابی موتور

موتور مهم‌ترین قسمت جاروبرقی می‌باشد. حال اگر موتور دستگاه خراب شود می‌تواند شمارا با مشکلات بسیار جدی مواجه کند. درنتیجه یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ضعیف شدن مکش جاروبرقی شما شود خرابی موتور دستگاه می‌باشد.

بعضی از موتورها دارای یک قطعه فن پلاستیکی می‌باشند که خاک گردوغبار را به سمت کیسه هدایت می‌کند و اگر یکی از این تیغه‌ها بشکند و یا از کار بیفتد باعث خاموش شدن موتور و درنتیجه ضعیف شدن مکش جاروبرقی می‌شود.

4-انسداد لوله یا خرطومی جاروبرقی

یکی دیگر از مشکلات رایج این است که یک لوله یا شلنگ ممکن است مسدود شود. کافیست یک جسم بزرگ یا یک توده مو در لوله گیر کند و مثل سدی مانع از عبور ذرات زباله به داخل جارو برقی شود و این توده بزرگتر می شود. یکی از دلایلی که باعث ایجاد انسداد و گرفتگی میشود، پر بودن جاروبرقی است. در اینصورت با افزایش گرفتگی کاهش مکش نیز بیشتر می شود.

اگر نمی توانید بفهمید که چه چیزی باعث از دست دادن مکش جاروبرقی شما شده است ، شیلنگ جاروبرقی، میله، لوله منتهی به مخزن گرد و غبار و هر جای دیگری که ممکن است گرفتگی و انسداد وجود داشته باشد را بررسی کنید.

گاهی اوقات انسداد در انتهای شیلنگ ایجاد می شود. در این صورت، شیلنگ را از جاروبرقی جدا کنید، آن را صاف نگه دارید و چراغ قوه را داخل آن بتابانید. اگر نور از انتهای شیلنگ عبور نکند، داخل آن گرفتگی وجود دارد میتوانید با یک شی بلند این گرفتگی را برطرف کنید ولی مراقب باشید که به شیلنگ جاروبرقی آسیب نرسانید. از اجسام تیز برای از بین بردن انسداد خودداری کنید و به آن ضربه نزنید.

کم شدن مکش جاروبرقیکم شدن مکش جاروبرقی

5-نشتی هوا از محل اتصالات لوله جاروبرقی

اتصال اشتباه جاروبرقی و عدم فیکس شدن آن می تواند دلیل و علتی دیگر برای کم شدن مکش جاروبرقی باشد. این امر موجب نشتی و خروج هوا از درزهای آن شده و مکش جاروبرقی را کم می کند. بنابراین از جهت جلوگیری بروز این مشکل بهتر است اتصالات لوله جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید تا از اتصال صحیح آن مطمئن شوید.

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

یخچال چگونه سرما تولید می کند

یخچال چگونه سرما تولید می کند

یخچال چگونه سرما تولید می کند

ساید بای ساید ،یخچال و فریزر و همچنین سایر لوازمی که سرما تولید میکنند از اصول سرد سازی (تبرد) پایه برای گرفتن گرما از هوا استفاده میکنند بری گرفتن گرما از هوا کمپرسور با فشار مبرد(مایع خنک کننده) را از طریق لوله های مسی بین کنداسور و و کویل اپراتور جا به جا میکنند .

چرخش این مبرد در این سیستم بسته «پلمپ شده» خنک‌سازی پیوسته را ایجاد می‌کند که مبرد از مایع فشار و دمای بالا به گاز فشار و دمای پایین تبدیل شده و سپس برمی‌گردد و گرما را جذب می‌کند.

 

چگونگي توليد سرما در يخچال:

 

در يخچال هاي اوليه از گاز آمونياك استفاده مي شد ولي این گاز سمي بوده و همچنين در تركيب با رطوبت اثر بسيار مخربي را بر روي فلزاتي چون مس و آلمينيوم جایخی گذاشته و خاصيت انفجاري دارد. پس به تدريج كنار گذاشته شد و گازهاي فريون جانشين آن شد. در انواع يخچال­هاي موجود در بازار از گاز فريون 12 استفاده مي­شود فريون در تركيب با هوا بي بو بوده و بر روي فلزات (حتي در تركيب با رطوبت ) اثر مخربي بجاي نمي گذارد و سمي نيست. ولی استفاده از فريون 12در مقايسه با آمونياك مقرون بصرفه نبوده و حجم زيادي اشغال مي سازد و در تخريب لايه اوزون و ايجاد حالت گلخانه اي در جو بسيار موثر است. در حال حاضر گاز مورد استفاده در يخچال سازی ( ۲.۱.۱.۱-تترا فلوئورو اتان)می باشد .

در توليد سرما از دو ويژگي مهم گاز ها استفاده مي شود:

1گازها تحت اثر فشار زياد بحالت مايع در آمده و در اين تغيير حالت،درجه حرارت گاز افزايش مي يابد.

2- اگر گاز مايع در محيطي بازتر از محيط قبلي قرار گيرد بحالت فوران در آمده ،تبخير شده و دماي آن شديدا” كاهش مي يابد. بنابر اين بصورت يك سرما ساز مورد استفاده قرار مي گيرد.

با بكار افتادن كمپرسور پيستون  به صورت مرتب گاز را از طريق لوله بر گشت مي مكد و با فشار وارد لوله رفت مي­كند.

فشار وارده بر گاز ،حرارتش را افزايش مي دهد. به منظور كاستن از حرارت گاز، آن را وارد رادياتور (لوله هاي مارپيچ پشت يخچال)مي كنند و در آن جا مقداري از حرارت گاز كاسته مي شود.

سپس با عبور از فيلتر (دراير، حاوی سیلیکات يا سيليكاژل که خاصيت رطوبت زدايي دارد)، كاملا خشك مي شود و چون لوله خروجي دراير و پس از آن سطح مقطع لوله مويي بسيار كم است گاز تحت فشار زيادي قرار گرفته بحالت مايع در مي آيد و حرارتش نيز افزايش مي يابد.

با عبور از لوله مويي ، وارد لوله هاي اواپريتور (لوله های مارپیچ جا يخي) مي شود و در آن جا كه سطح مقطع جديد به مراتب بيشتر از سطح مقطع لوله مويي است شروع به فوران نموده و توليد سرما مي­كند. در انتها توسط لوله اي مسي يا آهني به لوله برگشت يخچال مي رسد و مجددا….

یخچال چگونه سرما تولید می کندیخچال چگونه سرما تولید می کند

یخچال چگونه کار می کند

1- لوله موئین  

برای سرد کردن مایع- با استفاده از پدیده ی اختناق باید در ورودی لوله موئین مایع در وضعیتِ (فشار بالا) باشد.

به این ترتیب در زمان عبور مایعِ مُبَرِد  از لوله موئین- افت فشار بسیار زیادی اتفاق می‌افتد.

چون فشارِ نقطه ی جوشِ مایعِ مُبَرِد پایین می‌آید، در نتیجه ، مُبَرِد تبخیر می‌شود.

انرژی مورد نیاز برای تبخیر مُبَرِد حاصل می‌شود ، و دما افت می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که فقط بخشی از مایعِ مُبَرِد در اینجا تبخیر میشود.

این یکی از خواص مهم سیالِ خنک‌کننده است که می‌تواند تغییر فاز را در حین  تغییر فشار  و تحت دماهای نرمال تغییر دهد.

یخچال چگونه سرما تولید می کندیخچال چگونه سرما تولید می کند

2-کندانسور

اکنون مُبَرِدِ فشار بالا برای خنک شدن و تبدیل شدن به مایع- به یک مبدلِ حرارتی دیگر که در بیرونِ یخچال نصب شده  وارد می شود.

وبخار در آنجا حرارتِ ایجاد شده توسطِ کمپرسور را به محیط می دهد.

و دمای آن به یک سطحِ نرمال می رسد- این مبدل حرارتی را کندانسور می نامند.

حالا مبرد به حالتِ اولیه خود برگشته، و می توان آن را دوباره به لوله موئین وارد کرد.

با تکرار این چرخه ،ما قادر به تولید یک اثرِ خنک سازی ادامه دار خواهیم بود.

به این چرخه نیز :  سیکلِ تراکمیِ بخار گفته می شود.

عملکردِ سیکلِ یخچال را می توان با استفاده از یک عبارت به نام ضریبِ عملکرد ارزیابی کرد.

3-اواپراتور

مرحله بعدی ساده است مایعِ سرد شده باید به جایی برود که قرار است خنک کاری انجام شود.

در طولِ جذبِ حرارت، مُبَرِد بخارشده و تغییرِ فاز داده و به بخارِ اشباع تبدیل خواهد شد..

در طول فرآیند،تغییرِ فازِ مُبَرِد دمای آن افزایش نمی‌یابد

این مبدلِ حرارتی را اِواپِراتور می نامند.

با کمک یک فن در دَرون یخچال، می توان به تبخیرِ مُبَرِد و نگهداشتن سطحِ دما را در یک محدوده کمک کرد.

پس ما اثر مورد نیاز تَبرید را تولید کرده ایم.

حالا اگر بتوانیم فشارِ مُبَرِد را قبل از اینکه وارد لوله موئین  شود دوباره افزایش دهیم موفق می شویم این چرخه را تکرار کنیم

یخچال چگونه سرما تولید می کندیخچال چگونه سرما تولید می کند

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.

Related posts:



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

روشن نشدن جاروبرقی :

روشن نشدن جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی 

جاروبرقی  جز مهمترین وسایل برقی در منزل است که نقش اصلی را در تمیز کردن خانه برعهده دارد. این وسیله برقی نیز ممکن است مانند هر وسیله برقی دیگر به مرور و با گذشت زمان دچار خرابی شود. از مشکلات اصلی و رایج در جاروبرقی روشن نشدن است. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که باید آن ها را شناسایی کنید تا از بروز مشکل جدی در دستگاه جلوگیری کنید.

ما در این مقاله چند دلیل را که منجر به روشن نشدن جاروبرقی میشود را برای شما عزیزان بررسی میکنیم.

علت های روشن نشدن جاروبرقی:

1-وجود قطعی در قسمت سیم رابط جاروبرقی

ممکن است سیم جاروبرقی، دوشاخه برق، طول خود سیم و یا بخشی که به سیم جمع کن وصل می‌شود دارای قطعی باشد. باید با استفاده از وسیله‌ای به نام ولت متر، وجود قطعی در سیم را چک کنید و از رسیدن درست جریان برق به قسمت موتور جاروبرقی مطمئن شوید.

بدین منظور با متصل کردن سیم‌های رابط به هم می‌توانید با اهم متر درست بودن یا نبودن سیم رابط را چک کنید. برای بررسی وجود قطعی در قسمت سیم رابط راه دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید با باز کردن درب جاروبرقی خود،  سیم دستگاه را به دوشاخه برق وصل کنید و وجود یا عدم وجود قطعی را در دستگاه بررسی کنید.

روشن نشدن جاروبرقی

2-معیوب بودن سیم جمع کن جاروبرقی

در اکثر موارد این گونه دیده می‌شود که برق وارد سیم‌جمع‌کن شده ولی به سبب عدم اتصال شاخک‌های سیم جمع کن به حلقه‌های گردان قرقره، فاز یا نول و گاها هر دو وارد دستگاه نمی‌شوند،و در نتیجه جاروبرقی روشن نخواهد شد.

جهت رفع عیب کافی است شاخک‌ها را کمی به حالت عمودنزدیک نموده، سپس قرقره را بر روی آن‌ها قرار دهیم. در نتیجه این عمل حلقه‌های گردان برشاخک‌ها فشار وارد نموده و آن‌ها را به طرف پایین می‌راند. حالت فنری شاخک ها، ارتباط بین آن‌ها و حلقه‌های گردان را من بعد ایجاد خواهد نمود.

 

3-سوختن رله جاروبرقی

جاروبرقی هایی که دارای رله هستند تا زمانی که رله بسته نشود و کلید قدرت نیر متصل نشود، جاروبرقی روشن نخواهد شد. برای تست رله بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به وسیله اهم متر سیم های متصل به کلید روی دسته جاروبرقی را بررسی کنید. در صورت سالم بودن کلید روی دسته باید خود رله را مورد آزمایش قرار دهید. ابتدا جاروبرقی را به برق متصل کرده و سپس با یک پیچ گوشتی دسته عایق کلید قدرت رله را ببندید. اگر دستگاه روشن نشد، عیب از رله نیست. اما در صورتی که جاروبرقی روشن شد سیم های رابط و رله یا ساختمان داخلی آن دچار آسیب شده است و باید آن ها را بررسی کنید.

 

4-خرابی کلید خاموش روشن

برای بررسی خرابی کلید باید با اهم متر کلید تست شود،در این حالت در صورتیکه کلید مشکلی نداشته باشد باید عقربه اهم متر در حالت روشن روی صفر و در حالت خاموش روی بی نهایت قرار بگیرد.

در غیر اینصورت باید کلید را تعمیر و به احتمال زیاد تعویض کنید.

روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ

5-خاموش شدن جاروبرقی در صورت داغ شدن ترموستات

در اغلب جاروبرقی ها ترموستاتی بر روی موتور تعبیه شده است تا در صورتی که میزان حرارت جاروبرقی زیاد شد بصورت اتوماتیک موتور را خاموش کند تا پس از خنک شدن دوباره راه اندازی شود. از این رو اگر در فواصل حدود 20 تا 30 دقیقه کار کردن جاروبرقی خاموش  شود این موضوع کاملا طبیعی و مرتبط با عملکرد صحیح ترموستات جاروبرقی می باشد.

اما گاهی ترموستات حساس می شود و در اصل قدرت خود را از دست می دهد. در این شرایط ممکن است با هر بار گرم شدن موتور ترموستات عمل کند و موتور را از کار بیاندازد. در نتیجه می توان با بررسی ترموستات موتور جاروبرقی اگر ایراد از آن بود با برطرف کردن عیب مشکل را حل کرد. برای این کار هم می توانید از یک ترموستات سالم برای چک کردن استفاده کنید و هم اینکه با اهم متر سلامت ترموستات را بررسی کنید.

 

6-فیلتر جاروبرقی

فیلترجاروبرقی  وظیفه هوا رسانی به موتور جاروبرقی را بر عهده دارد. اگر هوا رسانی در صورت کثیفی فیلتر درست انجام نشود موتور داغ کرده و سیستم ایمنی جاروبرقی فعال‌شده و باعث خاموش شدن ناگهانی و یک‌باره آن می‌شود. همیشه از تمیز بودن  فیلتر جاروبرقی اطمینان حاصل کنید.

 

7-قطع شدن مدار سری موتور

از دیگر علت های اصلی روشن نشدن جاروبرقی قطع شدن مدار سری. موتور می باشد اگر یکی از مدارهای سری موتور قطع شود جاروبرقی روشن نخواهد شد. برای مثال اگر یکی از فنرها و زغال مربوطه به کلکتور چسبیده نشود مدار سری موتور قطع است. اگر موتور را به صورت مستقل به برق متصل کردید اما روشن نشد، آن را از برق جدا کرده و به وسیله اهم متر ارتباط سایر اجزا را مورد بررسی قرار دهید. سپس در صورت بروز هرگونه مشکل آن را بررسی و آن را برطرف کنید.

8- پرشدن کیسه جارو برقی

اگر خوش شانس باشید روشن نشدن جاروبرقی تان می تواند به علت پر شدن کیسه جاروبرقی باشد که با خالی کردن یا تعویض کیسه جاروبرقی مشکل برطرف شده و جارو روشن می شود و شما می توانید به کار خود ادامه دهید.

روشن نشدن جاروبرقی الجی

راه‌های افزایش عمر و کارایی جاروبرقی :

1- از تا انتها کشیدن سیم جمع کن جاروبرقی سعی کنید همواره پرهیز کنید.

2- اگر حس کردید هنگام استفاده صدای جاروبرقی تغییر می‌کند در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

3- در صورت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاکت، پلاتین‌های سیم جمع کن، سیم رابط جریان برق، ترموستات و زغال را بررسی کنید.

4- همواره از پر نبودن پاکت جاروبرقی و تمیزی فیلترها مطمئن شوید.

5- سالی یک‌بار حتماً قطعات موتور جاروبرقی را چک کنید.

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

 

دلایل روشن نشدن تلویزیون | چرا تلویزیون روشن نمی شود

دلایل رو

دلایل روشن نشدن تلویزیون | چرا تلویزیون روشن نمی شود

تلویزیون در هر خانه ای به عنوان یکی از کاربردی ترین وسایل برقی شناخته شده است. این وسیله مهم باعث سرگرمی تک تک اعضای خانواده شده است و بخشی از اوقات فراغت اعضای خانواده به واسطه تلویزیون سپری می شود.

تلویزیون هم مانند تمامی وسایل برقی که با آن سروکار داریم گاهی دچار مشکل می شود که یکی از مشکلاتی که برای تلویزیون ممکن است پیش بیاید روشن نشدن تلویزیون است. به دنبال این مشکل کاربران می خواهند که علت آن را پیدا و برطرف کنند. گاهی اوقات این روشن نشدن تلویزیون بخاطر یک سری تنظیمات می باشد و خود کاربر می تواند آن را رفع کند.

در صورت روشن نشدن تلویزیون خود، ابتدا چند قدمی را که شما میتوانید در منزل خود انجام دهید تا شاید به نتیجه برسید را در مقاله زیر به شما توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید :

قدم اول:

باید از عملکرد درست کنترل مطمئن شوید به این صورت که دکمه خاموش و روشن شدن را بزنید و ببینید که آیا چراغ پاور عمل می کند یا نه، اگر دیدید که هرچه دکمه کنترل را میزنید هیچ اتفاقی نمی افتد ممکن است مشکل از کنترل باشد بهتر است که باطری های کنترل را عوض کنید.

قدم دوم:

امتحان کردن دکمه پاور می باشد اگر در این مرحله دیدید که تلویزیون روشن شد مطمئن می شویم که مشکل به خاطر خراب شدن کنترل و یا باطری نداشتن کنترل می باشد.
اما اگر زمانی که دکمه پاور روی تلویزیون را زدید ولی هیچ اتفاقی رخ نداد و تلویزیون روشن نشد در این حالت ایراد و مشکل مربوط به خود تلویزیون می باشد که رفع این مشکل را باید به افراد دارای تخصص در این زمینه سپرد.

دلایل روشن نشدن تلویزیون | چرا تلویزیون روشن نمی شود

علت های روشن نشدن تلویزیون:

1-مشکل در برق تلویزیون

علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند مشکلاتی در منبع برق آن باشد. ممکن است تلویزیون از برق خارج شده باشد یا ایرادی در کابل برق آن وجود داشته باشد.  احتمال دارد که سوکت کابل برق تلویزیون دچار مشکل باشد و نتواند اتصال بین مدار‌ها را ایجاد کند. یکی از علت‌های دیگر روشن نشدن تلویزیون می‌تواند اشکال در فیوز برق باشد.

به طور کلی علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند ارتباطی با تلویزیون نداشته و مربوط به عوامل دیگر مانند کابل‌ها یا منبع برق باشد. سوکت‌های تلویزیون نیز می‌توانند یک علت دیگر روشن نشدن تلویزیون باشند.  ممکن است تلویزیونتان را به یک چند راهی سیار وصل کرده باشید، خرابی این چندراهی و عدم انتقال مناسب برق می‌تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد.

دلایل روشن نشدن تلویزیون | چرا تلویزیون روشن نمی شود

2-خرابی برد پاور تلویزیون

وظیفه اصلی برد پاور تامین ولتاژ می باشد .برد پاور یکی از بردهای اصلی تلویزیون محسوب می شود. از این رو به برد پاور، برد تغذیه هم گفته می شود. برق شهری با ولتاژ ۲۲۰ ولت وارد برد پاور می شود بعد از انجام یک سری مراحل و تبدیل شدن آن به ولتاژ پایین که تلویزیون به آن احتیاج دارد و پس آن این ولتاژ را به قسمت های مختلف تلویزیون از جمع مین برد و برد تیکان و بک لایت و…. ارسال می کند.

پس با توجه به توضیحاتی که از عملکرد برد پاور برای شما کاربران عزیز گفته شد متوجه خواهید شد که هر نوع خرابی و اشکال در برد پاور باعث شده تا تامین ولتاژ با مشکل روبرو شود. خرابی برد پاور خود را بصورت های مختلف نشان می دهد.یکی از حالت های که خرابی برد پاور خود را نشان میدهد روشن نشدن تلویزیون می باشد.

3-ایراد در تلویزیون

قطعات زیادی در تلویزیون وجود دارد که خرابی هر یک از آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات در استفاده از تلویزیون شود.  در صورتی که قطعه‌ای از تلویزیون خراب شده باشد، می‌تواند موجب روشن نشدن تلویزیون نیز شود. از شایع‌ترین علت‌های روشن نشدن تلویزیون، نیم سوز شدن قطعات یا برد آن است. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.  قطع و وصل شدن مکرر برق در زمانی کوتاه می‌تواند باعث رسیدن آسیب به تلویزیون شود. همچنین اگر ضربه‌ای به دستگاه وارد شده باشد، احتمال خرابی و روشن نشدن آن بالا می‌رود.

4-ویروسی شدن تلویزیون

زمانی که فلش یا قطعه‌ای ویروسی به تلویزیون متصل کنید، می‌تواند به ویروسی شدن تلویزیون منجر شود. یکی از پیامد‌های ویروسی شدن دستگاه ، روشن نشدن آن است. برای جلوگیری از این ایراد باید حتما فلش‌ و دستگاه‌ها را قبل از اتصال به تلویزیون پاکسازی کرده و بعد به دستگاه وصل کنید. از بین بردن ویروس مین برد باید توسط کاشناس متخصص انجام شود.

5-خرابی مین برد تلویزیون

یکی از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون مین برد  است. مین برد وظیفه مدیریت کردن ارتباط بین صدا و تصویر را بعهده دارد.  این قطعه بعد از دریافت فرمان از سمت کنترل یا پنل تلویزیون پیام‌ را به قسمت‌های مختلف ارسال می‌کند. اگر مین برد تلویزیون ایراد پیدا کند، خرابی‌ با نشانه‌های مختلفی ظاهر می‌شود که یکی از آنها روشن نشدن تلویزیون است.  همچنین ممکن است تلویزیون روشن شده ولی روی لوگو بماند یاreboot  شود.  در اینصورت هم ممکن است مین برد تلویزیون ایراد پیدا کرده باشد.  اگر علت روشن نشدن دستگاه شما مین برد باشد اغلب با تعمیر مشکل برطرف می‌شود. اگر میزان خرابی زیاد باشد و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد باید با قطعه جدید تعویض شود.

دلایل روشن نشدن تلویزیون | چرا تلویزیون روشن نمی شود

کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از  تلویزیون ،کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیرچی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

شماره تماس جهت ارتباط با ما:

دفترمرکزی:02165500930

سایر شماره تماس:

09023094420–09023094430–09399511687–09128652921





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی | چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند

تعمیر ماشین لباسشویی

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی | چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند

ماشین لباسشویی یکی از لوازمیست که کار را برای مصرف کنندگان تا حد بسیار زیاد راحت کرده است، فرایند شستشو در ماشین لباسشویی به وسیله آب داغ انجام می شود تا شستشو به شکل بهتری شکل بگیرد به همین دلیل هم اگر آب ماشین لباسشویی شما داغ نشود طبیعتا دستگاه با مشکل خاصی رو به رو می باشد، اگر با این مشکل مواجه هستید و نمی دانید که علت آن چیست به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با علت گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

علت های گرم نشدن اب در ماشین لباسشویی:

1-از خراب نبودن المنت ماشین لباسشویی مطمئن شوید

یکی از نکات شگفت‌انگیز در مورد ماشین لباسشویی‌های مدرن این است که آنها انواع سیستم‌ها را برای تشخیص خطاها از هر نوع از جمله مشکلات مربوط به گرم نشدن آب لباسشویی در اختیار دارند. آنها دمای آب ماشین لباسشویی را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر در مدت‌زمان مشخصی به دمای مشخصی نرسد، سیستم شستشو را متوقف می‌کند و کد خطای مناسب را نشان می‌دهد. اما ماشین لباسشویی‌های قدیمی نمایشگری برای نشان‌دادن خطای گرم نشدن آب لباسشویی ندارند، آنها همچنین سیستم‌های پیشرفته‌ای ندارند که سیستم شستشو را متوقف کند.

اگر از مدل‌های قدیمی‌تر ماشین لباسشویی دارید و احساس می‌کنید که ماشین لباسشویی شما آب را گرم نمی‌کند، ممکن است المنت معیوب شده باشد. همچنین این مورد برای ماشین لباسشویی‌های مدرن که کدهای خطا را روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد هم صدق می‌کند.

شما باید المنت را مورد آزمایش قرار دهید تا مطمئن شوید علت داغ نشدن آب در لباسشویی خرابی المنت است. برای بررسی المنت دستگاه‌های قدیمی می‌توانید لباسشویی را روشن و روی cotton یا شماره یک قرار دهید.

در این حالت دمای آب باید بیشتر از ۷۰ درجه سانتی‌گراد باشد و با لمس درب دستگاه‌های قدیمی می‌توان این گرما را متوجه شد، اگر پس از لمس درب دستگاه گرمایی احساس نکردید می‌توان گفت شما با مشکل گرم نبودن آب لباسشویی به علت خرابی المنت مواجه شده‌اید و باید المنت را جایگزین کنید.

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی | چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی | چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند

2-خرابی سنسور یا ترمستات ماشین لباسشویی

مقدار کار المنت را در لباسشویی‌های جدید سنسور و در لباسشویی‌های قدیم ترموستات تعیین می‌کند. اگر سنسور یا ترموستات المنت ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد المنت در مدار نمی‌آید و آب گرم نمی‌شود.

در لباسشوی‌های جدید اگر سنسور خراب باشد ارور نشان می‌دهد ولی در لباسشویی‌های ترموستاتی خیر. برای تست سنسور و ترموستات ماشین لباسشویی نیز می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید.

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی | چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند

3-وجود مشکل در سیم‌کشی بین المنت و ترموستات

سومین موردی که میتواند باعث گرم و داغ نشدن آب لباسشویی شما می‌شود، نقص در سیم‌کشی است. تشخیص مشکلات سیم‌کشی نسبتاً آسان است.  پوشش پلاستیکی سیم (عایق) اگر سوخته به نظر می‌رسد یا حتی بوی سوخته می‌دهد  یا پوشش ضعیف شده، میتواند زمینه ساز بروز مشکلاتی برای شما شود.

 

4-اشکالات نرم‌افزاری و معیوب بودن برد الکترونیکی

لباسشویی‌ های مدرن دارای نرم‌افزار پیشرفته‌ای هستند که برای کارکرد دستگاه و نظارت بر عملکرد برای شناسایی و گزارش خطاها طراحی شده‌اند.  بااین‌حال، همان‌طور که می‌دانیم، نرم‌افزار و برد الکترونیکی بدون خطا نیست. ممکن است خطایی وجود داشته باشد که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی شما در چرخه شستشو می‌شود که نرم‌افزار در تشخیص آن دچار اختلال شده است.

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی | چرا لباسشویی آب را گرم نمی کند

5-خرابی شیلنگ ورودی آب گرم

لباسشویی برای تامین آب مورد نیاز خود برای شستشو باید به آب شهری متصل شود که در بعضی مکان‌ ها و آشپزخانه‌ ها شیلنگ آب گرم وجود ندارد. برخی از مدل ها را نیز مستقیما به آب گرم متصل می کنند.

در صورت متصل نبودن شیلنگ آب گرم و وجود هر گونه مشکلی مانند مسدود شدن به صورت کامل، خمیدگی و کج بودن شیلنگ، خوردگی و ساییدگی لوله، پرشدن فیلتر توری انتهای لوله از دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است.

طول شیلنگ های متصل به لباسشویی بین یک تا یک و نیم متر می باشد.  شلنگ تخلیه باید 65 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد و 10 سانتی متر داخل لوله پایه قرار گیرد. به طوری که هوا باید بتواند در اطراف شیلنگ تخلیه گردش کند.

6اشکال در شیر برقی ماشین لباسشویی

از دیگر عوامل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی، اشکال در شیر برقی دستگاه است. شیر برقی مسئول تامین آب سرد و گرم در ماشین لباسشویی است.  برد الکترونیکی با دادن دستور به شیر برقی مبنی بر ورود آب به مخزن دستگاه، هنگامی که آب ورودی به ماشین لباسشویی به میزان سطح مورد نظر رسید هیدروستات اقدام به قطع شیر برقی نموده و از ورود آب اضافی به دستگاه جلوگیری می کند.  حال اگر شیر برقی معیوب باشد، از ورود آب به داخ دستگاه و در پی آن از گرم شدن آب ماشین لباسشویی جلوگیری می شود.

شیر برقی از دو بوبین تشکیل شده که هر یک مسئول راه اندازی دریچه ورودی برای تامین آب سرد و گرم است. در صورت بروز مشکل در شیر برقی در ابتدا باید اتصال جریان برق به بوبین را بررسی نمود.

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

7-سیم کشی فرسوده در ماشین لباسشویی

سیم‌های برقی که عناصر اصلی دستگاه را به هم متصل می‌کنند، همگی دارای اتصالاتی در انتهای آن هستند که ممکن است معیوب باشند.  برای مثال، ممکن است در اثر یک اتصال کوتاه، سیم اکسید، قطع و یا حتی سوخته شود.  اگر یکی از سیم‌ های آسیب‌دیده به قطعه ای که بخشی از سیستم گرمایشی دستگاه است (المان گرمایش، پروب دما و غیره) متصل شود، ماشین لباسشویی دیگر نمی‌ تواند گرم شود.  سیم کشی و کانکتورهای ماشین لباسشویی خود را به دقت بررسی کنید و در صورت مشاهده علائم تخلیه، آنها را تعویض کنید.

کلام اخر:

در صورت هرگونه مشکل در ماشین لباسشویی ،یخچال،ماشین ظرفشویی، کولر گازی ،و…. خود،شما عزیزان میتوانید با ما تماس حاصل کرده تا متخصصین مجرب مستر تعمیر چی در 24 ساعت از شبانه روز در محل زنذگی شما عزیزان حضور یابند.

شماره تماس جهت ارتباط با ما:

دفترمرکزی:02165500930

سایر شماره تماس:

09023094420090230944300939951168709128652921

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

 

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

عوامل کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

وجود یک ماشین لباسشویی، لباس‌ها در زمان کوتاهی با مصرف کمترین مقدار آب شسته شده و سریع خشک خواهند شد. این دستگاه در کنار مزایای زیادی که دارد، دچار عیب و ایراداتی هم هست. یکی از این عیوب مشکل جمع شدن آب و عدم تخلیه آن در ماشین لباسشویی است.

مسدود شدن شدن ماشین لباسشویی به وسیله پرزها یا اشیا موجود در جیب لباس ها میتواند یکی از دلایل کار نکردن پمپ تخلیه دستگاه شما باشد.

علت های کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی:

1-فیلتر ماشین لباسشویی را چک کنید

همانظور که می‌دانید فیلتر لباسشویی خود را  هر چند وقت یکبار باید تمیز کنید زیرا این قطعه وظیفه داردجرم، چربی، سکه، کرک و دکمه‌های به جا مانده از لباس‌ها را قبل از اینکه به پمپ برسند بگیرد.

به بدنه ماشین لباسشویی نگاه کنید، با هر مدل و هر برندی فیلتر اغلب پایین و در قسمت راست دستگاه قرار گرفته است. به یاد داشته باشید قبل از باز کردن محفظه فیلتر، باید مقداری حوله و یک سطل آماده کرده باشید.

زیرا این امکان وجود دارد که بعد از باز کردن محفظه، آب درون ماشین لباسشویی به بیرون بریزد.

سری فیلتر را گرفته و برخلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید، اگر زمان زیادی از آخرین باری که فیلتر را تمیز کرده‌اید می‌گذرد با حجم زیادی کثیفی روبرو خواهید شدو

2-انسداد شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه همان شلنگی است که به خروجی فاضلاب وصل میشود تا آب حاصل از شستشوی لباسها مستقیما وارد فاضلاب شود. گاهی ممکن است تاخوردگی، پاره‌گی یا انسداد شلنگ تخلیه باعث اختلال در تخلیه آب دستگاه میشود. پس اگر لباسشویی شما تخلیه نمیکند شلنگ تخلیه را هم باید بررسی کنید. دقت کنید که طول شلنگ تخلیه بیشتر از هفت متر نباشد تا تخلیه آب بهتر انجام شود.

3-هیدروستات لباسشویی را بررسی کنید

هیدروستان نیز دارای وظیفه‌ای مشابه است، این قطعه میزان آب ورودی به داخل دیگ ماشین را کنترل می‌کند. به طور کلی در ماشین‌های لباسشویی از دو نوع هیدروستات سه فیش و شش فیش استفاده می‌کنند. این قطعه شلنگی متصل به محفظه فشار دیگ ماشین دارد. با زیاد شدن مقدار آب، هوای درون این شلنگ و دیافراگم هیدروستات فشرده شده و دستور قطعی آب را به شیر برقی می‌دهد

با بهم ریختن تنظیمات هیدروستات، آبگیری در ماشین لباسشویی استاندارد انجام نخواهد شد. در چنین شرایطی تعمیر شلنگ هیدروستات را از نظر ارتفاع و پوسیدگی بررسی می‌کند.

پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

دلیل کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

4- خرابی برد کنترل اصلي

فرمان دادن به تمام قطعات الکتريکي بر عهده برد کنتزل اصلي مي باشد، پس در نتيجه اگر قسمتي از برد که به پمپ تخليه مربوط مي شود دچار خرابي شده باشد، برد به پمپ تخليه دستور تخليه آب از سمت داخل ديگ ماشين لباسشويي را نمي دهد و آب داخل ديگ باقي مي ماند. معمولا برد الکترونیکی دستگاه قابل تعمیر می باشد و نیازی به تعویض نیست.

5- معیوب بودن سوئیچ درب

برخی از مدل‌ها به یک سوئیچ درب مجهز هستند که به واشر اجازه نمی‌دهد وقتی درب باز است کار کند. اگر سوئیچ درب معیوب باشد، واشر تخلیه نمی شود، حتی با درب بسته.

برای اطمینان از اینکه سوئیچ درب به درستی کار نمی کند، می توانید تست تداوم را با یک مولتی متر انجام دهید. سوئیچ درب را در صورت منفی بودن تست تداوم تعویض کنید.

6-خرابی تسمه پمپ

پمپ برخی از ماشین های لباسشویی قدیمی تسمه دارد که هر گونه آسیببی به این تسمه وارد شود پمپ تخلیه هم متوقف خواهد شد و در نتیجه تخلیه آب از دستگاه صورت نخواهد گرفت.

پمپ تخلیه لباسشویی

کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

7- خرابی شیر برقی ماشین لباسشوی

وظيفه شير برقي اين است که با گرفتن فرمان از تايمر يا برد باز شده در واقع شروع به کار مي کند و اب را وارد دستگاه مي کند.
علت جمع شدن آب در ماشين لباسشويي خاموش و يا علت جمع شدن آب در انتهاي سيکل شستشو به خرابي شير برق ماشين لباسشويي مربوط مي شود،اگر ماشين لباسشويي به صورت تايمري باشد، خرابي اين قطعه هم مي تواند باعث جمع شدن آن در داخل ماشي لباسشويي شود.

8-خرطومی دیگ ماشین لباسشویی

یکی از علل مهم تخلیه نشدن اب ماشین لباسشویی  مسدود بودن خرطومی دیگ ماشین لباسشویی است . چرک، کثیفی، مواد شوینده و رسوبات درون این خرطومی گیر کرده و آن را مسدود می‌کنند. این گرفتگی موجب می‌شود که، آب از درون ماشین لباسشویی تخلیه نشود. بنابراین با دست خرطومی را بررسی کرده و اگر گرفتگی احساس می‌کنید آن را برطرف کنید.

9-کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب

شیلنگ تخلیه آب باید از سطح زمین مقداری فاصله داشته باشد، چنانچه این فاصله به هر دلیلی از بین برود، پروسه تخلیه آب به مشکل بر میخورد. فاصله بهینه از سطح زمین در حدود نیم متر یا حدود 60 سانتی متر از سطح زمین است.

کلام اخر:

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قطعاتی است که بسیار اهمیت دارد در صورتی که به هر دلیلی دچار مشکل شود شما باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تعمیر و عیب یابی دستگاه را انجام دهید زیرا بدون وجود پمپ دستگاه شما عملاً فاقد هرگونه کارکردی خواهد بود.

در صورت بروز هر گونه مشکل در انواع لوازم الکترونیکی خود نظیر ماشین لباسشویی،ماشین ظرفشویی،یخچال،کولر گازی و ….میتوانید با متخصصین مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا متخصصین مجرب ما درهر زمان از هفته و شبانه روز در محل زندگی شما عزیزان حضور یابند.

شماره تماس جهت ارتباط با ما:

دفترمرکزی:02165500930

سایر شماره تماس:

09023094420090230944300939951168709128652921

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

چرایی کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی | دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

6 علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

6 علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

6 علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

لباسشویي یکی از لوازم ضروری و پرکاربرد در خانه همه ما  می باشد.و باید نسبت به این لوازم پر کاربرد اطلاعات خود را بالا ببریم.

بسیاری از کاربران ماشين لباسشویي ابهاماتی در مورد علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی وجود دارد. اکثر ما نمیدانیم عملکرد وفرایند شستشو در دمای 30درجه با دمای 40 درجه متفاوت میباشد. این تفاوت یکی از موضوعات مهمی میباشد که برای شستن البسه خود باید به آن دقت کنیم و دانش خود را در این زمینه بالا ببریم.

یکی از پرسش های زیاد به مسـئله  داغ شدن آب ماشین لباسشویی میباشد که در اکثر مواقع دستگاه هیچ ایرادی ندارد و به دلیل عدم اطلاعات کافی فکر میکنیم وسیله مورد نظر خراب یا معیوب شده است.

در این مقاله ما به برسی موضوع دلیل داغ شدن آب ماشین لباسشویی میپردازیم:

 

علت های  داغ شدن اب ماشین لباسشویی:

1-تنظیم نبودن دمای آب ماشيین لباسشويی

همه ما میدانیم که عملکرد ماشين لباسشویي چگونه میباشد و دمای مورد نظر شما هرچه باشد در آخر دستگاه با همان دما لباس های شما را آبکشی خواهد کرد. مثلا اگر شما روی 40 درجه دما را تنظیم کنید لباس شما با آب گرم آبکشی خواهد شد.

هر برنامه ای به صورت پیش فرض دمای مخصوص به همان لباس یا برنامه را دارد وشما قبل استفاده وروشن کردن بهتر است دفترچه راهنمای لباسشويی را مطالعه کرده و از دماي برنامه ای که استفاده میکنید آگاه شوید.  زیرا تفاوت دما در ماشين لباسشويی می‌تواند در 20 دقیقه آخر که مرحله آبکشی است، تاثیر گذار باشد.

اگر چروک شدن لباسها برایتان مهم است باید به دمای مشخص شده روی صفحه نمایشگر ودر بعضی از دستگاه ها تنظیم دما با ولووم میباشد. توجه کنیدگاهی اوقات شما شک میکنید که آب داخل درام داغ است یا خیر وبا دست زدن به شیشه میخواهیذ امتحان کنید،توصیه میشود برای این کار شما دما را 50درجه60درجه قرار دهید و بعد نسبت به تست آب داخل درام بپردازید.

2-خراب بودن ترمستات ماشین لباسشویی

از متداول ترین دلایلی که می توانیم برای بررسی علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی به آن اشاره کنیم خرابی ترموستات دستگاه از شما با مشاهده علائم متعددی توانی به خرابی این قطعه از ماشین لباسشویی پی ببریم.

یکی از مهمترین علائم این است که زمانی که لباسها را از ماشین لباسشویی بیرون می‌آورید بیش از اندازه چروک هستند یا یا بسیار داغ می باشند.  داغی بیش از اندازه آب در لباسشویی باعث رساندن آسیب بافت لباسها می‌شود و علاوه بر این ممکن است خود ماشین لباسشویی نیز دچار آسیب شود از شما باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت تعمیر دستگاه را انجام دهید.

6 علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

6 علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

3-خراب بودن هیتر المنت ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین مشکلات داغ شدن آب ماشین لباسشویی خرابی هیتر میباشدکه در افزایش وکارکرد دستگاه از نظر کیفی بسیار موثر است. به بیان دیگر وظیفه این قطعه این میباشد که در زمان شستشو گرمای آب داخل دیگ را به همان اندازه که مشخص کرده اید گرم نگه دارد.

این نکته توجه لازم را داشته باشید که شستشوی لباس ها با دمای آب نامناسب، موجب کاهش بازدهی و راندمان دستگاه خواهد شد.

به همین خاطر در ماشين لباسشویي از المنت هیتر استفاده میکنند. اگر در صورت بروز مشکل در این قطعه، دمای آب بیش از حد داغ یا سرد می‌شود. دلایل خرابی این قطعه پریدن فیوز و استفاده از مواد شوینده نامناسب که باعث جرم گرفتن این قطعه میشود.

4-اختلال در سیم کشی ماشین لباسشویی:

یکی دیگر از دلایل داغ شدن آب ماشین لباسشویی اختلال در سیم کشی دستگاه است زمانی که سیم کشی دستگاه شما دچار ایراد می شود ممکن است که با علائمی نظیر داغ شدن بیش از اندازه آب ماشین لباسشویی رو به رو شوید.

5خرابی برد ماشین لباسشویی

در برخی از موارد دیده شده که علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی به خرابی برد در دستگاه مربوط می‌شود. این قطعه همانند مغز برای انسان است و تمامی فعالیت‌های ماشین لباسشویی را مدیریت می‌کند.

به همین دلیل خرابی یا نیم سوز شدن برد می‌تواند باعث شود که اطلاعات را به نادرستی پردازش کرده و دستورهای اشتباهی را صادر کند. روشن ماندن بیشتر از حد مورد نیاز المنت، یکی از مواردی است که ممکن است برای دستگاه اتفاق بیفتد.

برای رفع خرابی برد نیاز است که این قطعه حساس به درستی تعمیر و یا به صورت کامل تعویض شود.

6 علت گرم شدن آب ماشین لباسشویی

6 علت گرم شدن آب ماشین لباسشویی

6قطعی اتصالات برد با دیگر قطعات لباسشویی

در برخی از موارد دیده شده که داغ شدن آب ماشین لباسشویی به قطع بودن اتصالات الکتریکی بین برد با المنت و هیدرواستات مربوط است.

با اینکه تمامی قطعات کاملا سالم هستند اما سیم‌های ارتباطی بین آنها به هر دلیل از بین رفته و دستورات برد به آنها مخابره نمی‌گردد. در این حالت ممکن است دستور پایان کار المنت به این قطعه نرسد و یا میزان دمای آب از هیدرواستات به برد صادر نشود.

کلام اخر:

در صورت بروز هر گونه مشکل در انواع لوازم الکترونیکی خود نظیر ماشین لباسشویی،ماشین ظرفشویی،یخچال،کولر گازی و ….میتوانید با متخصصین مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا متخصصین مجرب ما درهر زمان از هفته و شبانه روز در محل زندگی شما عزیزان حضور یابند.

شماره تماس جهت ارتباظ با ما:

دفترمرکزی:02165500930

سایر شماره تماس:

09023094420-09023094430-09399511687-09128652921



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

تعمیر تلویزیون در کرج |تعمیرات تخصصی تلویزیون در خانه و محل کار شما

تعمیر تلویزیون در کرجتعمیر تلویزیون در کرج

تعمیر تلویزیون در کرج

تعمیرگاه تخصصی مستر تعمیرچی با سالها تجربه درخشان در زمینه ی تعمیرتلویزیون و انواع برد آن ها از برند های مختلف اسنوا ،دوو، LG ،SAMSUNG ، SONY از جمله ( OLED , LCD , LED , CRT ) با بهره گیری از کادری متخصص تعمیر تلویزیون ، آمادگی دارد تعمیرات تلویزیون های شما عزیزان را در اسرع وقت و با قیمت بسیار مناسب در منزل یا محل کارشما انجام دهد.

تفاوت ما با سایر تعمیرگاه ها در تسلط کامل تعمیرکاران ما  به آخرین تکنولوژی ساخت و تعمیر انواع تلویزیون و برد آن  و از طرفی قیمت بسیار مناسب جهت تعمیرات و تعویض قطعات در صورت نیاز می باشد.

مناطق تحت پوشش ما در کرج جهت ارائه خدمات ( عظیمیه – جهانشهر – گوهردشت – مهرشهر – مهرویلا – شهرک بنفشه – زمین های انصاری – باغستان – آزادگان – فردیس – دهکده – اندیشه – جهان نما – هفت تیر – منظریه – درختی – شاهین ویلا – دهقان ویلا – مرکز و سایر نقاط کرج) می باشد.کارشناسان متخصص و مجرب به همراه قطعات مورد نیاز  اسرع وقت در این نقاط حاضر شده و دستگاه شما را در محل تعمیر می کنند.

تعمیر تلویزیون در منزل و محل کار شما عزیزان برای آن دسته از مشتریانی است که دستگاه تلویزیون آنها دچار نقص و خرابی گشته و امکان جابجایی و تحویل آن به تعمیرگاه به هر دلیلی وجود ندارد.

تعمیر تلویزیون در کرجتعمیر تلویزیون در کرج

تعمیرات تخصصی تلویزیون در خانه و محل کار شما

اینکه تلویزیون شما از چه برندی و از چه مدلی باشد و یا آن را از کجا خریده اید مهم نیست. تعمیرکاران متخصص ما  آماده پذیرش تعمیرات تلویزیون شما عزیزان می باشند.

  • تعمیرات تلویزیون در منزل یا محل مورد نظر شما
  • تعمیر درسریع ترین زمان  و با قطعات اصلی ضمانت دار
  • ۶ ماه گارانتی خدمات پس از فروش و تعمیرات با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • اعزام سرویس کار ومتخصص برند تلویزیون شما در محل مورد نظر شما

برای ثبت سفارش در زمینه تعمیر ، نصب و یا سرویس تلویزیون خود ، کافیست از طریق دکمه ثبت سفارش و یا شماره های تماس با ما اقدام کنید.

ثبت درخواست

پس از دریافت درخواست، تعمیرکار تلویزیون، متخصص در تعمیر نوع و برند تلویزیون شما، در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی به شما عزیزان از مستر تعمیرچی اعزام خواهد شد.

شماره تماس جهت ارتباظ با ما:

دفترمرکزی:02165500930

سایر شماره تماس:

09023094420-09023094430-09399511687-09128652921

 
 
تعمیر تلویزیون در کرجتعمیر تلویزیون در کرج

مستر تعمیرچی انواع برند‌های سونی سامسونگ ال جی اسنوا  ایکس ویژن و پاناسونیک با قطعات اصل و گارانتی شش ماهه با بهترین قیمت تعمیر می کند.

تیم فنی و تخصصی ما در محل زندگی و کاری شما حضور پیدا کرده و پس از تست و عیب یابی اولیه، عملیات تعمیر را شروع می کنند. استفاده از دستگاه های به روز و پیشرفته در حین تست و عیب یابی دستگاه و همچنین عملیات تعمیر باعث می شود تا سرعت و کیفیت عملیات به بهترین میزان خود برسد.

برای هر کدام از برند های تلویزیون شما عزیزان ، متخصص خاص خود وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی | برق دادن بدنه لباسشویی

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی | چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

یکی از شایع‌ترین لوازم برقی آشپزخانه که شاید بارها در هنگام کار با آن احساس برق‌گرفتی کنید، ماشین لباسشویی است.

یکی از عمده دلایلی که با ماشین لباسشویی بیشتر احساس برق‌گرفتگی می‌کنید این است که این وسیله به طور همزمان هم با برق و هم با آب کار می‌کند، به همین خاطر هنگام استفاده از این وسیله باید نهایت احتیاط را داشته باشید. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد اینکه چرا بدنه ماشین‌ لباسشویی برق دارد برای شما بگوییم و چند راه‌کار برای رفع این مشکل به شما بدهیم.

در صورتی که احساس کردید که برق داشتن بدنه‌ی لباسشویی خیلی بیش از حد است میتوانید با متخصصین مستر تعمیر چی تماس حاصل کرده تا در اسرع وقت در محل زندگی شما عزیزان حضور یابند.

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی:

"<yoastmark

1-مشکل در سیستم سیم‌کشی ماشین لباسشویی

وقتی که ماشین لباسشویی را جابه‌جا می‌کنید و قصد نصب مجدد آن را دارید، باید به سری مسائل خیلی مهم توجه داشته باشید. سیستم برق‌کشی ماشین لباسشویی از نوع گراند است و باید حتما آن را به لوله‌ی فاضلاب و یا یک ستون آهنی متصل کنید. اگر در هنگام نصب به این نکته توجه نداشته باشید، ممکن است که برق خیلی راحت وارد بدنه‌ی ماشین شود و در نتیجه بدنه دستگاه  برق دار شود.

2-خرابی هیتر ماشین لباسشویی

از دیگر دلایلی که سبب برق داشتن بدنه لباسشویی می ‌شود خراب بودن یا کار نکردن هیتر یا المنت ماشین است. هیتر یا المنت قطعه ای است که در ماشین لباسشویی سبب تولید گرما خواهد شد. خراب شدن هیتر سبب به وجود آمدن اتصالی این قطعه با آب خواهد شد. در نهایت این اتصالی سبب می ‌شود که جریان برق به بدنه ماشین لباسشویی منتقل شود.برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بر  اثر خرابی هیتر یا المنت آن نیاز به تعمیر یا تعویض آن دارد.

3-نشتی دستگاه

ممکن از برق موجود در بدنه لباسشویی به این دلیل باشد که در ماشین لباسشویی یک نشتی وجود دارد. این نشتی می تواند در بخش های مختلف این دستگاه ایجاد شده باشد. در نتیجه به دلیل وجود این نشتی، جریان آب به قسمت هایی می رسد که برق در آن جا جریان دارد و در نتیجه آب و برق با هم ترکیب شده و در بدنه ماشین لباسشویی برق ایجاد خواهد شد.

این برق به صورتی است که اگر کاربران بدنه دستگاه را لمس کنند حس برق گرفتگی به آن ها دست می دهد. این برق از طریق جریان آب به بدنه ماشین لباسشویی انتقال یافته است. وجود برق در بدنه لباسشویی در این حالت می تواند بسیار خطرساز باشد و باید سریعا منبع نشتی پیدا شود و مشکل آن برطرف شود.

4-خرابی و بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی

موتور یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی است و در برخی مواقع برق داشتن بدنه لباسشویی به دلیل معیوب شدن و بروز مشکل در همین قطعه است. در صورتی که موتور لباسشویی به هر دلیلی مانند نوسانات برقی نیم سوز شده و از در عملکرد آن اختلال ایجاد شود، ممکن است در بدنه دستگاه برق وجود داشته باشد.

کوچک ترین خرابی و اتصالی در موتور می تواند جریان برق را به بدنه دستگاه وارد کند و مشکل ساز شود. تعمیر و ترمیم موتور ماشین لباسشویی می تواند از بروز مشکلات جدی تر بعدی جلوگیری کرده و مانع خطر ساز شدن این مشکل شود.

برق داشتن بدنه لباسشویی

5-نبود سیم ارت

سیم ارت وقتی که در بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد، مانع از برق گرفتگی می شود.نبود سیم ارت در پریز خانه از دلایل دیگری است که سبب برق داشتن بدنه لباسشویی می ‌شود. توجه کنید که خانه های قدیمی و فرسوده سیم ارت ندارند. اگر سیم ارت لباسشویی ‌به ‌طور نادرست به زمین متصل شود، امکان دارد سبب برق داشتن بدنه لباسشویی شود.

6-خرابی پریز برق

مشکل برق‌دار بودن بدنه‌ی ماشین ممکن است به خاطر مشکل برق منزل شما باشد. گاهی وجود یک اتصالی ساده می‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود. گاهی ممکن است از پریز برق ماشین، احساس بوی سوختگی کنید که دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل باشد.

راه های از بین بردن برق بدنه :

1-تعویض سیم کشی در صورت پوسیدگی و خرابی آنها

2-تعویض هیترلباسشویی  در صورت خرابی

3-تعویض و تعمیر پریز برق مشکل دار

4-اتصال سیم ارت یا گراند ماشین ظرفشویی

5-تعویض دوشاخه مشکل دار

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی | برق دادن بدنه لباسشویی

کلام اخر:

در صورت هر گونه مشکل در ماشین لباسشویی،یخچال،ماشین ظرفشویی و سایر لوازم الکترونیکی منزل خود شما عزیزان میتوانید با متخصصین مجرب ما تماس حاصل کرده تا کادر مجرب مستر تعمیرچی در 7روز هفته و  24ساعت از شبانه روز در محل زندگی شما حضور یابند.

شماره تماس جهت ارتباظ با ما:

دفترمرکزی:02165500930

سایر شماره تماس:

09023094420-09023094430-09399511687-09128652921

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

گرمایش کولر گازی

گرمایش کولر گازی

 

اکثر کولر های گازی را می توان به حالت سرمایش و گرمایش در اورد و از در فصول مختلف سال استفاده کرد ما در این مقاله توضیحاتی در رابط سیستم گرمایش کولرگازی در اختیار شما عزیزان می گذاریم.

سیستم گرمایش کولر گازی چیست؟

همه‌ی کسانی که در تابستان عاشق خنکی کولر هستند، قطعا دوست دارند تا در سرمای زمستان هم از محیط‌ گرم منزل یا محل کار خود لذت ببرند.
امروزه کارخانه‌های تولید لوازم خانگی انقلابی در صنعت تولید کولرهای گازی داشته‌اند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا با یک تیر دو نشان بزنید.

یعنی تنها با خرید یک سیستم تهویه‌ی هوای خانگی، هم سرما و هم گرما را به خانه‌ی خود ببرید.
کولرهای گازی به تولید سرما معروف هستند. اما نسل جدید این کولرها، سیستم گرمایشی دارند.‌ کافی است کمی تنظیمات این دستگاه‌ها را تغییر دهید و در زمستان می‌توانید از باد گرم این‌سیستم‌ها لذت ببرید.

نحوه عملکرد سیستم گرمایش کولر گازی به چه صورت است؟

کولرهای گازی این کار را با استفاده از کمپرسوری موجود در دستگاه انجام می‌دهند. همه‌ی این تغییرات تنها به واسطه‌ی گازی انجام می‌شود که در درون کمپرسور قرار دارد.
در حالت گرمایش، چرخه‌ی عملکردی کولر گازی‌ تغییر می‌نماید. این تغییر شکل سیستم بر عهده‌ی شیری به نام شیر چهار طرفه یا شیر معکوس کننده انجام می‌شود.

گرمایش کولر گازی

آیا همه کولر گازی‌ها قابلیت گرمایشی دارند؟

معمولا هنگامی که قصد خرید کولر گازی را دارید این اطلاعات در اختیار شما گذاشته می‌شود و یا اگر مدل محصول خود را سرچ کنید متوجه خواهید شد که آیا امکان گرمایش دارد یا خیر با این حال ممکن است به دلایل مختلف چنین اطلاعاتی در دسترس نباشد ،چند راه ساده برای بررسی شما وجود دارد.
اول این که در صورتی که کولر گازی دست دوم و یا قدیمی هم باشد احتمالا در فصول قبل که استفاده می‌کردید امکان سرمایش و گرمایش آن را متوجه شده باشید در غیر این صورت حتما از دفترچه راهنمای کولر گازی استفاده کنید.

در دفترچه‌های راهنما امکان گرمایش کولر گازی به طور مفصل بررسی شده است و حتی نحوه تغییر آن از سرمایش به گرمایش هم توضیح داده شده است.
با این حال در صورتی که دفترچه را در اختیار ندارد به برچسب‌های موجود بر روی دستگاه که معمولا در پشت پنل داخلی هستند توجه کنید. روی این برچسب‌ها میزان گرما و توان گرمای خروجی به صورت HEATEING مشخص شده است. دیدن همین واژه کفایت خواهد کرد تا از گرمایشی بودن کولر خود مطمئن شوید.

مقایسه میزان مصرف برق اسپیلت با دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی

نحوه استفاده از گرمایش و تنظیم کولر گازینحوه استفاده از گرمایش و تنظیم کولر گازی

در اولین مرحله از پاسخ دهی به سوال آیا گرم کردن خانه با اسپیلت مقرون به صرفه است؟

با وجود این که کولرهای آبی در تابستان بی‌وقفه کار می‌کنند تا بتوانند دمای هوای خانه را خنک کنند و بخاری به صورت مداوم روشن است تا گرما بخش خانه باشد، اسپیلت هم نیز هوشمند طراحی شده است،سنسورهای تعبیه شده درون این دستگاه هنگامی که دمای خانه به حد مطلوب برسد سبب خاموش شدن اتوماتیک اسپیلت می‌شوند.

تا زمانی که دما متعادل است اسپیلت خاموش خواهد بود و به محض این که افت دما رخ دهد دستگاه مجدداً به صورت اتوماتیک روشن شده و گرمایش محیط را تامین می‌کند.اتوماتیک بودن تنظیمات این دستگاه تاثیر زیادی در کاهش میزان مصرف انرژی آن دارد.

دومین نکته ایی که باید به ان توجه داشه باشید این است که با توجه به این که ذرات ریز گرد و غبار و پرزهای فرش و… در هوا وجود دارند، یونیت داخلی کولر گازی در طول استفاده مملو از این ذرات خواهد شد،این ذرات روی اجزای کولر گازی مانند فیلتر دستگاه قرار می‌گیرند و نقش پررنگی در افزایش میزان مصرف اسپیلت دارند.

همچنین در صورتی که یکی از قطعات اصلی اسپیلت مستهلک شده باید یا با آسیب جدی مواجه شده باشد، عملکرد دستگاه هنگام استفاده غیر عادی خواهد بود و همین امر سبب افزایش مصرف انرژی کولر گازی می‌شود.

سومین نکته این است که اگر درخانه با متراز بزرک ساکن هستید باید دستگاه با توان بالا تری خریداری کنید،
زیرا در صورتی که توان مصرفی کولر گازی برای گرمایش محیط کافی نباشد، کولر گازی فشار بیشتری را هنگام استفاده تحمل می‌کند و علاوه بر افزایش مصرف انرژی دستگاه، قطعات آن نیز هنگام استفاده مستهلک می‌شوند و دچار آسیب دیدگی جدی خواهند شد.

گرمایش کولرنحوه استفاده از گرمایش و تنظیم کولر گازی

درجه گرمایش کولر های گازی:

درجه گرمایش در انواع کولر ها بسته به برند انها اکثرا متفاوت است اما درجه گرمایش کولر های گازی را میتوان بین 17تا 30 درجه انتخاب کنید.

راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی:

کافی است تا با کمک ریموت کنترل دستگاه، حالت گرمایش را انتخاب نمایید.
بر روی ریموت کنترل دکمه ایی به نام حالت ها وجود دارد با فشردن این دکمه بر روی صفحه نمایش می‌توانید حالات مختلف را مشاهده کنید.
در اغلب کنترل‌ها حالان فن، سرما، گرما، خشک و خودکار مشترک است،شکل نمادین گرما، تصویر خورشید است.
مرحله بعدی گزینه دما را انتخاب کرده و گرمایش کولر گازی خود را بر روی دمای مورد نظر خوذ تنظیم میکنید.

– در صورت بروز مشکل در سیستم سرمایش و یا گرمایش کولر گازی خود میتوانید با کادر مجرب ما تماس حاصل کنید،متخصصین مستر تعمیرچی در تمام روز های هفته و 24ساعت از شبانه روز در محل زندگی شما عزیزان اماده خدمت رسانی می باشند.

سیستم گرمایش



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

بهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار

بهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار

بهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار

 

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی ضروری در خانه محسوب می‌شود لازم است هنگام خرید دقت کنیم که دستگاهی که می‌خریم ویژگی‌های مطلوبی داشته باشد تا به مدت طولانی از مزیت‌های آن برخوردار شویم و نیازی به تعمیر و یا تعویض نباشد.

در واقع این یک سرمایه گذاری کوچک نیست که برند و قابلیت‌های دستگاه اهمیت نداشته باشد. در این مقاله سعی شده است ملاک‌های یک لباسشویی برتر را چند مدل برتر حال حاضر مورد بررسی قرار دهیم .

نکاتی در مورد خرید ماشین لباسشویی:

1-مصرف  انرژی :

مصرف انرژی پایین  یکی از ملاک‌های اصلی یک لباسشویی مناسب است. برچسب انرژی توسط سازمان‌های دولتی به محصولات تعلق می‌گیرد، این برچسب حاکی از بازدهی بالا یا پایین محصول است. یک یا بالاتر یعنی  +A و ماشین لباسشویی مناسب دارای برچسب انرژی می‌باشد. ++A یا +++A

2- نوع موتور لباسشویی

دومین مورد موتور ماشین لباسشویی است که خود دو نوع می باشد، مدل تسمه ای و گیر بکسی که امروزه به نام اینورتر معروف است . امروزه لباسشویی‌های خوب با برندهای مطرح دارای موتور اینورتر هستند .

موتور اینورتر در مقایسه با موتور‌های تسمه ای از مزایای بیشتری برخوردار هستند . این موتور‌ها دارای لرزش کمتر، طول عمر بیشتر، راندمان بیشتر و کم مصرف تر هستند . بنابراین برای خرید بهتر است از لباسشویی‌های اینورتر استفاده کنید .

3- ظرفیت

توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی نیز بسیار مهم است . شما باید ظرفیت را با توجه به حجم لباس‌ها و تعداد اعضای خانواده در نظر بگیرید . ماشین لباسشویی هایی با ظرفیت 7، 8 و 10، و 12 کیلو در انواع ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد .

اما معمولا افراد ظرفیت 7 کیلویی را ترجیح می‌دهند . این مقدار تا تعداد اعضای 5 نفر را نیز ساپورت می‌کند . همچنین در لباسشویی هایی با ظرفیت 7 کیلو می‌توانید ملحفه‌های خود را نیز شستشو دهید .

4- برنامه‌های شستشو

هرچه تعداد برنامه‌های شستشو ماشین لباسشویی بیشتر باشد کاربران. تنوع کاربری بیشتری را پیش رو خواهند داشت برای مثال13 الی15 برنامه‌ی شستشو در لباسشویی‌های پیشرفته خیلی عالی به نظر می‌رسد.

5- برنامه اضافه کردن لباس در حین شستشو

این برنامه که به عنوان برنامه برای اضافه کردن لباس در حین کار تعبیه شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت فراموش کردن شستن یک لباس، آن را در هنگام کار کردن به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید . این برنامه یکی از برنامه‌های بسیار مفید و کارآمد بوده و از آن استقبال زیادی نیز می‌شود.

6- لرزش کم

لرزش کم لباسشویی در حین شستشو نیز یکی از موارد مهم در خرید لباسشویی است، در صورتی که ماشین لباسشویی شما با موتور اینورتر باشد، این ویژگی را داراست .

بهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازاربهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی عالی:

شستشوی سریع:

در مواقعی که عجله دارید انتخاب این برنامه موجب تسریع در روند شستشو می‌شود.

شستشوی دستی:

این حالت شستشوی با دست را شبیه سازی می‌کند.

چرخش مضاعف:

این حالت برای شستشوی لباس‌های پشمی ایده‌آل است، چرخش بیشتر موجب خروج آب از آنها می‌شود.

آبکشی اضافه:

در مواقعی که از مواد شوینده زیاد استفاده کرده‌اید آبکشی مجدد مقدار مواد شوینده را کاملا حذف خواهد کرد.

– اضافه کردن لباس حین شستشو:

این ویژگی مناسب زمانی است که لباسی را فراموش کرده‌اید. فقط در برخی از دستگاه‌های پیشرفته وجود دارد.

بازکننده‌ی چروک:

این حالت در برخی دستگاه‌ها با جرخش اضافی موجب رفع چروک می‌شود.

حالت لکه‌بر :

استفاده از این حالت حذف لکه را ارتقاء می‌دهد.

شستشوی بهداشتی:

این گزینه برای کسانی که حساسیت دارند مناسب است.

شسشتوی نیم بار:

در این حالت زمانی که دستگاه به صورت نیمه پر شده آب و انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

بهترین لباسشویی های موجود در بازاربهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار

بهترین برند های  ماشین لباسشویی خارجی:

1-برند سامسونگ:

لباسشویی سامسونگ مدل Q1256 8KG ++A 1200 دور در دقیقه
لباسشویی سامسونگ مدل J1477 7KG +++A 1400 دور در دقیقه
لباسشویی سامسونگ مدل P1494 9KG +A 1400 دور در دقیقه
لباسشویی سامسونگ مدل S1254 7KG +++A 1200 دور در دقیقه

 

 

2-برند بوش

ماشین لباسشویی بوش WAW3256XGC 9KG 1600 دور در دقیقه +++A
ماشین لباسشویی بوش WAK20200IR 7KG 1000 دور در دقیقه +++A
ماشین لباسشویی بوش WAW324DE 8KG 1600 دور در دقیقه +++A
ماشین لباسشویی بوش WAT24461IR 8KG 1200 دور در دقیقه +A

 

3-برند ال جی

لباسشویی ال جی WM-K702NW 7KG 1200 دور در دقیقه A
لباسشویی ال جی WM-845S 8KG 1400 دور در دقیقه +++A
لباسشویی ال جی G950C 9KG 1400 دور در دقیقه +++A
لباسشویی ال جی WM-621NW 6KG 1200 دور در دقیقه +++A
لباسشویی ال جی WM-1015S 10.5KG 1400 دور در دقیقه +++A

 

4-برند مایدیا

5-برند زیرووات

6-برند دوو

 

بهترین برند های ماشین لباسشویی ایرانی:

1-برند پاکشوما

ماشین لباسشویی پاکشوما TFU-94407 9KG +++A 1400 دور در دقیقه
ماشین لباسشویی پاکشوما TFU-74401 7KG +++A 1400 دور در دقیقه
ماشین لباسشویی پاکشوما TFU-84401 8KG +++A 1400 دور در دقیقه
ماشین لباسشویی پاکشوما PWK-1574AJ 15.5KG A 1400 دور در دقیقه
ماشین لباسشویی پاکشوما TFU-63100 6KG ++A 1000 دور در دقیقه

 

2-برند اسنوا

ماشین لباسشویی اسنوا SWM-84518 8KG 1400 دور در دقیقه +++A
ماشین لباسشویی اسنوا SWM-72304 7KG 1200 دور در دقیقه +++A
ماشین لباسشویی اسنوا SWD-151W 5KG 800 دور در دقیقه A
ماشین لباسشویی اسنوا SWD-164W 6KG 1000 دور در دقیقه +A

 

3-برند ابسال

4-برند جی پلاس

5-برند پارس

6-برند مجیک

بهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازاربهترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار

جهت خرید و مشاوره انواع لباسشویی های موجود در بازار می توانید با مستر تعمیرچی تماس بگیرید و از متخصصین ما مشاوزه رایگان دریافت کنید.تعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی مستر تعمیرچی در هر ساعتی از شبانه روز در خدمت شما عزیزان می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

علت نشتی آب یخچال به راه حل در خانه

علت نشتی آب یخچال به همراه راه حل در خانه |دلایل اصلی نشت آب یخچال فریزرعلت نشتی آب یخچال به همراه راه حل در خانه |دلایل اصلی نشت آب یخچال فریزر

علت نشتی آب یخچال به راه حل در خانه

در اکثر موارد استفاده چندین ساله ازلوازم الکتریکی ما را مجاب به تعمیر انها می کند در رابطه با یخچال ها و فریزر شایع ترین مشکلی که اکثر شماها با ان روبه رو می شوید اب دادن یخچال و فریزر شماست  که این مشکل علاوه بر اینکه آزارنده هست و محیط آشپزخونه‌ی شما رو خیس می‌کنه.

ممکنه باعث سوختگی اجزای یخچال و برق گرفتگی هم بشه،ما در این مقاله سعی داریم علت هایی را که موجب اب دادن یخچال و فریزر شما میشود را بررسی کنیم.

علت های اب دادن یخچال :

1-ممکن است درب یخچال و فریزر بازمانده باشد و کامل بسته نشده باشد:

لاستیک یا نوار  یخچال فریزر از ورود هوا به داخل یخچال جلوگیری می کنه، اگه این نوار خراب یا پاره شود، هوا وارد یخچال و فریزر شده  و باعث ایجاد نشت اب از یخچال و فریزر شما می شود.

نشتی آب از یخچال ال جی شما به ، یکی از علل جمع شدن آب در کف یخچال شما هم محسوب میشه بنابراین، با یک آزمایش ساده اول مطمئن بشین که مشکل از لاستیک خراب یخچال و فریزر شما  هست یا نه؟

یه کاغذ رو مابین در و لاستیک درب یخچال و فریزر خود قرار داده و سپس درب رو یخچال رو محکم ببندید ، اگه کاغذ رو به راحتی بشه از بین در و لاستیک بیرون کشید، اونوقت لاستیک یخچال شما مشکل دارد  و باید عوض شود ، البته قبل از انجام این آزمایش حتما پارگی لاستیک رو هم بررسی کنید.

دقت کنید معمولا تو این شرایط به علت ورود هوای گرم به دستگاه یخچال و فریزر شما اتومات کار نکرده و خاموش نمیشود که در این صورت احتمال سوختگی موتور یخچال و فریزر شما هم هست.

2-برفک زدن اواپراتور یخچال :

اگر یخچال هنگام کار صدا می دهد و داخل آن گرم می‌باشد، احتمال دارد یخ زیادی درون آن جمع شده باشد یکی از علت های افزایش دما یخچال این است که یخ و برفک ممکن است دور اواپراتور را احاطه کرده باشند این کار با فرآیند دیفراست تمیز نمی شود در نتیجه هوا نمی‌تواند از فن عبور کند و داخل یخچال را خنک کند که باعث آب دادن یخچال می شود

3-خراب شدن فیلتر یخچال :

خرابی فیلتر دستگاه شما میتواند یکی از علل آب دادن یخچال و فریزر باشد ، در نتیجه برای حل این مشکل بهتره که اول با کمک دفترچه‌ی راهنما یا متخصصانان دکتر تعمیر محل قرار گرفتن فیلتر یخچال رو پیدا کنین.

اگه مسدود شده، گرفتگی داره یا فرسوده شده، تمیزش کنین و اگه مشکل حل نشد، نوبت تعویض فیلتر یخچالتون رسیده و باید اون رو عوض کنین، این مراحل رو بدون نیاز به تعمیر کار هم می تونین انجام بدین ولی قبل از شروع مراحل تعمیر حتما یخچال رو از برق بکشین

4-مسدود شدن لوله تخلیه یخچال :

مسدود شدن لوله ی تخلیه در یخچال و فریزر هم می تواند یکی از دلایل جمع شدن  ابدر دستگاه شما باشد.همه یخچال فریزرهای بدون برفک یک سیکل یخ زدایی دارند که برفکی که ممکن است روی سیم پیچ های اپراتور درست شده باشد را ذوب کند. این یخ های ذوب شده به داخل یک سینی خارج از یخچال فریزر که نزدیک موتور قرار دارد می‌روند.

گاهی اوقات گرفتگی لوله تخلیه آب یخچال ممکن است بر اثر عواملی مثل ذرات غذا یا کیسه های پلاستیکی باشد.

علت نشتی آب یخچالعلت نشتی آب یخچال به همراه راه حل در خانه |دلایل اصلی نشت آب یخچال فریزر

5-ایجاد مشکل در مخزن اب یخچال :

اگه مخزن درست متصل نشده باشه و به علت فرسایش و پوسیدگی سوراخ بشه، یکی از علت های نشتی آب از یخچال و فریزر شماست، در نتیجه برای حل مشکل تنها راه ممکن تعویض مخزن آبه ، چون امکان تعمیرش وجود نداره

6-جمع شدن اب زیر جا میوه ایی یخچال :

جمع شدن اب در کف یخچال یکی ازبیشترین خرابی در یخچال و فریزر است،

هنگامی که آب زیر جامیوه ای یخچال جمع میشود احتمالاً یکی از اجزاء سیستم دیفراست دچار مشکل شده است.

از دلایل اصلی ساختن آب گرمی یخچال میتوان به مواردی مثل خرابی سنسور دیفراست یخچال دوو، خرابی المنت، خرابی ترمو فیوز یخ زدن مسیر خروج آب و گرفتگی لوله آب اشاره کرد

7-تراز نادرست یخچال :

تراز نبودن مناسب  یخچال و فریزر شما هم میتواند یکی از دلایل نشت اب ازیخچال و فریزر شما باشد.

یخچال نباید به صورت کاملا صاف کف آشپزخونه قرار بگیره، چون برای اینکه مایع خنک کننده یا تبرید یخچال به خوبی جریان داشته باشه.

باید قسمت جلویی یخچال یه مقدار بالاتر قرار بگیره.

اگه یخچال کاملا صاف باشه، ممکنه این مایع به خوبی جریان پیدا نکنه و باعث میعان بشه، در نتیجه باعث جمع شدن آب در کف یخچال شما میشه.

نشتی آب یخچالدلایل نشتی آب یخچال

3علت نشت اب از زیر فریزر :

1-نصب اشتباه شلنگ تصفیه اب

2-بالا بودن رطوبت محیط

3-خراب بودن هیتر دستگاه

رفع نشتی آب از پشت یخچال فریزر

نشت آب از پشت یخچال فریزر در اکثر موارد  نشان دهنده این است که شیر آب یا لوله آب نشتی دارد. برای رفع این مشکل، یخچال فریزررا از برق بکشید و لوله آبی که از دیوار به یخچال می‌آید را بررسی کنید.

همچنین لوله آبی را که از زیر یخچال فریزر عبور می‌کند و به پشت یخچال می‌رسد را نیز بررسی می کنیم.

تمام لوله‌ها را چک کرده  و مطمئن شوید هیچ کدام سوراخ نشده باشند. همچنین مطمئن شوید که لوله آب از جایش در نرفته باشد. اگر متوجه شدید لوله‌ها سوراخ شده‌اند، آنها را عوض کنید.

رفع نشتی آب از داخل یخچال فریزر

نشت آب از داخل یخچال فریزراغلب  نشان می دهد که لوله تخلیه از یخ‌زدا که داخل یخچال قرار گرفته، مسدود شده است. اکثر خروجی‌های لوله‌های تخلیه پشت کشوهای داخلی یخچال قرار دارند. کشوها را خارج کنید و خروجی لوله تخلیه را پیدا کنید.

سپس سعی کنید با کمک یک آینه داخل قسمت بالایی خروجی تخلیه را نگاه کنید. به دنبال گرفتگی لوله باشید. اگر هیچ چیز پیدا نشد، سر دیگر لوله تخلیه را درآورید تا بتوانید داخل لوله آب گرم ریخته و گرفتگی آن را از بین ببرید.

با اینکار باید هر نوع آشغالی که ممکن است لوله را مسدود کرده باشد خارج کنید. همچنین می‌توانید از یک سیم ضخیم برای اینکار استفاده کنید. هنگامی گرفتگی از بین رفت، همه چیز را دوباره سرجای خود نصب کنید.

دلایل نشتی آب یخچالدلایل نشتی آب یخچال

کلام اخر:

گروه تعمیراتی مستر تعمیرچی درهفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی در محل زندگی شما عزیزان می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

علائم و دلایل خراب شدن برد ماشین لباسشویی

خراب شدن برد ماشین لباسشوییخراب شدن برد ماشین لباسشویی

ما در این مقاله در مورد تعمیر انواع برد ماشین های لباسشویی ال جی،سامسونگ،بوش،دوو،پاکشوما،مایدیا و …. برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد تا با انواع علائم و مشکلات برد ماشین های لباسشویی آشنا شوید.

برد ماشین لباسشویی چیست؟

مهم ترین وظیفه ایی که برد ماشین لباسشویی بر عهده دارد کنترل و هدایت دستورات صادر شده از سوی دکمه استارت به منظور شروع عملیات شستشو و زمان سنج می باشد که تعیین کننده زمان کارکرد شستشو می باشد،بردی  با قطعات الکتریکی برای کنترل ماشین‌ها، که اغلب مانند مغز ماشین لباسشویی عمل می‌کند. تقریباً هر عملکردی که ماشین لباسشویی انجام می دهد توسط برد مدار کنترل می شود.

 

وظیفه برد در ماشین لباسشویی:

برد در ماشین لباسشویی وظیفه کنترل و هدایت فرمان و دستور‌هایی که از سوی دکمه استارت برای شروع کار به سمت آن روانه می‌شود، را به عهده دارد. شستشوی مشخص شده، از سوی شما به برد فرستاده می‌شود. با توجه به برنامه مورد نظر، برد تصمیم می‌گیرد که تا کی شستشو ادامه پیدا کند و چه زمانی دستگاه خاموش شود. پس با این اوصاف می‌بینید که این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مشکلی برای آن پیش بیاید عملکرد دستگاه مختل شده و حتی ممکن است اصلا روشن  نشود.

خراب شدن برد ماشین لباسشوییبرد ماشین لباسشویی

 

علت های خرابی برد ماشین لباسشویی:

نوسانات برق

مهم ترین علت سوختن برد لباسشویی نوسانات برق می باشد که با کم و زیاد شدن جریان برق باعث اختلال در سیستم بردی ماشین لباسشویی می شود و در نهایت برد ماشین لباسشویی خراب می شود برای اینکه این اتفاق برای ماشین لباسشویی شما رخ ندهد بهتر است از محافظ برقی استفاده کنید.

نفوذ آب به قسمت الکترونیکی

اگر سیستم ماشین لباسشویی شما درست کار نکند احتمال دارد آب به قسمت الکترونیکی یا همان برد ماشین لباسشویی نفوذ کند . و باعث ایجاد اتصالی شود و نهایت برد ماشین لباسشویی بسوزد. در این شرایط احتمال برق گرفتگی نیز وجود دارد.

آتش سوزی

یکی دیگر از دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی ، آتش سوزی است که در این صورت برد ماشین لباسشویی کاملا از بین می رود.

 

خراب شدن برد لباسشوییماشین لباسشویی

نشانه های خرابی برد در ماشین لباسشویی:

1-برنامه شستشوی تعیین شده اشتباه اجرا می‌شود: این عنوان بدین منظور است که شما برای شستشوی لباس‌هایتان برنامه‌ای را مشخص کرده‌اید، اما ماشین آن برنامه را اجرا نکرده بلکه برنامه‌ی دیگر را اجرا و آغاز می‌کند. وظیفه‌ی اصلی برد هم کنترل برنامه شستشوی ماشین لباسشویی است که خرابی آن باعث مشکل در اجرای برنامه می‌شود.

2-گرم نشدن آب

3-روشن نشدن لباسشویی

4-عدم تخلیه ی آب

5-عدم شروع به کار دستگاه

6-از کار افتادن پنل جلویی لباسشویی

7-خاموش شدن ناگهانی دستگاه

8-نمایش ارور بر روی نمایشگر

9-توقف لباسشویی حین فرآیند شست و شو

مراحل تعمیر برد ماشین لباسشویی:

بعد از اینکه علل خرابی برد ماشین لباسشویی را مشخص شد، لازم است که برای تعمیر آن اقدام شود. اگر برد ماشین، قابل تعمیر بود و نیازی به تعویض نداشت، باید مراحلی را طی کنید:

1-برای تعمیر برد اول برق دستگاه را قطع کنید. یعنی دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز بکشید تا با خیالی راحت و بدون صدمه به جان خودتان و دستگاه به تعمیرات بپردازید.

2-در مرحله دوم حتماً برای تعمیر برد، کنترل پنل را خارج کرده و اگر آلودگی و کثیفی مشاهده کردید با اسپری تمییز کننده آن را تمیز نمایید.

3-در مرحله بعدی حتماً به خازن‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشید. زیرا خازن‌های الکترولیکی باید به طور کامل صاف باشند. هرگاه خازن‌ها تاخوردگی داشتند یا شکسته شده‌اند یا از برد خارج شده‌اند باید اول علت را برطرف کرد. ممکن است به دلیل گذشت زمان و کارایی و وجود حرارت، مهر و موم‌های خازن‌ها آب شده یا شکسته شده یا از جای در آمده باشند. اگر الکترولیت‌ها از برد خارج شده باشند، باعث خرابی و آسیب برد می‌شوند. در آخر هم در صورت خرابی در قسمت خازن‌ها خازن جدید روی برد نصب می‌گردد و برد می‌تواند به فعالیت خود در مجموعه قطعات ماشین لباسشویی ادامه دهد.

برد ماشین لباسشوییخراب شدن برد ماشین لباسشویی

تعمیر گاه مستر تعمیر چی با متخصصین حرفه ایی و با تجربه خود انواع خدمات نصب و تعمیر لوازم خانگی شما عزیزان را در محل مورد نظر شما ارائه می دهد.

مستر تعمیرچی انواع لوازم خانگی اعم از یخچال، فریزر، ظرفشویی ، کولر گازی ، ماشین لباسشویی و…. را در محل شما در سریع ترین زمان ممکن و مناسب تریت قیمت ارائه می کند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

صدای کولر گازی

صدای کولر گازیعلت انواع صدا در کولر های 

صدای کولر گازی

یکی از محبوب ترین سیستم های سرمایشی در میان جوامع مختلف کولر گازی است که به دلیل مزایای زیادی که دارد در بسیاری از ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

کولر گازی در انواع مختلفی وجود داشته که محبوب ترین مدل آن اسپیلت یا کولر گازی دو تکه می باشد. به علت این که در فصل تابستان استفاده از این وسیله تقریبا دائمی می باشد خرابی های بسیاری در آن به وجود می آید که بسیاری از این خرابی ها و مشکلات به راحتی قابل تعمیر بوده و برطرف می گردند.

یکی از مشکلات رایجی که در انواع کولر گازی مشاهده می شود وجود صداهای زیاد در حین کار کردن دستگاه می باشد. این صداها ممکن است انواع مختلفی داشته که هر یک مرتبط با خرابی قطعه ای خاص در کولر گازی می باشد.

این صدا می تواند آرامشی که حاصل استراحت در زیر باد خنک کولر حاصل شده است را از بین برده و برای اطرافیان بسیار آزار دهنده باشد. در این مقاله به این علل هایی که موجب  صدا دادن کولر گازی میشود پرداخته ایم.

چرا کولر گازی ما صدا می دهد؟

کولرهای گازی از دو قطعه کلی یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده اند که در صورت بروز مشکل در قطعات هر یک از این قسمت ها امکان وجود سر و صدا در کولر گازی وجود داشته باشد.

صدای کولر گازیکولر گازی

علت های صدا دادن کولر های گازی:

1-تراز نبودن کولر

اولین دلیل صداهای غیر عادی کولر گازی شما می‌تواند تراز نبودن کولر باشد، این تراز نبودن هم می تواند از سمت پنل داخلی باشد هم پنل خارجی که در زمان نصب به تراز بودن آنها دقت نشده است. توجه کنید این کاری نیست که افراد غیر متخصص انجام بدهند.

2-کج شدن تیغه های فن کولر گازی

دومین دلیلی که میتواند موجب ایجاد سر و صدا می شود، شکستن یا کج شدن قطعاتی مثل تیغه های فن کولر گازی است. برای بررسی علت صدا دادن پنل داخلی کولر گازی، کافیست پره های فن را چک کنید، اگر تاب برداشته یا کج شده است، به حالت قبل برگردانید. به پره های فن فشار نیاورید.

3قرار گرفتن یک شیء خارجی در کندانسور کولر گازی

کندانسور یکی از قطعات اصلی کولر گازی می باشد که در پنل خارجی و در فضایی مانند حیاط یا بالکن نصب می گردد. گاهی ممکن است حیواناتی مانند گربه، موش یا پرندگان مختلف وارد پنل خارجی شده و سبب ایجاد سر و صدا گردند.

حتی ممکن است در اثر وزش باد اجسام مختلفی مانند تکه های پلاستیک وارد کندانسور شده و در هنگامی که کولر روشن می شود سر و صداهایی را در دستگاه ایجاد نمایند.

در این گونه مواقع نیاز است تا با استفاده از یک چراغ قوه درون پنل خارجی و کندانسور کولر گازی را به دقت بررسی کرده و در صورتی که جسم یا حیوانی درون آن گیر کرده است را خارج نمایید.

صدای کولر گازیاسپلیت

4-خشک شدن موتور فن کولر گازی

کولر گازی جزء آن دسته از وسایلی می باشد که نیاز به سرویس های دوره ای دارد. در این سرویس ها قطعات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات احتمالی موجود در آنها برطرف می گردد.

علاوه بر آن لوله ها و اتصالات دستگاه توسط تعمیرکار و سرویس کار کولر گازی بررسی شده تا مشکلی در آنها وجود نداشته باشد.

روغن کاری فن موتور نیز از جمله کارهایی است که در سرویس های دوره ای انجام می گیرد و از خشک شدن فن دستگاه جلوگیری می نماید. در صورتی که موتور فن به دلیل عدم روغن کاری خشک گردد موجب بروز سر و صدا در دستگاه در هنگام روشن بودن می گردد.

5-شل بودن قاب جلوی کولر گازی و ایجاد صدای تق تق

یکی دیگر از دلایل صدا دادن کولر گازی، درست بسته نشدن درب جلوی پنل کولر است. اگر قاب جلویی کولر گازی درست بسته نشده باشد، صدای تق تق ایجاد می کند. این مشکل را می توانید با باز کردن قاب جلویی کولر و دوباره بستن آن حل کنید.

6-فشار بیش از حد و داغ شدن کمپرسور کولر گازی

گاهی ممکن است بر اثر روشن بودن طولانی مدت کولر گازی به کمپرسور فشار زیادی وارد شده و داغ شود. این داغ کردن کمپرسور می تواند دلیلی برای صدا دادن کولر گازی باشد که به راحتی و با خاموش کردن و استراحت دادن به دستگاه قابل برطرف شدن می باشد.

7-جا به جایی کمپرسور کولر

زمانی که کمپرسور از جای خود خارج می شود شروع به لرزیدن کرده و در نتیجه منجر به صدا دادن کولر می گردد.

صدا در کولرگازیصدا در کولرگازی

علل شنیدن صدا های مختلف از کولر گازی:

صدای جیر جیر کردن کولر گازی

ممکن علت صدای دستگاه به صورت جیر جیر دمنده و فن که از طریق سیستم کانال منتقل شود. موتورهای بیرونی فن و موتورهای دمنده داخلی هنگام خراب شدن با صدای بلند این نوع صدا را تولید می کنند.

چرخ سوپاپ و محفظه نیز در هنگام استفاده بسیار زیاد این نوع صداها را از خود تولید می کنند. برای برخی از کولر گازی ها، این صدا هنگام راه اندازی طبیعی است.

صدای زمزمه کردن کولر گازی

یکی از مواردی که خیلی نیاز به نگران شدن ندارد، صدای زمزمه است. قطعات سست شده و لوله های مبرد می توانند باعث لرزش شوند و در صورت عدم کنترل، می توانند منجر به یک مسئله برای تعمیر و نگهداری جدی تری شوند.

بعضی اوقات صدا واهمه یا وزوز به مشکلات الکتریکی کولر گازی نیز اشاره دارد. اگر کمپرسور خاموش شود و از شروع به کار خودداری کند، در برخی موارد این نوع صدا را از خود تولید می کنند، اگرچه سیم کشی سست و بی اساس نیز باعث ایجاد این صدا می شود.

صدای کلیک کردن

صدای کلیک کردن، احتمال 90 درصد از قطعات برقی کولر گازی است و تعمیر یا تعویض این قطعات نیز، کار ساده ای نیست و به یک تعمیرکار نیاز دارد.

کلام اخر:

در صورت نیاز شما عزیزان به تعمیر کولر گازی خود،متخصصین مستر تعمیر چی در 24ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در محل زندگی شما عزیزان اماده خدمت رسانی هستند.

علت های انواع صدا در کولرگازیعلت های انواع صدا در کولرگازی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

برچسب انرژی بر روی لوازم خانگی برقی به چه معناست ؟

برچسب انرژی بر روی لوازم خانگی برقی به چه معناست ؟

برچسب انرژی بر روی لوازم خانگی برقی به چه معناست ؟


برچسب انرژی

همه ی ما به دفعات زیادی راجبه برچسب انرژی شنیده ایم و برایمان سوال پیش امد که برچسب انرژی چیست و چه کاریردی دارد؟

مصرف بیش‌ازحد انرژی در بخش خانگی معضلی جهانی است. اما حتما شنیده‌اید که صرفه‌جویی در مصرف انرژی راهی برای کمک به اقتصاد خانوار است.

این صرفه‌جویی با کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کنترل گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی هم مؤثر است این برچسب‌ها با ارائه اطلاعاتی درخصوص میزان مصرف انرژی لوازم برقی، مثل یخچال و تلویزیون، یا لوازم گازسوز به ما مشتریان در انتخاب لوازمی که مصرف انرژی بهینه‌تری دارند کمک می‌کنند..

برچسب انرژی چیست؟

برچسب انرژی به صورت یک لیبل کاغذی است روی دستگاه های الکترونیکی می چسبانند، یک سری اطلاعات مهم مربوط به شرکت سازنده دستگاه، مدل ، میزان انرژی که مصرف می کند و علائمی درباره بهینه و مناسب کارکردن دستگاه روی آن ثبت شده است.

این برچسب با هدف کنترل و صرفه جویی در مصرف انرژی تولید و در لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص انرژی بر روی این برچسب ها بر اساس حروف A تا G نمایش داده می‌شود، که هر کدام از این حروف دارای رنگ مخصوص به خود از سبز تا قرمز هستند.

حرف A در برچسب انرژی که با زمینه سبز پررنگ نمایش می‌یابد، نشان‌دهنده کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی وسیله و حرف G که با رنگ قرمز مشخص می‌شود، نشانه وسایل دارای بیشترین مصرف و کمترین کارایی است.

قسمت های مختلف برچسب انرژی:

این برچسب بخش های مختلفی دارد که هر قسمت از این برچسب مختص به اطلاعات خاصی درباره دستگاه مربوطه است.

بخش‌هاي اول تا سوم برچسب در تمامي وسايل انرژي بر خانگي (كه داراي برچسب انرژي باشند) مشترك و به‌ترتيب نشان‌دهنده علامت تجاري شركت سازنده، نام شركت سازنده و مدل دستگاه است.

بخش چهارم بر چسب انرژي كه از اهميت خاصي نيز برخوردار است از 7 فلش رنگي (از سبز پررنگ تا قرمز تيره) كه روي هر يك از آنها يك حرف لاتين از A تا G‌ درج شده تشكيل شده است كه هر حرف و هر فلش رنگي نشانگر درجه‌اي از مصرف انرژي دستگاه است.

حرف A نشانگر كمترين مصرف انرژي و بيشترين كارآيي و حرف G نشانگر بيشترين مصرف انرژي و كمترين كارآيي دستگاه است. بنابراين هر چه رتبه دستگاه بيشتر باشد كارآيي آن نسبت به ميزان انرژي كه مصرف مي‌كند بيشتر است.

رده انرژی (A-B)    : با صرفه جویی زیاد

رده انرژی(C-D)     : با صرفه جویی متوسط

رده انرژی(E-F)     : صرفه جویی کم

 رده انرژی(G)        : فاقد صرفه جویی

برچسب انرژی در ماشین ظرفشویی

برچسب انرژی بر روی لوازم خانگی برقی به چه معناست ؟

برچسب انرژی +++ چیست؟

شناخت انواع برچسب انرژی یکی از مهم ترین موارد در این مبحث است.

در این بخش به اشنایی با بر چسب  انرژی آ+++ میپردازیم، محصولاتی که این برچسب را بروی خود نصب شده دارند، یعنی کمترین میزان مصرف انرژی را داشته و بسیار مقرون به صرفه هستند. این برچسب به عنوان بهترین رتبه از میزان مصرف انرژی شناخته شده است.

فواید استفاده از گرید انرژی:

كاهش هزينه انرژي مصرفي در خانواده‌ها

– انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خريد وسايل برقي خانگي

– آشنا ساختن مصرف كنندگان با ميزان كارايي و بازدهي وسايل برقي خانگي

– بهينه‌سازي و كاهش مصرف انرژي

– كاهش آلودگي محيط‌زيست

– ارائه اطلاعات اختصاصي ويژه هر وسيله برقي

– ارائه اطلاعات مشترك در مورد وسايل برقي شامل علامت تجاري، نام شركت سازنده، مدل دستگاه و نشان استاندارد

درجه های برچسب انرژی

گرید انرژی

نمونه ایی از کاربرد برچسب انرژي در لوازم پر مصرف:

کولر گازی:

گِرِید انرژی کولر گازی بسته به نوع کمپرسور و اینورتر بودن و یا نبودن آن از گریدهای انرژی A++ ، A+ ، A ،B ،C  و D تشکیل شده است.

در این گریدها بهترین و کم مصرف ترین کولرهای گازی موجود در بازار دارای برچسب انرژی ++A هستند و بعد به ترتیب +A  و A دارای مصرف بهینه هستند و برعکس گرید های C و D نشان دهنده بیشترین مصرف انرژی است.

یخچال:

برچسب انرژی یخچال معمولاً در قسمت از بدنه یا رو درب یخچال نصب می‌شودامروزه تقریباً در تمام دنیا سازمان‌های استاندارد هر کشور قوانین سختی بر لزوم نصب برچسب انرژی مخصوصاً برای شرکت‌های تولید کننده کالاهای برقی اعمال می‌کنند.

این موضوع سبب شده که رقابت زیادی میان این شرکت‌ها برای تولید محصولات بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر صورت بگیرید به‌طوری‌که محصولات جدید رقابتی بر روی سطح مصرف انرژی A دارند که در آن وجود علامت + در کنار این حرف و تکرار آن به معنی مصرف انرژی کمتر و بازده بالاتر است.

این موضوع برای مصرف‌کننده یخچال و فریزر چرا باید اهمیت داشته باشد؟

طبق تحقیقات صورت گرفته به‌طور متوسط اخلاف یک حرف یا رتبه میان دو کالا به معنی کاهش تقریباً ۱۴ درصدی در مصرف انرژی است که اهمیت بالای این رتبه‌بندی را برای مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد.

برچسب انرژی یخچال

درجه انرژی بر روی لوازم خانگی برقی به چه معناست ؟

لباسشویی:

معیار سنجش مصرف انرژی در ماشین لباسشویی بر اساس حروف الفبای انگلیسی می باشد، هرچقدر که این حروف به سمت A باشد مصرف انرژی کمتر می باشد.

اما به همین مرحله خلاصه نشد و رفته رفته با ارائه پسود + در کنار حرف آ تعداد این به علاوه ها بود که معیار جدیدی برای میزان مصرف انرژی شد.

امروزی حتی می توانید ماشنی های لباسشویی ای با برچسب انرژی A+++ را در بازار پیدا کنید که میزان مصرف کمی دارند.

تعمیرگاه تخصصی مستر تعمیر ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی در کرج می باشد شما عزیزان می توانید 7 روز هفته 24 ساعته با ما تماس گرفته تا متخصصین ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حضور پیدا کنند.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

علت نشت گاز یخچال فریزر

علت نشت گاز یخچال فریزر

علت نشت گاز یخچال فریزر

علت نشت گاز یخچال فریزر

کاربرد گاز یخچال و فریزر:

درون تمام یخچال های نسل جدید و قدیم از گاز فریون در سیستم خنک سازی آن استفاده میشود. این گاز با سرعت بسیار بالا کاهش دما پیدا نموده و به همان نسبت نیز دمای آن افزایش پیدا می کند.

به همین دلیل در لوله های اواپراتور که در پشت یخچال ها قرار دارند، از این گاز استفاده شده و با سرد شدن آن توسط کمپرسور، دمای سرد  به داخل کابین یخچال فریزر منتقل شده و گرمای درون دستگاه منجر به گرم شدن گاز فریون می گردد.

پس از گرم شدن مجدد گاز داخل لوله های اواپراتورترموستات یخچال  این افزایش دما را تشخیص داده و فرمان روشن شدن را به کمپرسور ارسال نموده و مجدد مراحل قبل به صورت چرخه ای و مداوم تکرار می گردد.

با توجه به نقش بسیار مهم گاز موجود در لوله های اواپراتور و کندانسور، خالی شدن گاز یخچال فریزر می تواند منجر به مشکلات متعددی گردد.

عواقب خالی شدن گاز یخچال و فریزر:

عدم تنظیم دمای داخلی کابین و بخش فریزر به دلیل خالی شدن گاز یخچال

-آسیب وارد شدن به موتور یخچال به دلیل کارکردن یکسره و اتومات نکردن

-خرابی مواد غذایی و میوه و سبزیجات به دلیل تنظیم نبودن دمای داخلی یخچال

علت نشت گاز یخچال

علت نشت گاز یخچال فریزر

دلایل نشتی گاز یخچال و فریزر:

ایجاد سوراخ یا جابه‌جا شدن لوله‌های اوپراتور

اگر حمل و نقل دستگاه به درستی انجام نشود و یخچال ضربه ببیند، ممکن است لوله‌های یخچال از جای خود خارج شده و یا سوراخ شوند. هم‌چنین استفاده و کارکرد طولانی مدت یخچال باعث کهنگی و پوسیدگی لوله گاز یا قطعات یخچال و در نهایت سوراخ شدن آن‌ها شود.

این اتفاق هنگام تراشیدن برفک و یخ‌زدگی‌های یخچال با ابزار تیز هم ممکن است اتفاق بیفتد. هم‌چنین اگر لوله‌ها توسط تعمیرکار ناوارد یا افراد معمولی درست تعمیر و نصب نشوند، راهی برای خروج گاز از یخچال به وجود می‌آید.


ضخامت و جنس لوله‌های پشت یخچال

کم و زیاد بودن قطر و اندازه لوله‌ها در خروج گاز از لوله تاثیر دارد. مثلا اگر لوله‌ها ضخامت کمتری داشته باشند، گاز فشار بیشتری به لوله وارد کرده و باعث سوراخ شدن و خالی شدن گاز یخچال می‌گردد.

جنس لوله در اپراتور مهم‌ترین نقش را در نشتی گاز دارد. برخی لوله‌ها از فولاد یا آهن بدون عایق ساخته می‌شوند که ممکن است پس از مدتی دچار پوسیدگی شوند. جنس لوله‌ها معمولا از آلومینیوم و مس است. لوله‌های مسی، باکیفیت‎ترین لوله‌ها هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نیز نمی‌شوند.

وجود نشتی در مسیر لوله‌های کندانسور و کمپرسور

لوله‌های مارپیچ پشت یخچال فریزر که کندانسور نامیده می‌شوند، ممکن است به دلیل جابه‌جایی‌های غیراصولی، وارد شدن ضربه محکم و جسم تیز دچار ترک یا سوراخ شوند.

هم‌چنین کارکرد زیاد و افزایش عمر دستگاه در گذر زمان نیز لوله‌ها را مستعد پوسیدگی و سوراخ شدن می‌کند. پوسیدگی، ضربه خوردن، کیفیت نامرغوب لوله‌ها و جابجایی درست موجب آسیب و نشتی در قسمت‌های مهم دیگر از جمله کمپرسور نیز می‌شود.

عدم اتصال مناسب شیر والف به کمپرسور یخچال

شیر والف به کمپرسور متصل است لوله اصلی که از لوله مسی به کمپرسور وصل می‌شود به درستی جوش نخورده باشد یا به دلایل جابه‌جایی نادرست و تکان شدید نشتی گاز یخچال اتفاق می‌افتد. هم‌چنین اگر شیر والف نصب شده هم مرغوب نبوده یا خراب باشد، گاز فریون به مرور زمان از لوله‌ها خارج می‌شود.

علت نشت گاز فریزر

علت نشت گاز یخچال فریزر

راه های تشخیص نشت گاز از یخچال و فریزر:

استشمام بوی بد از یخچال

اولین و بارزترین نشانه نشت گاز یخچال، بوی مواد غذایی فاسد شده از درون آن می باشد. توجه داشته باشید که در صورتی می توان این نشانه را به عنوان کم شدن گاز یخچال در نظر گرفت که هیچ گونه مواد غذایی فاسد شده درون یخچال نباشد.

سرد بودن لوله های کندانسور یخچال

یکی از نشانه های سالم بودن یخچال و کم نبودن گاز فریون آن، گرم بودن لوله های پشت دستگاه که به لوله های کنوانسور معروف می باشند است. این لوله ها که وظیفه به جریان درآوردن گاز فریون به بالای یخچال و انتقال هوای سرد آن به درون کابین یخچال و جا به جایی هوای گرم به کمپرسور می باشد، در اغلب مواقع گرم می باشند و سرد بودن آن نشانه عدم وجود گاز خواهد بود.

گرمای زیاد درون کابین یخچال فریزر

گاز فریون نقش بسیار مهمی در سیستم خنک سازی یخچال فریزر داشته و  خالی شدن و نشت آن در نهایت می تواند عملکرد این سیستم را دچار اختلال کند. البته دلایل زیادی برای گرم شدن فضای داخل یخچال فریزر وجود داشته و تنها دلیل آن نشت گاز نمی باشد.

دلایل نشت گاز یخچال فریزر

علت نشت گاز یخچال فریزر

نشت روغن در لوله های کندانسور

علاوه بر گاز فریون، مقدار کمی روغن درون لوله های کندانسور وجود دارد که سوراخ بودن لوله ها باعث میشود تا این روغن به بیرون نشت کند. بهتر است برای بررسی سلامت یخچال فریزر به صورت مرتب بخش های مختلف آن از جمله لوله های پشت دستگاه بررسی گردند. علاوه براین می توانید روی لوله های کنوانسور کمی مایع ظرفشویی قرار دهید تا در صورت وجود نشتی در آنها و ایجاد حباب این مشکل را تشخیص دهید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

برق داشتن بدنه یخچال و فریزر :

برق داشتن بدنه یخچال و فریزر

برق داشتن بدنه یخچال و فریزر

برق داشتن بدنه یخچال و فریزر

ما در این مقاله به دلایل برق داشتن بدنه یخچال و فریزر می پردازیم.اگر شما عزیزان هم با این مشکل مواجه شدید این مقاله را مطالعه کنید.

یخچال ها برق زیادی دریافت کرده و به نوعی سیم کشی آنها بسیار حساس است. اگر یخچال شما مدل قدیمی تر باشد به محض اینکه درب آن را لمس کنید و یا دستتان به بدنه آن اثابت نماید، شوک خفیفی به شما دست می دهد.

در اکثر مواقع وجود مشکلات فنی علت برق داشتن بدنه یخچال می باشد. مشکل داشتن موتور یخچال و یا آسیب دیدن سیم های رابط یخچال می تواند منجربه برق دار شدن بدنه یخچال شود. همچنین اتصال ترموستات و یا موتور یخچال به بدنه می تواند باعث احساس شوکه شدن هنگام لمس یخچال شود.

علت های برق داشتن بدنه یخچال و فریزر:

1- اولین دلیل اینکه بدنه یخچال برق دارد این است که ترموستات اتصال بدنه دارد.

2-دومین دلیل این است که موتور اتصال بدنه دارد.

3- سومین دلیل وجود برق در بدنه یخچال، بدون روکش بودن ناحیه‌ای از سیم‌های رابط می‌باشد

4- چهارمین  دلیل معیوب بودن موتور یخچال و فریزرشما است.

5-پنجمین دلیل دلیل هم این است که سرپیچ لامپ داخل یخچال اتصال بدنه داشته باشد.

6- اخرین دلیل هم میتواند مشکل معیوب شدن سیم‌های رابط باشد.

برق داشتن بدنه یخچال

برق داشتن بدنه یخچال

-فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یخچال و فریزر:

این مسئله می تواند نگران کننده باشد، بخصوص اگر یخچال شما دارای مدار یخ زدایی باشد. این مسئله یک مشکل رایج است و حتی می تواند یک خطر ایمنی محسوب شود خصوصا مواقعی که یخچال بر روی یک سطح رسانای الکتریکی قرار دارد و با رطوبت و آب سروکار داشته باشد. اگر در این زمینه تخصص لازم را ندارید حتما برای بررسی مشکل میتوانید از متخصصان مستر تعمیر چی کمک بگیرید.

مشکلات فنی در یخچال و فریزر:

در اکثر مواقع وجود مشکلات فنی علت برق داشتن بدنه یخچال می باشد. مشکل داشتن موتور یخچال و یا آسیب دیدن سیم های رابط یخچال می تواند منجربه برق دار شدن بدنه یخچال شود. همچنین اتصال ترموستات و یا موتور یخچال به بدنه می تواند باعث احساس شوکه شدن هنگام لمس یخچال شود. در چنین مواردی اگر تخصص فنی ندارید حتما با  متخصصین مستر تعمیر چی مشورت کنید.

-مشکل در اتصالی کردن ترموستات یخچال:

ترموستات یخچال یکی از قطعاتی است که در زمان خرابی نیازمند تعویض توسط یک تعمیرکار مجرب است. از این رو با خرابی ترموستات یخچال برق به بدنه یخچال منتقل شده و سبب اتصالی و ایجاد بار روی بدنه می‌گردد. جهت حل این مشکل باید ترموستات دستگاه تعویض گردد.

برق داشتن بدنه فریزر

برق داشتن بدنه فریزر

-خرابی برد الکترونیکی یخچال و فریزر:

یکی دیگر از دلایل برق داشتن بدنه یخچال، خرابی در برد الکترونیکی یخچال است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که برد الکترونیکی که مسئولیت کنترل روند فعالیت دستگاه را بر عهده دارد معیوب شده و میزان نادرستی از جریان برق به سیم‌های ارت وارد شده و با توجه به اتصال این سیم‌ها به بدنه این مشکل به وجود می‌آید

برد الکترونیکی یخچال نیز همانند ترموستات یخچال یکی از وسایل تخصصی دستگاه است که  در صورت بروز مشکل باید توسط تعمیرکار متخصص یخچال فریزر بررسی و رفع شود.

افزایش رطوبت در محل قرارگیری یخچال فریزر:

کم شدن رطوبت باعث ایجاد اشکال در عملکرد یخچال شده و باعث می‌شود که الکتریسیته ساکن افزایش یافته و بار به یخچال وارد شود، که در زمان اصابت دست و بدن به بدنه یخچال ارتعاشات برق حس گردد.

به این صورت که به دلیل کمبود رطوبت، الکتریسیته ساکن افزایش یافته و شما می‌توانید با استفاده از مرطوب کننده‌های محیطی، رطوبت موجود در هوا را افزایش داده و این مشکل را حل کنید.

-معیوب شدن یا سوختن موتور یخچال و فریزر شما:

زمانی که سیم پیچ داخلی موتور به بدنه دچار مشکل شود، در این حالت جریان برق به بدنه یخچال ورود کرده و باعث ایجاد بار برق روی بدنه یخچال فریزر می‌شود.

 

تست برق داشتن بدنه یخچال و فریزر

تست برق داشتن بدنه یخچال و فریزر

کلام اخر

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم اکثر دلایلی که موجب میشود بدنه یخچال و فریزر شما دچار برق گرفتگی شود برای رفع انها نیاز به تعمیر کاران متخصص دارید که متخصصان مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و24 ساعته  در محل زندگی شما درحال خدمتگذاری به شما عزیزان می باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

ماکروفر یا سولاردام ؟

مایکروفر بخریم یا سولاردام | مقایسه و بررسی تفاوت های موجود میان مایکروفر و سولاردام مایکروفر بخریم یا سولاردام | مقایسه و بررسی تفاوت های موجود میان مایکروفر و سولاردام

 

هرروزه چندین ساعت از وقت ما صرف درست کردن غذا میشود امروزه بسیاری از بیزیینس ها و تولید کنندگان لوازم خانگی به دنبال صرفه جویی در زمان برای پخت و پز می باشند که دستگاه هایی که با این هدف پا به این عرضه گذاشتن ماکروفر و سولاردام هستند.

بسیاری از افراد بر این تصورند که سولاردام و ماکروفر کارایی شبیه به هم دارند ولی اختلاف زیادی بین این دو وسیله است که در این مقاله سعی داریم یک سری از تفاوت های این لوازم را برایتان توضیح دهیم

ماکروفر :

دستگاه مایکروفر به کمک تولید اشعه ماکرو فرایند پخت غذا را درمایکروفرتکمیل میکند ماکروفر ها اغلب یک منبع در بالا یا اطراف دستگاه وجود دارد که این اشعه را تولید می‌کند

سولاردام :

دستگاه سولاردام نیز مانند مایکروفر فرآیند پخت را به کمک اشعه انجام می‌دهد با این تفاوت که از چند جهت اشعه به غذا برخورد می‌کند تا غذا با سرعت بیشتری بپزد.

 سرعت پخت غذا در ماکروفر و سولاردام :

اولین تفاوتی که می توان در مورد فرق بین سولاردام و ماکروفر بیان کرد سرعت پخت  غذا است .در ماکروفر سرعت پخت غذاها،یخ زدایی و....زیاد است،ولی  سولاردام دارای سه حالت گرم کنندگی سرامیکی،هالوژنی و زغالی وجود دارد در سولاردام گرم کننده های حالت سرامیکی و ذغالی در قسمت  پایین و گرم کننده هالوزنی در قسمت بالای دستگاه قرار دارد که گرمای بیشتری را به غذا منتقل میکند و نتیجه وجود این گرم کننده ها پخت غذا در چند دقیقه است.

ماکروفر یا سولاردام ماکروفر یا سولاردام

تفاوت ماکروفر و سولاردام در حفظ طعم غذا:

در آشپزی طعم غذا یکی از مهم ترین نکته هاست طبخ غذا در ماکروفر و سولاردام موجب حفظ طعم بهتر ان میشود ولی اگر به دنبال روش پخت سریع تر غذاها هستید سولاردام برای شما بهترین گزینه است.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در تعداد و نوع المنت ها

بیشترین تفاوت در مایکروفر و سولاردام در تعداد و نوع المنت های مایکروفر و سولاردام می باشد. سولاردام علاوه برداشتن المنت هایی مثل المنت های مایکروفر یک المنت دیگر در سقف به نام المنت زغالی نیز دارد. این المنت باعث می شود که سولاردام از نظر سرعت پخت و کیفیت از مایکروفر پیشی بگیرد. وجود المنت زغالی باعث بهتر پخته شدن غذا می شود و داخل درونی غذا را به خوبی می پزد.

استفاده از سولاردام و المنت زغالی باعث 40در صد کاهش زمان نسبت به مایکروفر می شود. به همین دلیل باعث صرفه جویی نیز می شود.  تفاوت مایکروفر و سولاردام در همین امر است سولاردام المنت های بیشتری نسبت به مایکروفر دارد.

ماکروفر ماکروفر یا سولاردام

نکات  تکمیلی :

- در بالا و کف سولاردام نوعی المنت نوری که به آن هیتر ذغالی می گویند وجود دارد. با وجود این ویژگی شما می توانید غذا ها را با سرعت بیشتری نسبت به مایکروفر بپزید و درصد بیشتری از مواد مغذی غذایتان را حفظ کنید. متاسفانه ماکروفر یا مایکروویو این توانایی را ندارند.

- به طور کلی تمام ویژگی های مایکروفر در سولاردام نیز وجود دارد با این تفاوت که سولاردام می تواند کار های بیشتری نیز انجام دهد! به طور مثال با استفاده از این دستگاه می توانید غذا ها را از پایین گریل کنید.

- سولاردام به خاطر استفاده از گرمای حاصل از لامپ هالوژنی، می تواند غذا ها را به بهترین شکل ممکن پخته یا کباب کند.

- البته ناگفته نماند که مایکروفر نیز می تواند با امواج الکترومغناطیسی که تولید می کند، مولکول های آب درون غذا را به حرکت در آورد. در نهایت با به جریان افتادن این مولکول ها؛ غذا در کم ترین زمان ممکن پخته یا گرم می شود. به یاد داشته باشید که برای نفوذ امواج به تمامی قسمت غذا باید هر چند دقیقه یک بار غذا را زیر و رو کنید.

مصرف برق ماکروفر بیشتر است یا سولاردام :

هر دو تای این دستگاه ها جز لوازم الکتریکی پر مصرف اند ولی سولاردام نسبت به سولاردام دارای مصرف برق و انرزی بیشتری است.

سولاردام ماکروفر یا سولاردام کدام بهتر است

کلام اخر:

اگر استفاده مصرفی شما از سولاردام و مایکروفر زیاد است بهتر است از سولاردام استفاده کنید زیرا قابلیت های بیشتری دارد و حرفه ای تر عمل می کند. اما اگر برای استفاده روزانه و فقط برای گرم کردن غذا می خواهید بهتر است از مایکروفر استفاده نمایید زیرا مایکروفر ها نیز آپشن های زیادی دارند و بسیار در استفاده روزانه موثر هستند .

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

ایرادات شایع ماشین لباسشویی | ایرادات رایج لباسشویی

مشکلات متداول لباسشویی مشکلات متداول لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی ازکاربردی ترین وسیله ها در منزل است و در مقابل کارایی زیاد ازان به طبعیت شاهد خرابی بیشتر ان به نسبت سایر لوازم الکتریکی هستیم .

در قسمت زیر چند نکته کاربردی جهت نگهداری بهتر ازماشین لباسشویی شما بین میکنم:

1-حدودا هر ماه شلنگ ها و لوله های متصل به ماشین لباسشویی را برررسی نمایید.

2-هیچگاه بیشتر از 80 درصد از حجم لباسشویی را پر نکنید .

3- در هنگام خرید مواد شوینده ماشین لباسشویی، به مناسب بودن و سازگار بودن این مواد با ماشین لباسشویی توجه داشته باشید.

4- به مقدار مناسب از مواد شوینده استفاده کنید استفاده بیش از حد مواد شوینده به دستگاه ضرر میرساند.

5- بعد از اتمام کار لباسشویی داخل دیگ، محفظه جاپودری، درب و لاستیک دور درب و را تمیز کنید.

6- لباسهای خود را پس از شست و شو سریعا از ماشین خارج کنید

مشکلات شایع ماشین لباسشویی :

1-علت روشن نشدن ماشین لباسشویی:

در ابتدا باید پریز و دو شاخه لباسشویی خود را چک کنید و اگرمشکل ازاین قسمت نبود احتمال دارد درب ماشین خود را به درستی و کامل نبستید چون اولین فرمان دهنده برای شستشوی لباسشویی شما  میکروسوئیچ درب لباسشویی است و البته برد دستگاه و یا اشکالات موتور دستگاه شما نیز می تواند موجب بروزاین مشکلات شود.

ایرادات شایع ماشین لباسشویی ایرادات شایع ماشین لباسشویی

2-علت کارنکردن خشک کن ماشین لباسشویی:

1-خراب بودن  پمپ تخلیه

2-خراب بودن خازن ماشین لباسشویی

بسته شدن  شدن فیلتر کف و شلنگ تخلیه

4-گذاشتن لباس بیش از حد داخل لباسشویی

برق خشک کن قطع شده

تنظیمات خشک کن درست نبوده

7-هوا به خشک کن نرسیده

 

3-ابگیری نکردن ماشین لباسشویی:

-ازبسته بودن درب لباسشویی خود اطمینان حاصل نمایید

-خراب بودن میکروسوئیچ درب لباسشویی

-خراب بودن پمپ ماشین لباسشویی

-ازباز بودن و سالم بودن شیر ورودی اب اطمینان حاصل نمایید

-شلنگ ورودی را چک کنید تا پیچ خوردگی نداشته باشد

-مسیر سیم کشی ازبرد تا قطعات دستگاه خود را چک کنید

4- لباسشویی ابگیری میکند ولی وارد مرحله بعدی شستشو نمی شود:

خراب بودن قطعاتی مانند تسمه ،برد تنظیم،سوکت موتور،بلبرینگ می توانند موجب بروز این مشکلات شوند و همچنین سوختن موتور و یا خارج شدن تسمه از جای خود هم موجب بروز این اتفاق میشود

5-تخلیه نکردن اب لباسشویی:

-بسته بودن شلنگ خروجی اب

-بسته بودن شلنگ تخلیه اب

-مسدودشدن فیلتر پمپ

-خراب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

-معیوب بودن برد

-خراب بودن تسمه لباسشویی

6-نشت اب ازلباسشویی در حال کار:

نشت آب از ماشین لباسشویی بسیار شایع است. این مشکل می تواند با توجه به محل دقیق نشت آب، دلایل مختلفی داشته باشد و همچنین راهکارهای متفاوت برای رفع نشتی آب:.

شلنگ های رابط چاپودری به دیگ چک شوند که پاره نشده باشند

خرطومی خروجی آب را چک کنید که پوسیده نشده باشد

پمپ تخلیه را چک کنید که اب به بیرون نشتی ندهد

ممکن است نشتی از محل اب بندی دیگ باشد

ممکن است شلنگ خروجی آب از چاه فاضلاب درآمده باشد

 

7-کارنکردن خشک کن ماشین لباسشویی:

-خراب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

-خراب بودن خازن دستگاه

-بسته شدن فیلتر کف و شلنگ تخلیه

-برق خشک کن لباسشویی قطع شده

-تنظیمات خشک کن لباسشویی بر هم خورده

-هوا به خشک کن نرسیده

ایرادات رایج لباسشویی ایرادات رایج لباسشویی

8-لباسشویی عمل شستشو را انجام میدهد اما اب کثیف تخلیه نمیشود:

-چک کردن سوکت های پمپ تخلیه

- لوله خرطومی خروجی آب چک شود تا پیچ نخورده باشد یا مسیر آن مسدود نشده باشد

- بسته بودن چاه فاضلاب تخلیه هم میتواند باعث شود که آب به درستی تخلیه نشود

- فیلتر صافی پمپ تخلیه که جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد را خارج کنید و داخل آن را تمیز کنید و پراونه پمپ تخلیه را بررسی کنید تا چیزی داخل آن گیر نکرده باشد

- شلنگ رابط بین دیگ و پمپ تخلیه را چک کنید تا مسیر مسدود نشده باشد

- پمپ تخلیه کارمیکند  ولی بر اثر کارکرد زیاد قدرت پمپاژ خود را از دست داده است و باید پمپ تعویض شود

9-صدای لباسشویی در حین کار زیاد است:

- بلبرینگ ‌ها ﺧﺮاب شده‌اند. در این صورت باید  بلبرینگ ها و کاسه نمد تعویض گردند

سه‌نظام نگه‌دارنده درام یا ابکش ﺷﮑﺴﺘﻪ اﺳت.-

ﻻﺳﺘﯿﮏ دور درب، از ﺟﺎی ﺧﻮد خارج‌ شده ﯾﺎ غیر استاندارد اﺳﺖ.-

- ﺗﺴﻤﻪ ﺧﺮاب ﺷﺪه اﺳﺖیا پوسیده شده است که باید تعویض شود

10-چرا پس از انتخاب شستشو با اب گرم شستشو با اب سرد انجام میشود؟

مشکل از ترموستات است امکان خطای سنسورهای حرارتی و یا هیتر حرارتی نیز می باشد

11- چرا درب ماشین لباسشویی باز نمیشود؟

اگر درب ماشین لباسشویی شما باز نمی شود، معمولاً به دلیل پر بودن ماشین لباسشویی شما با آب است که مانع باز شدن قفل در می شود. برای باز کردن درب، ماشین لباسشویی خود را به چرخه جدیدی روشن کنید و این باید ماشین لباسشویی را تخلیه کند و به شما اجازه دهد، در را باز کنید

12-لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی در حین کار:

شایع ترین دلیل این امر عدم تعادل وان یا کل ماشین لباسشویی است. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی روی یک سطح کاملا افقی قرار گرفته است. اگر نه، یک پایه یا چرخ دستی با پیچ های قابل تنظیم در زیر آن تهیه کنید. در برخی موارد، وان به دلیل فرسودگی و پارگی سیستم تعلیق نامتعادل می شود. برای جلوگیری از تخریب مکانیسم تعلیق، اطمینان حاصل کنید که دستگاه را با پارچه ها پر نکنید.

ایرادات شایع لباسشویی ایرادات شایع ماشین لباسشویی

کلام اخر:

گروه تخصصی مستر تعمیر چی با مجرب ترین تعمییر کاران  24 ساعته و در هفت روز هفته اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در محل زندگی شما عزیزان  می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی :

کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی

 

یکی از رایج ترین مشکلات در بیشتر مجتمع ها قطع و وصل شدن دائمی برق می باشد.این اختلال علاوه بر ایجاد مشکل در لوازم الکتریکی شما موجب ایجاد اختلال در عملکرد انها هم میشود.مهم ترین زمان استفاده از ریست کردن ماشین لباسشویی در زمان ایجاد نوسانات برقی می باشد.

اگر ماشین لباسشویی شما در حین کار کردن متوقف شد و یا روع به کار نمیکند در ابتدا چند مورد را چک کنید:

-مقدار باری را که در دستگاه خود ریختید را چک کنید تا بصورت متعادل در دستگاه باشد

-شلنگ تخلیه لباسشویی خود را بررسی کنید که اگر مسدود بود انرا تمییز نماید

اما هنوز دستگاه شما با چک کردن این کارها روشن نشد لباسشویی خود را به صورت های توضیح داده در مورد های زیر ریست نمایید:

کاربرد ریست ماشین لباسشویی کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی

اموزش ریست کردن انواع لباسشویی ها:

-ریست ماشین لباسشویی بدون دکمه:نحوه ریست کردن در لباسشویی مانند سایر وسایل الکتریکی با توجه به مدل و برند ان متفاوت میباشد.

در بعضی از ماشین های لباسشویی کلید های به خصوصی برای ریست کردن تعبیه شده ولی در بیساری دیگر از مدل ها این امکان وجود ندارد در چنین دستگاه هایی شما برای ریست کردن ابتدا باید ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید و سپس بعد از گذشت 5الی10 دقیقه مجدد ماشین را به برق وصل کنید و کلید استارت را بزنید.

نحوه ریست کردم ماشین لباسشویی دوو:

درسری های جدید لباسشویی های دووکلید ریست برروی پنل دستگاه تعبیه شده و با فشار دادن ان دکمه اختلالات دستگاهتان برطرف میشود ولی در مدل های قدیمی این برند چنین کلیدی تعبیه نشده در این صورت برای ریست کردن باید این مراحلی را که میگوییم طی کنید:

1-دستگاه را بطور کامل از برق بکشید

2- 3 الی4 دقیقه مکث کنید و مجدد دستگاه را به برق وصل کنید.

3-در مرحله بعد درب دستگاه را 6بار باز و بسته کنید.

4-دستگاه لباسشویی را روشن نمایید و بجز سیستم خشک کن از یک برنامه ان استفاده نمایید.

-اگر دستگاه شما در این شرایط شروع به کار نکرد احتمال خرابی در سایر قطعات است.

نحوه ریست کردن در ماشین لباسشویی بوش:

نحوه ریست کردن در ماشین لباسشویی بوش به سه روش می باشد:

روش اول ریست کردن ماشین لباسشویی بوش:

  • -در ابتدا ماشین لباسشویی خود را از برق جدا نمایید
  • -در مرحله دوم بعد از گذشت 6الی7 دقیقه برای 5،6ثانیه دکمه استارت را نگه دارید
  • -دستگاه خود را به برق متصل کنید
  • -در مرحله اخر ماشین لباسشویی خود را روشن کرده و سپس یکی از برنامه های شستشو را انتخاب کرده و اجرا کنید

-ریست کردن ماشین لباسشویی ولوم دار بوش: 

-در ابتدا ولوم دستگاه خود را در وضعیت ساعت 12قرار دهید تا خاموش شود.

-در مرحله دوم بعد از بستن درب ماشین لباسشویی ولوم دستگاه را بصورت ساعتگرد روی ساعت 6قرار دهید.

-بعد از چند ثانیه دکمه چرخش دستگاه خود را روی ساعت 7 بگذارید.

-پس از 3ثانیه دکمه چرخش را ول کنید.

در اخر ولوم را درحالت خاموش قرار دهید

-روش سوم ریست کردن ماشین لباسشویی بوش:

اگر لباسشویی شما دکمه چرخش ندارد اما گزینه ولوم روی پنل دستگاه قرار گرفته به اینصورت عمل کنید:

-در مرحله اول ولوم را در حالت خاموش قرار دهید.

-سپس در دستگاه لباسشویی خود را ببندید

-دکمه روشن را فشار دادهو همزمان ولوم را بصورت پادساعتگردچرخانده و ان را روی 15اکسپرس قرار دهید

-دکمه استارت را 10دقیقه نگه دارید و سپس رها کنید.

-و دوباره ولوم را درحالت خاموش قرار دهید.

-و در اخر یکی از برنامه های شستشو را اجرا کنید

-اموزش ریست کردن لباسشویی سامسونگ :

اگر شما ماشین لباسشویی سامسونگ دارید و بصورت ناگهانی خاموش شد و بعد از قطع و وصل کردن کلید پریز هم روشن نشد شما باید دستگاه خود را ریست کنید.

-اگر ماشین لباسشویی شما کلید ریست دارد را بزنید.

اما اگر دستگاه شما فاقد کلید ریست است مراحل زیر را انجام دهید:

-در ابتدا لباسشویی خود را از برق بکشید

-پس از 4تا6 دقیقه بعد از،ازبرق کشیدن لباسشویی را به برق متصل کنید و دکمه روشن را بزنید

-درمرحله اخر یکی از برنامه های لباسشویی به جز ابکشی را بزنید.

ریست ماشین لباسشویی کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی

-اموزش ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی:

در ماشین لباسشویی ال جی هم اگر کلید ریست وجود دارد ک کلید ریست را بزنید اما در صورت فاقد وجود کلید ریست طبق زیر عمل کنید:

-در ابتدا لباسشویی را خاموش نمایید

-در مرحله دوم لباسشویی را از برق جدا کنید.

-بعد از گذشت چند دقیقه دکمه استارت را 4ال5 دقیقه نگه دارید.

-لباسشویی خود را به برق متصل کنید

-دکمه پاور را بزنید تا لباسشویی روشن  شود.

 

-اموزش ریست کردن لباسشویی بکو:

اگر لباسشویی بکو شما فاقد دکمه ریست است باید مراحل زیر را طی کنید:

-در ابتدا همانند بقیه مدل های لباسشویی دستگاه را از برق بکشید

-در مرحله دوم دستگاه را به برق متصل کرده و کلید شروع را چند ثانیه فشار دهید.

-در این هنگام پمپ تخلیه دستگاه باید شروع به کار کند.

-بطور معمول 2 الی 3 دقیقه طول میکشد که دستگاه به حالت اولیه برگردد و ریست شود

و اگر پس از انجام این کارها لباسشویی شما شروع بکار نکرد مشکل از قطعات دستگاه می باشد.

کلام اخر:

اگر باانجام موارد و توضیحات گفته شده ما در موارد بالا مشکل دستگاه شما حل نشد میتوانید با متخصصان مستر تعمیرچی تماس حاصل فرمایید تا ما در اسرع وقت در محل شما عزیزان حضور پیدا کنیم.

کاربرد ریست کردن لباسشویی کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

علت بوی بد در لباسشویی :

 

علت بوی بد در لباسشویی علت بوی بد در لباسشویی

فضای مناسب برای رشد یکی از مهم ترین عوامل برای تکتیر قارچ و باکتری ها است.با رشد باکتری ها و قارچ ها در میحط لباسشویی میتواند موجب بروز بوی به شدت نامطبوع شود و در اخر خود رابه صورت کبک در قسمت پلاستیکی ماشین لباسشویی شما بروز دهد.
درام و سبد ماشین لباسشویی به علت استفاده از فرایند شستشو و خشک کن، محیطی به شدت گرم و مرطوب دارد. رطوبت نیز عامل اصلی به وجود آمدن کپکهاست . ای که برای شستشو استفاده چنین همان مواد شوینده و نرم کنندههم ها ها، میکرو ارگانیسمها و در نهایت کپکشود نیز فضا را برای رشد باکتری میکندمهیا می . حال اگر لباسهای شسته شده به موقع از سبد ماشین لباسشویی خارج نشوند، باعث میشود بوی بد لباسشویی را به خود بگیرند.

عواملی که موجب ایجاد بو بد در ماشین لباسشویی می شود:

 

  1. خشک نکردن لاستیک دور درب لباسشویی بعد از هربار شستشو
  2. خارج نکردن لباس ها و گذاشتن طولانی مدت آنها در ماشین لباسشویی
  3. عدم رسیدگی و سرویس نکردن سالیانه آن
  4. تمیز نکردن جا بودری ماشین لباسشویی
  5. شستشو در درجه پایین (بهتر است هر یک ماه با درجه بالای 06 درجه سانتی گراد با لباسشویی کار کنید تا باکتری ها از بین بروند.)

دلیل بوی بد در لباسشویی علت بوی بد در لباسشویی

روش های کنترل بوی نامطبوع در لباسشویی:

بعد از انکه لباس ها از لباسشویی خارج شدند، بلافاصله درب لباسشویی را ببندیم و نگذاریم فضای داخل آن خشک شود؛ این کار باعث بو گرفتن فضای سبد و لاستیک می شود.
در لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار آب باقی بماند و خشک نشود.
سرویس نکردن دوره ایی ماشین لباسشویی امکان ایجاد بوی نامطبوع را افزایش می دهد .

روش های از بین بردن بوی نامطبوع لباسشویی:

1-از گرما استفاده کنید

ممکن است برای صرفه جویی در هزینه های انرژی خود، به استفاده از تنظیمات آب سرد برای شستشوی بخش عمده لباس های خود روی بیاورید، اما بسیار مهم است که آخرین شستشو و استفاده شما از ماشین لباسشویی در روز را حتما با آب گرم انجام دهید، تا هر گونه مواد باقیمانده موجود از بین بروند .

2- از محصولات صحیح و مناسب استفاده کنید.

اگر شما در خانه خود از یک ماشین لباسشویی در جلو استفاده می کنید، لازم است که از مواد شوینده و پودرهای مناسب استفاده نمایید. محصولاتی که برای ماشین های لباسشویی پر بازده امروزی طراحی شده اند، کف صابونی کمتری تولید کرده و در نتیجه مواد شوینده کمتری در هر سیکل را باقی می گذارند .

3- درب لباسشویی خود را باز گذاشته تا هوا درون ان جریان یابد

جریان هوای مناسب برای کمک به خشک شدن اجزای داخلی ماشین شما مورد نیاز است. در انتهای برنامه شستشو، لباس های خود را فورا از ماشین خارج کنید و حتما درب را باز بگذارید تا رطوبت باقیمانده در داخل ماشین تبخیر شود.

4- ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

شما می بایست هر چند مدت یک بار اقدام به تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه و جاپودری کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که نظافت و تمیزکاری لباسشویی و اتاق رختشویی خود را به سرویس های خدماتی و نظافتی بسپارید، یا اینکه خودتان قصد اینکار را داشته باشید .

علت بوی بد در ماشین لباسشویی علت بوی بد در لباسشویی

5- تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و ابلیمو

از دیگر ترفندها برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی می توان به استفاده از سرکه و آبلیمو اشاره کرد. ترکیب سرکه و آبلیمو را در داخل مخزن و سایر بخش های لباسشویی اسپری کنید. بعد از حدود یک دقیقه با دستمال تمیز تمام بخش های مخزن را خشک کنید. آبلیمو و سرکه هر قدرت بالایی در از بین بردن قارچ و کپک داشته و محیط دیگه لباسویی را خوشبو می کنند.

6- تمیز کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی، استفاده از جوش شیرین است. نصف پیمانه جوش شیرین را درون جا پودری قرار دهید. سپس برنامه شستشو با دور تند و آب با درجه بالای 06 درجه را تنظیم کنید. پس از اتمام برنامه شستشو و تخلیه آن، مخزن و دور لاستیک و سایر بخش ها را کاملا با دستمال خشک کنید .

7- استفاده از بوگیر ماشین لباسشویی

مواد بوگیر از دیگر مواردی هستند که می توانند در خوشبو شدن ماشین لباسشویی موثر عمل کنند. برای از بین بردن بوی بد، کافیست مخزن پودر را باز کنید و مواد بوگیر را درون آن اسپری نمایید. پس از اینکه ماشین لباسشویی بدون لباس و با دور تند و آب بالای 06 درجه شروع به کار کرد، اثر بی نظیر بوگیر را می توانید احساس کنید.

8- تمیز کردن خروجی ماشین لباسشویی
مسیر خروجی فاضلاب لباسشویی یعنی همان پمپ تخلیه، فیلتر و شلنگ باید بصورت مرتب بررسی و تمیز شود. در غیر این صورت باعث به وجود آمدن گردد. این بو دیگر نه تنها در داخل لباسشویی پخش کثیفی و انبوه باکتریها می شده، بلکه فضای آشپرخانه را نیز پر میکند. همچنین ممکن است به مرور، مسیر خروجی دچار گرفتگی و پارگی شود که دیگر علاوه بر تلاش برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی، باید به فکر تعمیر آسیبهای وارده نیز باشید.

کلام اخر:
گروه تخصصی مستر تعمیر چی با کادری مجرب 24 ساعته در هفت روز هفته در محل زندگی شما عزیزان اماده خدمت رسانی است.

دلایل بوی بد در ماشین لباسشویی علت بوی بد در لباسشویی



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

علت آب دادن یخچال و فریزر :

علت آب دادن یخچال و فریزر

علت آب دادن یخچال و فریزر

یکی از مهم ترین لوازم الکتریکی در خانه هر کداممان یخچال و فریزر است.ایا تا به الان برایتان پیش امد که وقتی وارد اشپزخانه خود میشوید با یک حجم زیادی از اب که از یخچالتان نشت کرده رو به رو شوید؟ ما دلایلش را در این مقاله برای شما توضیح می دهیم:

دلایل نشت اب از یخچال و فریزر:

1:خرابی لاستیک درب یخچال و فریزر: لاستیک و یا نوار درب یخچال و فریزر به این منظور طراحی شده که از ورود هوا از محیط خارج و خارج شدن هوای خنک داخل یخچال و فریزر جلوگیری کند،خرابی نوار و لاستیک درب یخچال و فریزر شما می تواند موجب نشت اب از یخچال و فریزر شما شود اگر به هر دلیلی لاستیک درب شما مانع از بسته شدن کامل درب یخچال و فریزرتان شود با افزایش رطوبت درون یخچال و فریزرتان  موجب نشت اب از یخچالتان می شود.

راه حل برای ای اختلال:

اگر بعد از بررسی متوجه شدید لاستیک درب یخچال و یا فریزرتان دچار اختلال است راه حل این اختلال تعویض لاستیک درب یخچال و فریزرتان میباشد

2:مسدود شدن لوله تخلیه در یخچال و فریزر:

در تمامی مدل ها و برند های یخچال و فریزر لوله هایی وجود دارند که وظیفه انها خارج کردن اب درون یخچال میباشد.اگر این لوله در یخچال شما به هر دلیلی مسدود شود موجب نشت اب از یخچال شما شود.

علت نشتی یخچال و فریزر

علت آب دادن یخچال و فریزر

راه حل این اختلال:

این لوله ممکن است با وجود گردو غبار و یا تکه های یخ و یا مواردی ازاین قبیل مسدود شود پس شما باید هر چندوقت این لوله راچک کنید اگر نشت اب از یخچال شما به علت مسود بودن این لوله می باشد در اولین قدم شما باید یخچال خود را از برق بکشید و سپس با استفاده از یک میله و چیزی از این قبیل این بستگی را باز کنید،سعی کنید این کار به ارامی انجام گیرد تا موجب اسیب به باقی قسمت های یخچالتان نشود.

3:اواپراتور دستگاه شما از یخ پوشیده شده :

سومین دلیلی که می تواند موجب نشت اب از یخچال و فریزر شما شود می تواند پوشیده شدن اواپراتور دستگاه شما از یخ باشد در صورت بروز این مشکل شما از یخچال و فریزر خود صداهای ناهنجاری میشنوید و احساس میکنید دمای یخچال و فریزرتان تا حد زیادی بالا رفته که این مورد هم می تواند موجب بروز نشتی اب از دستگاه شما شود.

راه حل این اختلال:

برای حل این اختلال اولین قدم خاموش کردن دستگاه شما می باشو و دومین قدم

این است که یخ هارا به ارامی از بدنه اواپراتور خود جدا نمایید.

برای این کار بهتر است ازمتخصصان مستر تعمیر چی کمک بگیرید

4:تراز نبودن یخچال و فریزر:

تراز نبودن یخچال و فریزر شما موجب میشود که درب یخچال شما به درستی بسته نشود که همین اختلال موجب نشت اب از یخچال و فریزرتان میشود.

5:ترک سینی مخصوص اب در یخچال فریزر و ساید بای ساید :

در یخچال ها سینی طراحی شده تا مقدار ابی را که ازیخچال نشت میکند را در طول زمان تبخیرکند اکثر یخچال ها کمی نشت را همواره دارند و هدف از طراحی این سینی ها هم نیز همین است که این مقدار اب از نشت یخچال و فریزر توسط این سینی ها تبخیر شود در این صورت اگر سینب اب یخچال شما شکسته باشد این اب از زیر یخچال شما به بیرون نشت میکند.

را حل این اختلال:

تعمیر سینی یخچال با استفاده از چسب و یا تعویض ان میباشد.

6:خرابی فیلتر یخچال و فریزر:

در اکثر یخچال ها این فیلتر وجود دارد و رسوب گرفتی و خرابی این فیلتر نشان دهنده تمام شدن عمر ان است و  اگر این فیلتر را تعویض نکنید شاهد نشت اب ازیخچال و فریزر خود خواهید بود.

7:ایراد در مخزن اب:

اگر مخزن اب شما به خوبی متصل نشده باشد یا به علت پوسیگی سوراخ شود موجب نشت اب از یخچال شما میشود.

-رفع نشتی اب از پشت یخچال وفریزر:

نشت اب از پشت یخچال و فریزر به این علت است که شیر اب و یا لوله دستگاه شما نشتی دارد برای رفع این اختلال ابتدا یخچال خود را از برق بکشید و سپس تمامی لوله ها وشیر هاراچک کنید و در صورت سوراخ بودن ان ها را تعویض کنید.

-رفع نشتی اب از داخل یخچال و فریزر:

نشت اب از داخل یخچال و فریزر نشان دهنده انسداد لوله تخلیه یخچال شما از یخ زدا می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هم مانند سایر لوازم الکتریکی از تجمع قطعات زیادی ساخته شده و خرابی یک قطعه این دستگاه می تواند موجب مختل شدن کار ان شود سرو صدای زیاد ان  میتواند دلایل مختلفی داشته باشد،ما در این مقاله سعی داریم علت صدا های ناهنجار دستگاه شما مانند جیر جیر کردن،تق تق کردن و لرزش زیاد ان را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

10علت سر و صدای ماشین لباسشویی:

1-تراز نبودن ماشین لباسشویی

2-خراب بودن تسمه ماشین لباسشویی

3-مسدود بودن پیچ های حمل و نقل ماشین لباسشویی

4-خرابی بلبرینگ های دینام

5-خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

6-خرابی کمک های دیگ ماشین

7-پوسیده بودن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

8-ایراد دریچه ورودی اب در لباسشویی

9-خراب بودن بلبرینگ دیگ

10-خرابی موتور لباسشویی

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

تراز نبودن:

دیگ  ماشین لباسشویی به نوبه خود سنگین است و زمانیکه شما لباس خود را درون دیگ لباسشویی قرار میدهید و ابگیری انجام میشود سنگین تر هم میشود حواستان باشد که لباسشویی شما در حین شستشو نباید به هیچ عنوان تکان بخورد.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی خود باید بدونید که پایه های عقبی ماشین لباسشویی ثابت اند وپایه های جلویی متحرک و شما باید پایه هایی جلویی را براساس اندازه پایه های عقبی تنظیم کنید.

خراب بودن تسمه ماشین لباسشویی:

اگر شیار های موجود در نوع تسمه  شیاری از بین برود موجب سرو صدای زیاد  لباسشویی شما در تایم خشک کن میشود و همچنین اگر لباسشویی شما دارای تسمه معمولی است در صورت ترک خوردن تسمه باز هم موجب سروصدای زیاد لباسشویی میشود

مسدود بودن پیچ های حمل و نقل در ماشین لباسشویی:

در قسمت عقبی ماشین لباسشویی پیچ های حمل و نقل تعبیه شده وظیفه این پیچ ها حفاظت از دیگ در زمان زمان حمل و نقل است بعد از نصب لباسشویی خود حتما این پیچ ها بازشود چون در صورت عدم باز کردن این پیچ ها موجب لرزش و صدای لباسشویی در حین شستشو میشود.

خراب بودن بلبرینگ های دینام:

دلایل ذکر شده در زیر می تواند موجب خراب شدن بلبرینگ ای دینام در لباسشویی شود:

1نشت اب روی دینام لباسشویی

2-خرابی تسمه ماشین لباسشویی

3- گذشت زمان و استفاده زیاد از دستگاه موجب خرابی بلبرینگ میشود.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی:

اگر شما در هنگام تخلیه اب لباسشویی خود شاهد شنیدن سر و صدای زیاد از دستگاه خود بودید میتواند علت ان خرابی پمپ تخلیه دستگاهتان باشد یکی از علت های ان میتواند گیر کردن شی خارجی در پمپ شما باشد و علت دیگر ان هم میتواند خراب بودن تسمه و یا موتور پمپ نیزباشد.

خرابی کمک های دیگ ماشین لباسشویی:

کمک ها در ماشین لباسشویی از بالا و پایین به دیگ ماشین متصل اند کمک های قسمت بالایی لباسشویی نگهدارنده دیگ می باشند

و کمک های پایینی وظیفه حفظ تعادل دیگ را در زمان شستشو دارد و خرابی هر یک از کمک ها به خصوص کمک های پایینی موجب سر و صدای زیاد لبلسشویی میشود.

پوسیدگی لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی:

نرمی لاستیک دور درب لباسشویی باعث میشود تا در زمان برخورد درب با آبکش اصطحکاکی ایجاد نشود.اما اگر لاستیک پوسیده و یا دفرمه شده باشد، در زمان خشک کن، به دلیل اصطحکاک بین لاستیک و آبکش، صدای جیر جیر در لباسشویی ایجاد میشود.

دلایل سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

ایراد دریچه ورودی اب لباسشویی:

یکی از بیشترین علت هایی که باعث سر صدای زیاد در ماشین لباسشویی در زمان ابگیری  میشود ایراد در دریچه ورودی اب دستگاه است اگر دستگاه شما در هنگام ابگیری و ورود اب به دستگاه سرو صدای زیادی دارد احتملا ایراد از دریچه ورودی اب است که علت های ان میتواند املاح و رسوبات گیر کرده در این دریچه باشد.در مرحله اول شما باید دریچه را بررسی کنید و در صورت بروز جرم ان را تمیز کنید و در صورت رفع نشدن مشکل دریچ های ورودی باید تعویض شوند.

-خراب بودن بلبرینگ دیگ:

2عدد بلبرینگ،نگهدارنده میل شفت بر روی کاسه نمد میباشد با خرابی این بلبرینگ ها در زمان چرخش ابکش موجب زیاد شدن صدای لباسشویی شما میشود.

خرابی موتور لباسشویی:

خراب بودن موتور لباسشویی شما هم نیز میتواند موجب ایجاد سروصدا در لباسشویی شما شود.موتور لباسشویی همانند سایر لوازم الکتریکی مهم ترین قطعه در این دستگاه می باشد و قطعات بسیار زیادی به ان متصل است شفت ها تسمه های موتور در صورت خرابی و یا پوسیدگی میتوانند موجب ایجاد سرو صدا ی ماشین لباسشویی شود

اگر لباسشویی شما در حین شستشو تولید صدا های ناهنجار کرد

1-در اولین قدم ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید

قبل از هرگونه اقدامی روی ماشین لباسشویی، آن را خاموش کنید و کاملاً از برق بیرون بکشید حتی اگر دستگاه در میانه برنامه شستشوی خود.

۲- درپوش لاستیکی درب ماشین لباسشویی و مخزن لباس‌ها را چک‌کنید

با افتادن اشیاء به داخل مخزن ماشین لباسشویی هم صداهای عجیبی تولیدشده و هم مشکلات دیگری ایجاد می‌شود. با نظرسنجی و مطالعه‌ای که برروی اعضا انجام شده‌است به این نتیجه رسیدیم که بیشترین علت تولید صدا افتادن سکه و سیم لباس‌زیر خانم‌ها در داخل مخزن است.

در یک آزمایش سکه‌هایی را در داخل ماشین‌های لباسشویی مختلف انداختیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه صدای برخورد سکه در داخل مخزن و کوبیده‌شدن آن به درب ماشین لباسشویی به‌گوش رسید، این صدا تا قبل از اینکه برنامه شستشو آنها را با خود به مجاری تخلیه ببرد ادامه داشت.

سیم لباس‌زیر هم بیشتر صدایی شبیه به خراشیدن ایجاد می‌کند. در اغلب آزمایش‌ها، سکه‌ها یا در داخل خود مخزن و یا در درپوش لاستیکی به‌دام می‌افتادند، بنابراین این دو قسمت اولین جایی است که باید بررسی کنید.

۳-بخش فیلتر را چک کنید

برخی از وسیله‌هایی که داخل ماشین لباسشویی می‌افتند ممکن است راه خود را تا فیلتر ادامه دهند. با استفاده از دستورالعملی که سازنده ارائه نموده‌است فیلتر را باز کنید و محتویات داخل فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید اگر هنوز هم چیزی پیدا نکردید به احتمال زیاد اشیا از مخزن عبور کرده و در داخل دیگ افتاده که در اینصورت تولید صدا های وحشتناک میکند.

کلام اخر:در صورت ایجاد هر گونه سر و صدا و خرابی میتوانید با متخصصین مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا متخصصین ما در اصرع وقت در محل زندگی شما عزیزان حضور پیدا کنند متخصصین ما 24ساعته در تمام طول هفته در خدمت شما عزیزان می باشند.

صدای زیاد و ناهنجار ماشین لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

 

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

مقدار وزن لباس هایی می باشد که شما میتوانید بااطمینان ظرفیت ماشین لباسشویی خود در یک چرخه بشویید.

در این مقاله ما سعی در بیان کردن این مطلب داریم که چه ظرفیتی از ماشین های لباسشویی مناسب خانوار شما عزیزان می باشد.

به همان صورت که خودتان می دانید ماشین های لباسشویی در تمامی ابعاد و اندازه ها در بازار موجود می باشد.بنابراین حائز اهمیت است که ماشین لباسشویی را که خریداری میکنید مورد نیاز شما و خانوارتان باشد.

اگرلباسشویی خریداری شده شما برای خانوارتان کوچیک باشد شما باید تمام وقتتان را صرف شستشوی چندین دوره لباس هایتان کنید و در همان مقابل اگر لباسشویی خریداری شده شما بزرگتر از ظرفیت خانوارتان باشد موجب افزایش هزینه های برق و اب مصرفی دستگاه خود میشوید.

اکثر ماشین های ظرفشویی در اندازه های 5تا 12 کیلو ظرفیتشان می باشد که البته کم تر و بیشتر از این مقدار هم وجود دارد.

راهنمایی خرید ماشین لباسشویی با توجه به نیاز خانوارتان:

لباسشویی با ابعاد و ظرفیت بالاتر این امکان را به شما میدهد که بتوانید لباس های حجیم خود و یا سایر وسایل حجیم منزل خود مانند پتو،پرده و…. خود را بشویید و برنامه های بیشتر با توجه به نیاز شما نسبت به لباسشویی با ظرفیت پایین تر دارد ولی مقدار مصرف اب و برق در لباسشویی هایی با ظرفیت بالا چندان برایتان به صرفه نمی باشد و  ان طرف هم لباسشویی هایی با مقدار حجم و ظرفیت پایین تر فضایه کمتری را اشغال میکنند و دارای هزینه های مصرفی الجمله برق و اب کمتری می باشند .

اگر شما دارای خانواری بزرگتر هستید که در هفته چندین مرتبه نیاز به شسشتشو دارید و لباس هایتان زیاد و یا بسیار کثیف میشود برای شما ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر مناسب است.

اگر شما دارای خانواری کوچک تر هستید که در هفته فقط چندین باربه شستشو با لباسشویی نیاز پیدا می کند لباسشویی با ظرفیت کمتر مناسب تر است برایتان

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

انواع مختلف ابعاد ماشین لباسشویی چه مقدار لباس را در خود جای میدهد:

ما در مقدار های زیر یک قاعده کلی را میگوییم چون مقدار لباس به جنس و حجم انها هم بستگی دارد:

– اندازه لباس برای لباسشویی 7 کیلویی: میتواند به اندازه 35تیشرت را در یک مرحله شستشو در خود جای دهد.

– مقدار لباس برای لباسشویی 8کیلویی میتواند:به اندازه  40تیشرت را در یک مرحله شستشو در خود جای دهد.

– ظرفیت لباس برای لباسشویی 10 کلیویی میتواند:به اندازه 50تیشرت را در یک مرحله شستشو در خود جای دهد

– مقدار لباس برای لباسشویی 12کیلیویی میتواند:به اندازه  60تیشرت را در یک مرحله شستوشو در خود جای دهد

ظرفیت ماشین لباسشویی به چه معناست

ظرفیت ماشین لباسشویی

پیامد های انباشتن زیاد لباس در ماشین لباسشویی:

درصورتی که دیگ و یا محفظه درون ماشین لباسشویی خود را زیاد مملو ازلباس کنید در زمان شستشو لباس هایتان همانند یک توپ بزرگ به هم چسبیده میشود و مانع از رسیدن اب و مایع لباسشویی بهتمام قسمت های لباس میشود در این هنگام  شستشوی لباسهایتان به درستی صورت نمیگیرد.

ظرفیت ماشین لباسشویی وزن لباس های خیسمان هست یا لباس های خشک؟

ممکن است تا به حال برایتان پیش امده باشد که زمانیکه لباستان خیس یا مرطوب میشود متوجه زیاد شدن وزن ان میشوید حالا سوال پیش میاید که وزن کدام را در رابطه با لباسشویی باید در نظر بگیریم:

جالب است که بدانید ظرفیت کیلوگرم ماشین لباسشویی شما بر اساس مقدار لباس های خشک شما است یعنی زمانی که وزن لباسشوی شما 8کیلوگرم است یعنی قابلیت شستشوی 8کیلیوگرم از لباس خشک را دارد .پس بصورت کلی ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب مقدار لباس خشک محاسبه میشود و خیس خوردن لباس هایتان در روند شستشو هیچ مشکلی برای لباسشوییشما ایجاد نمیکند.

منظور از ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

-نکاتی در مورد بیشتر شدن عمر ماشین لباسشویی تان:

1:پس از شستشوی اقلام پرز دار مانند پتو و یا عروسک و…حتما فیلتر ماشین لباسشویی خود را تمییز کنید.

2:اب اضافی درون محفظه لباسشویی خود را پس از هر بار شستشو خال کنید.

3:هرگز ماشین لباسشوو خود را بیشتر از ظرفیت ان پر نکنید چون این کار موجب اسیب به بلبرینگ و بقیه قطعات دستگاه شما میشود.

4:هر وسیله و البسه را طبق برنامه ی شستشوی لباس شویی بشوییم .

کلام اخر:

متخصصین مستر تعمیر چی تمامی خدمات اعم از تعویض و یا نصب لباسشویی را در منزل برای شما عزیزان ارائه می دهند.

مستر تعمیر چی ارزان ترین قیمت و بالا ترین کیفیت را به شما عزیزان ارائه میدهد.

ظرفیت ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد

ظرفیت ماشین لباسشویی

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

برفک زدن یخچال و فریزر :

برفک زدن یخچال و فریزربرفک زدن یخچال و فریزر

جریان هوای خنک داخل یخچال باید بصورت متناوب داخل تمام اجزای یخچال  از جمله قفسه ها و درون هر یک از بخش های یخچال در گردش باشد و اگر این جریان هوای خنکی که در یخچال وجود دارد با هوای گرم یا هوای مرطوب که  در صورت باز شدن درب یخچال ازبیرون یخچال امده برخورد کند در مکان برخورد این دو جریان برفک بوجود می اید .

علت های برفک زدن یخچال و فریزر:

1:اگر محلی که یخچال و فریزرتان را نصب کردید متناسب نباشد یعنی ان مکان دارای رطوبت زیادی باشد با هر بار بازو بسته کردن درب یخچال و فریزر مقدار زیادی رطوبت وارد دستگاه شما شده و موجب ایجاد برفک میشود

2:دومین دلیلی که میتواند موجب ایجاد برفک یخچال و فریزتان شود خراب بودن نوار یا لاستیک دور درب دستگاه شما می باشد اگر نوار دور درب لق شده باشد و یا دارای پارگی باشد موجب ورود هوا به درون دستگاه شما شده و باعث برفک می شود.

3:سومین دلیل برفک زدن یخچال و فریزرتان در صورتی که شما دستگاه تان را در جای مناسب نصب کردید و نوار دور درب دستگاه را چک کردید و از این موارد نبود می تواند دلیل ان خرابی ترموستات دستگاه شما باشد.

4:چهارمین دلیل می تواند خرابی سنسور دستگاه باشد.وظیفه سنسور دمای یخچال و فریزر این می باشد که دمای درون دستگاه شروع به کار را به قطعات الکترونیکی می فرستد با این کار فن دستگاه برای حفظ کردن دما شروع به کار میکند با خرابی این دستگاه دیگر دمای دستگاه شما قابل کنترل کردن نمی باشد به عبارتی یا خیلی گرم میشود یا خیلی سرد

5:پنجمین دلیل می تواند این باشد که اپراتور دستگاه شما پوشیده از یخ شده این شرایط زمانی رخ میدهد که یخچال و فریزر شما به درستی کار میکند ولی یخ زدایی اصلا صورت نگرفته و دمایی که وارد یخچال شما میشود به مقداری نیست که بتواند درون دستگاه شما را خنک کند و نتیجه ان هم میشود برفک زدایی زیاد.

علت برفک زدن یخچال و فریزربرفک زدن یخچال و فریزر

انواع برفک در یخچال و فریزر:

برفک در اطراف درب  فریزر: این مدل از برفک به این معناست که درب فریزر شما به علت هایی مثل ازدیاد مواد غذایی ،کامل بسته نبودن کشو فریزر،خراب بودن واشر یا بست درب فریزر.

-مشاهده برفک اندک در تمام یخچال و فریزر: اگر مقدار برفک موجود در یخچال و فریزرتان کم است و در همه جای یخچال و فریزرتان دیده می شود امکان دارد به این دلیل باشد که دمای یخچال و فریزرتان پایین می باشد اگر که دمای تنظیم شده یخچال شما پایین باشد در این صورت دستگاه فرصتی برای از بین بردن رطوبت داخل خود نخواهد داشت و قبل از این یخچال شما دوره خنک سازی بعدی خودش را شروع نماید این رطوبت موجود در دستگاه شما تبدیل میشود به برفک.

اول شما باید اطمینان حاصل کنید که دما فریزتان حدود -19 درجه و دمای یخچالتان بر روی4درجه سانتی گراد تنظیم شده است.

-ایجاد برفک سخت در تمام نقاط یخچال:  اگر برفک در تمام نقاط یخچال و فریزرتان تشکیل شده و حالت یخ زدگی پیدا کرده ممکن درب یخچال برای مدت طولانی باز مانده باشد

ایجاد برفک در بخش عقبی محل قرار گیری سیم پیچ اواپراتور:این رویداد نشان دهنده این است که برای سیکل یخ زدایی دستگاه شما مشکلی پیش امد که این مشکل خود موجب اسیب دیدن هیتر،بیمتال،تایمر یخ زدایی و سنسور یخ زدایی یا برد کنترل کننده دستگاه شما میشود و زودتر باید برای حل این مشکل اقدام نمایید.

علت برفک زدن یخچال در فصل زمستان چیست؟

به صورت عمده بارندگی میتواند با افزایش میزان رطوبت در برخی نقاط موجب ایجاد برفک شود.و در حالت بعدی ممکن است تنظیم دمای یخچال و فریزرتان اشتباه باشد برای کاردکرد بهتر دستگاهتان شما بهتر است در هر فصلی با توجه به فصل دمای یخچال و فریزر خود را تنظیم کنید.برای مثال در فصل تابستان به دلیل گرم بودن بیش از حد هوا بهتر است دمای یخچال خود را روی 4 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و فریزر خود را هم روی -19 درجه و زمانی هم که به زمستان رسیدید دمای یخچال و فریزر خود را عوض نمایید به این صورت که 1یا 2 درجه به دمای هر قسمت اضافه نمایید زیرا اگه یخچال شما با قدرت تابستان مشغول به کار باشد، از از انجایی هم که محیط بیرون هم سرد نیست، مجبوره بیشتر کار کنه و در نتیجه یخچال در فصل زمستان به علت تنظیم نبودن دما برفک می زنه.

روش های از بین بردن برفک های فریزر:

-خاموش کردن یخچال و فریزر

-تراشدن برفک ها با استفاده از چیز هایه چوبی و یا پلاستکی که نوک تیزی نداشته باشند.

دلایل برفک زدن یخچال و فریزربرفک زدن یخچال و فریزر

نکات جلوگیری از برفک یخچال و فریزر:

-رعایت میزان فاصله یخچال با دیوار

-بازو بسته نکردن بیش از اندازه درب یخچال و فریزر

-خالی نمودن هوای داخل بسته بندی های مواد غذایی

-ازسالم بودن لاستیک دور درب یخچال و فریزرتان مطمئن شوید و همچنین خاصیت اهنربایی ان.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

آموزش تعویض نوار دور درب یخچال

آموزش تعویض نوار دور درب یخچال

آموزش تعویض نوار دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال و فریزر:

یکی از مهم ترین ابزار ها در تولید و ساخت یخچال و فریزر که در عملکرد صحیح یخچال و فریزر موثر است لاستیک یا نوار دور درب ها می باشد. و این لاستیک به اندازه ایی دارای اهمیت  بالا می باشد که اگر خراب شود به یخچال و فریزر بیشترین اسیب وارد خواهد شد.

نحوه عملکرد یخچال و یا فریزر بصورتی میباشد که گرما را از مواد غذایی و درون یخچال و یا فریزر گرفته و در صورت خارج کردن این گرمابه صورت گاز از کویل هاییی که پشت یخچال تعبیه شده است باعث خنک شدن فضای درون یخچال و فریزر و مواد غذایی موجود  خواهد شد.

در واقع عملکرد بهتر یخچال و فریزر به علت وجود این نوار ها و لاستیک میباشد و وجود این لاستیک ها و نوار است ک از ورود هوای گرم به درون یخچال و فریزر جلوگیری میکند  و در نتیجه باعث سالم ماندن و خنک ماندن یخچال و مواد غذایی موجود در ان  میشود.

خرابی لاستیک و نوار دور درب یخچال و فریزر مانع از بسته شدن کامل درب یخچال  شده و سپس باعث ایجاد فساد و گندیدگی مواد غذایی موجود در یخچال و یا فریزر میشود که شما در صورت مشاهده و یا حس کردن گرما و گرم شدن فضای درون یخچال میتوانید متوجه خرابی لاستیک و نوار دور درب یخچال شوید و در فریزر هم در صورت مشاهده برفک میتوانید به این خرابی پی ببرید.

لاستیک دور درب یخچال و فریزر از چه موادی ساخته شده:

این لاستیک و یا نوار از یک نوع پلاستیک مخصوص و اهن ربا تشکیل شده  که  از این نوع اهن ربا در صنعت یخچال سازی استفاده میشود که این  خاصیت در این نوار باعث میشود که اجازه خروج سرما از یخچال به محیط بیرون داده نشود.

انواع لاستیک دور درب یخچال و فریزر :

1: لاستیک پرسی

2:لاستیک فشاری: در صورت نیاز به تعویض لاستیک های فشاری اول لاستیک را به بیرون می کشیم و لولاها یا درز لاستیک را با دستمال تمیز میکنیم و سپس لاستیک جدید را جا گذاری می کنیم.

3:لاستیک پیچی: در صورت نیاز به عوض کردن لاستیک های پیچی با استفاده از پیچ گوشتی برقی پیچ ها را باز کرده  و لاستیک را در اورده و سپس لاستیک جدید را جای گذاری می کنیم و در اخر پیچ ها را می بندیم.

تعویض نوار دور درب یخچال

آموزش تعویض نوار دور درب یخچال

نحوه تمیز کردن لاستیک درب یخچال:

1:در ابتدا یخچال را از برق بکشید

2:در مرحله دوم 2الی3ساعت به یخچالتان استراحت دهید تا سرماییخچالتان متوقف شود

3:در مرحله سوم بعد از انجام این کارها مقداری سرکه را با اب رقیق کرده و به سطح نوار اسپری میکنید

نکته:میتوانید به جای محلول اب و سرکه از محلول اب و جوش شیرین هم استفاده کنید

4: در این مرحله محلول سرکه را با استفاده از یک پارچه ، پاک کنید

بعد از تمیزکاری درب یخچال را باز بگذارید تا لاستیک کاملاً خشک شود.

و سپس در این مرحله می توانید دستگاه خود را به برق وصل کنید.

آموزش تعویض نوار درب یخچال

آموزش تعویض نوار دور درب یخچال

اموزش مراحل تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر :

برای این کار اولین نکته این است که ابتدا یخچال خود را از برق بکشید.

سپس در مرحله دوم لاستیک یا نوار قدیمی را از درب یخچال خارج کنید،برای این کار ابتدا نوار پلاستیکی را بالا زده و سپس پیچ هایی که قابل مشاهده اند را باز کنید.

در مرحله سوم نوبت به جدا کردن لاستیک قدیمی از درب یخچال رسیده در این مرحله برای جدا کردن باید تمامی پیچ هایی را که مشاهده میکنید باز کنید تا لاستیک قدیمی از درب یخچال جدا شود.

در مرحله چهارم واشردرب قدیمی را مورد بررسی قرار میدهیم برایاین کار ابتدا نوار را با اب و یک شوینده به خوبی میشوییم و سپس دقت میکنیم که ایا پارگی بر روی نوار قدیمی مشاهده میشود یا خیر در صورت مشاهده نشدن و سالم بودن نوار نیاز به تعویض ان و صرف هزینه نمیباشد ولی در غیر اینصورت نوار جدید را جایگزین نوار معیوب قدیمی میکنیم.

در مرحله پنجم در صورت تعویض نوار قدیمی و جایگزین نوار جدید،نوار جدید را با استفاده از وازلاین یا روغن زیتون و نرم کننده هایی از این قبیل تر میکنیم.

در مرحله اخر پس ازنصب نوار،نوار را در شیار قرار داده و تمامی پیچ های نوار را محکم کنید.

کلام اخر:

در صورتی که نتوانستید لاستیک دور درب یخچال خود را در منزل تعمیر کنید میتوانید با متخصصان مستر تعمیرچی تماس حاصل کرده تا در اسرع وقت در محل شما عزیزان حضور پیدا کنند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

روش های جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم گیری ماشین لباسشویی:

جرمگیری کردن ماشین لباسشویی یک موضوع ضروری برای بیشتر شدن طول عمر این دستگاه می باشد و موجب بهبود کارکرد دستگاه شما میشود .

رسوب گرفتی دستگاه موجب از کار افتادن قطعات اصلی ماشین لباسشویی از جمله المنت ان می باشد.علاوه بر موضوعات گفته شده ماشین لباسشویی به دلیل وجود رطوبت زیاد مرکز رشد میکروب و قارچ می باشداین امر می تواند بوی بدی از خود بخاطر کپک های ایجاد شده باقی بگذارد.

چه قسمت هایی از ماشین لباسشویی باید جرم گیری شود؟

1:درب ماشین لباسشویی

2:لاستیک درب

3:فیلتر ماشین لباسشویی

4:بدنه

5:لوله های ماشین لباسشویی

6:محفظه دیگ ماشین

7:محفظه مواد شوینه

رسوب زدایی ماشین لباسشویی جرم گیری ماشین لباسشویی

هر چند وقت ماشین لباسشویی خود را جرمگیری کنیم؟

میزان جرم گیری ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن، به میزان استفاده از لباسشویی، کیفیت آب و نوع آن بستگی دارد ولی در کل جرمگیری باید سالی سه ال چهار مرتبه یعنی هر 3 ال 4 ماه انجام شود.

ولی اگر اب منطقه ایی که در ان زندگی میکنید سختی زیادی دارد باید این کار را به هر دو ماه یکبار کاهش دهید.

تاثیر مخرب جرمگیری نکردن بر عملکرد ماشین لباسشویی:

جرم ها و رسوب میتوانند موجب این شوند که ماشین لباسشویی شما به درستی ابگیری نکند.

دوم اینکه لباسشویی شما برخلاف همیشه لباس هایتان را چرک مرد و ن چندان تمیز تحویلتان میدهد.

و در اخر رسوب و جرم های موجود در فیلتر ها یا دیگ ماشین لباسشویی ممکن است در عملکرد این قطعات اختلال ایجاد کرده و موجب خراب شدن این قطعات شوندپودر جرم گیری ماشین لباسشویی جرم گیری ماشین لباسشویی

مواد های مورد نیاز برای جرم گیری کردن ماشین لباسشویی:

1:استفادهاز پودر جرمگیر

2:استفاده از قرص جرمگیر:شما در این روش قرص ماشین لباسشویی مد نظر خود را داخل دیگ ماشین لباسشویی قرار داده و از اب با دمای بالا 70درجه استفاده میکنید و اگر زمان طولانی از مدت جرمگیری ماشین لباسشوییتان گذشته است از دو عدد قرص برای جرمگیری کردن استفاده کنید .حواستان باشد که دیگ ماشین باید خال از لباس باشد.

3:استفاده از مایع جرمگیر:برای استفاده از مایع جرمگی برایجرمگیری لباسشویی لازم است که شما 100میلی لیتر از مایع جرمگیر را با چهار لیتر آب مخلوط کرده و کشوی جاپودری را در داخل آن قرار داده و برای تمیزکردن لاستیک های لباسشویی مقداری از این محلول را روی پارچه ریخته و تمام لاستیک ماشین را با ابتمیز کنید.

4:استفاده از محلول خانگی برای جرمگیری:مثل ترکیب اب و سرکه یا ترکیب اب و جوش شیرین یک محلول ارزان برای جرمگیری ماشین شما می باشد.

برای این کار لازم است شمامقداری جوش‌شیرین یا سرکه  را در اب و یا ترکیب جوش شیرین و سرکه را در ماشین لباسشویی بریزید. پس از آن نیاز است مثل شستشوی روزانه در دستگاه را ببندید و آن را روی یک درجه خاص تنظیم کنید.

پس از گذشت مدت شستشو باید دستگاه را باز کرده و به وسیله یک اسکاج نرم دیگ، لباسشویی را از هرگونه آلودگی پاک کرده  در آخر لازم است با آب ولرم درون دستگاه را شستشو دهید و ماشین خود را و آن را خشک کنید

جرم و رسوب لباسشویی جرم گیری ماشین لباسشویی

نکته های مهم در هنگام انجام جرمگیریی یا رسوب گیری ماشین لباسشویی:

1:موقع استفاده از پودر جرمگیر،مایع جرمگیر و یا قرص جرمگیر حتما طبق دستورالعمل ان ها پیش روید

2:دمای مناسب اب برای استفاده از پودر های جرمگیر بین 70 تا 90 درجه میباشد

3:ماشین لباسشویی خود را در سال چند بار جرمگیری کنید و اگر برای جرمگیری لباسشویی خود ازمحلول های خانگی استفاده میکنید این میزان را میتوانید بیشتر هم کنید.

4:بعد از هر بار رسوب‌زدایی، حتما یک مرحله شستشوی خالی را در نظر بگیرید

5: اگر کودک یا نوزاد دارید با فاصله کمتری عملیات جرم گیری را انجام دهید زیرا باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود.

با انجام نکات ذکر شده در بالا و جرمگیری مداوم دستگاه خود میتوانید موجب عملکرد و طول عمر بیشتر ماشین لباسشویی خود شوید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

نحوه عوض کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید

نحوه عوض کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید

نحوه عوض کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید

تعویض فیلتر آب یخچال  برای حفظ و افزایش کیفیت آب در زمان های مقرر بسیار ضروری و واجب است. تعویض فیلتر آب باعث می شود عملکرد یخچال در بسیاری از حالت ها بهتر شود و آب مزه و طعم بدی به خود نگیرد.

دو نوع فیلتر برای آب ورودی در یخچال وجود دارد:

فیلتر بیرونی یخچال : فیلتری که در مسیر آب ورودی به یخچال قرار دارد و مرحله اول فیلتر هست که در بیشتر یخچال ها قرار دارد.
فیلتر داخلی یخچال : فیلتر هایی هستند که علاوه بر فیلتر اصلی در یخچال به کار برده میشوند و کار های مختلفی روی آب انجام می دهند.

انواع فیلتر های داخلی :

  • فیلتر طعم و رایحه
  • فیلتر کلر و باکتری
  • فیلتر نیترات
  • فیلتر معدنی
نکته : معمولا توصیه شده فیلترهای داخلی یخچال را هر  6 ماه و فیلترهای بیرونی را هم هر 6 ماه و یا 1 سال باید تعویض کرد.

چرا فیلتر های یخچال را باید تعویض و جایگزین کنیم :

هر وسیله ای تاریخ انقضا و مصرف دارد.زمانی که از عمر مفید آن بگذرد دیگر کارایی را لازم را ندارد و ممکن است بیشتر آسیب برساند تا مفید واقع شود.فیلتر ها در یخچال کار های مختلفی انجام می دهند.مهم ترین کاری که انجام می دهند رسوبات را و املاح را از آب پاک می کنند.

بعضی آب را معدنی می کنند و بعضی نیترات آب را تنظیم می کنند و یا آب را انتی باکتریال می کنند.

باعث آنتی باکتریال آب میشود.

فیلتر یخچال با چه فاصله زمانی باید تعویض شود؟

معمولا بیشترین و بهترین زمانی که متخصصان این حوزه برای تعویض فیلتر در نظر می گیرند 6 ماه است ولی این زمان برای هر خانه ای متفاوت است.در زیر چند دلیل را بررسی می کنیم :

  • در یک منقه آب آشامیدنی کیفیت بسیار بدی دارد پس فیلتر باید زود تر عوض شود و یا کیفیت آب منطقه ای بالا است پس فیلتر عمر بیشتری می کند.
  • خانواده با جمعیت کمتر آب کمتری مصرف می کند در نتیجه فیلتر ها کمتر کثیف می شوند و مدت عمر مفید آن در مقابل خانواده ای که پر جمعیت است و مصرف بیشتری دارد بالاتر است.پس باید عموامل مختلفی را مد نظر گرفت.
  • و...

زمانی که طعم و بوی آب عوض شود و یا زمانی که فشار آب کاهش پیدا کند به ما این اخطار را می دهد که زمان تعویض فرا رسیده است.

نحوه عوض کردن فیلتر آب یخچال

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال

با ما همراه باشید تا با نحوه تعویض فیلتر آب یخچال آشنا شوید.

1-در ابتدا شیر ورودی آب به یخچال را می بندیم.

  1. دوسر لوله آزاد را میگیریم و اماده می کنیم. چنانپه قبلا فیلتر بیرونی داشته اید واشر قرمز را با انگشت شصت بگیرید و دو سر لوله را بیرون بکشید. و چنانچه نداشته اید لوله را با قیچی تیز ببرید.
  1. اتصالات را داخل فیلتر قرار داده و محکم می کنیم.
  2. لوله آب ورودی را سمت راست فیلتر (دور از نوشته flow) وارد کرده و سر دیگر لوله را سمت چپ فیلتر (سمتی که نوشته شده flow) و در هر مرحله پیچ بالایی فیتینگ را سفت میکنیم.
  3. آب را باز می کنیم تا چندتا پارچ تخلیه شود تا کربن ها و ناخالصی های که از شرکت درون فیلتر بوده خارج شود.

[caption id="attachment_14292" align="aligncenter" width="600"] فیلتر آب یخچال ساید بای ساید نحوه عوض کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید[/caption]

نحوه ریست فیلتر یخچال بعد از تعویض آن

در بعضی از یخچال ها دکمه فیلتر وجود دارد که اگر 3 تا 5 ثانیه آن را نگه دارید دستگاه ریست می شود و دیگر هشدار تعویض فیلتر را نمی دهد.

در بعضی یخچال ها با زدن دکمه منو و ورود به قسمت منوی اصلی و قسمت ریست فیلتر را انتخاب نمایید تا فیلتر یخچال شما ریست شود.

بعضی از یخچال ها برای ریست شدن باید همزمان 2 دکمه را با هم نگه داشت تا دستگاه ریست شود.

دکمه ( ice type و child lock ) یا دکمه ( ice water ) یا دکمه ( alarm ) یا دکمه ( reset ) را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا ریست انجام گردد.

[caption id="attachment_14293" align="aligncenter" width="600"]عوض کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید نحوه عوض کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید[/caption]

شما عزیزان می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با تعمیرگاه تخصصی مستر تعمیرچی تماس گرفته تا در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به شما عزیزان خدمات رسانی انجام دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

[caption id="attachment_14405" align="aligncenter" width="600"]نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی[/caption]

نمک در ماشین ظرفشویی چه کارایی دارد؟

همان طوری که می دانید ماشین ظرفشویی برای شستن ظرف ها فقط به قرص و یا ژل ماشین ظرفشویی احتیاج ندارد بلکه به همان میزان نیز به نمک ظرفشویی احتیاج دارد.
نمک در ماشین ظرفشویی هنگام شستشو میزان سختی آب را کاهش داده تا در طی فرایند شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آن ها شود.
یک تفکر بسیار غلط این است که ماشین ظرفشویی فقط به قرص نیاز دارد و به نمک احتیاجی ندارد که این تفکر اشتباه باعث اسیب رساندن به ظروف می شود.
نمک در ماشین ظرفشویی سختی آب را از بین برده و یا کاهش می دهد و باعث نرمی آب می شود که این فرایند از رسوب روی ظرف ها پیشگیری می کند.

کارکرد نمک در ماشین ظرفشویی :

در ماشین ظرف شویی قطعه ای وجود دارد به نام رزین که عملکرد این قطعه به این صورت می باشد که سختی اب را می گیرد و باعث جلوگیری از اسیب به ظروف می شود.
کار نمک به این صورت می باشد که در دقایق اخر شستوشو با تمیز کرد رزین موجب عملکرد های بهتر در فرایند های بعدی می شود و از اختلال در این قطعه جلوگیری میکند.

علامت نمک در ماشین ظرف شویی :

علامت نمک در ماشین های ظرف شویی به شکل نماد s می باشد.زمانی که در ماشین ظرف شویی خود این نماد را که صورت حرف sمی باشد را مشاهده کردید باید نمک را به ماشین خود اضافه کنید.

چه زمانی باید خاموش یا روشن بودن این علامت را چک کنید:

زمانی که ظرف شویی تان را روشن می کنید و قرص را به ماشین ظرف شویی خود اضافه کردید،باید به الارم روی ماشین ظرف شویی خود که بصورت نماد s می باشد و ماده جلا دهنده ماشین ظرفشویی دقت کنید اگر که چراغ این نماد روشن است به این معنا می باشد که نمک یا ماده جلا دهنده ماشین ظرف شویی تان کم است و قبل از انتخاب برنامه شستوشوی مد نظرتان باید درب دستگاه ظرف شویی خود را باز کرده و نمک را به ظرف شویی اضافه کنید.

[caption id="attachment_14406" align="aligncenter" width="600"]نحوه تخلیه نمک در ماشین ظرفشویی نحوه تخلیه نمک در ماشین ظرفشویی[/caption]

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی:

در این بخش نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی را توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.
در ابتدا در ماشین ظرفشویی خود را باز نمایید و سپس کف ماشین در قسمت چپ درپوش نمک که روی ان علامت s یا سالت نوشته شده را باز نمایید.
قسمت دوم قیف مخصوص ریختن نمک را روی دریچه گذاشته و نمک ریخته و کاملا پر نمی کنیم سپس در این بین با استفاده از یک وسیله نمک را جابه جا کرده سپس اقدام به ریختن نمک می کنیم اما تا مقداری که به اندازه یک بند انگشت جا داشته باشد.
و سپس در مرحله اخر نمک های ریخته شده در دستگاه را تمیز کرده و در درپوش را به همان صورت باز شده می بندیم.

نکته های کاربردی در مورد استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی:

1:اصولا سعی کنید نمکی را که برای ماشین ظرف شویی خود استفاده میکنید از بهترین و معتبر ترین برند ها باشد
2: به هیچ عنوان از نمک ماشین ظرفشویی ارزان قیمت استفاده نکنید
3: زمانی که روی ماشین ظرف شویی خود علامت مربط به اتمام نمک را مشاهده کردید به اضافه کردن نمک ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.
4: مخزن نمک ماشین ظرف شویی خود را همیشه به اندازه ایی پر کنید که به اندازه یک بند انگشت ازمخزن خالی بماند .
5: در صورت مشاهده خطوط و یا کدری بر روی ظروف تان از نمک ماشین ظرف شویی مناسب تر و متناسب با سختی ناحیه خود استفاده کنید.

دلایل نشت نمک در ماشین های ظرفشویی:

از جمله مواردی که موجب نشت نمک در ماشین ظرفشویی میشود میتوتان به موارد زید اشاره نمود:
1:بسته نبودن کامل درب محفظه نمک در ماشین ظرفشویی
2:بیش از حد استفاده کردن نمک در مخزن ظرفشویی

از کجا متوجه شوییم ماشین ظرفشوییمان نشتی نمک دارد؟

1:کامل تمیز نشدن ظروف
2:ایجاد سفیدک روی ظروف شسته شده
3:ایجاد خط و خش و یا کدری روی ظروف شیشه ایی پس از شستشو با دستگاه

[caption id="attachment_14407" align="aligncenter" width="350"]نمک ماشین ظرفشویی finish نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی[/caption]

نحوه تخلیه نمک در ماشین های ظرفشویی:

در درون ماشین ظرف شویی مخزنی تعبیه شده که باید نمک ماشین را درون ان دریچه ریخته شود.
در ماشین های ظرف شویی نمک ها در 5الی6 دقیقه اخر شستشوی دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد. برای دفعات اول استفاده از نمک برای ماشین ظرفشویی باید دو لیوان نمک مخصوص ماشین ظرفشویی را در یک لیتر اب مخلوط کرده و محلول بدست امده را در محفظه مخصوص نمک در ماشین خود اضافه کنید اما در دفعات بعدی استفاده میتوانید نمک را مستقیم و بدون استفاده از اب به ماشین خود اضافه کنید .

دهید. برای اینکه از پخش شدن نمک در دستگاه خود جلوگیری کنید میتوانید از قیف مخصوص ریختن نمک استفاده کنید .بهتر است به اندازه دو بند انگشت نمک درون محفظه نمک قرار دهیدن و چنانچه همچنان محفظه نمک ظرفشویتلن خالی بود این روند را چند بار دیگر تکرار کنید تا نمک به مقدار کافی داخل محفظه نمک قرار گیرد.

زمانی که ماشین ظرفشویی شروع به شستشوی ظروف میکند ، آب وارد شده به دستگاه با نمک مخصوص ادغام شده و در اخر، پس ازتمام شدن شستشو، مخزن نمک خالی شده وبنابراین، لازم نیست که بعد از هربار شستشو، نمک موجود در درون مخزن را به صورت کامل تخلیه کنید.

سخن اخر:
متخصصین مستر تعمییر چی در 7روز هفته و 24ساعته اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.گروه مستر تعمیرچی خدمات تخصصی نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی : یخچال فریزر و ساید بای ساید ، کولر گازی و اسپیلیت ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، جارو برقی  ، ماکروفر و ... در کرج و اطراف آن را به شما عزیزان ارائه می دهد.


:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

تعمیرات یخچال آدمیرال تخصص و دانش بسیار بالایی می خواهد و بدانید که استفاده از تعمیرکاران غیر مجاز ضرر مالی زیادی به یخچال شما وارد می کند. تعمیر یخچال آدمیرال توسط مستر تعمیرچی در محل عیب یابی و رفع عیب میگردد.فرقی نمی کند که یخچال شما چه برندی داشته باشد ، در تیم تخصصی مستر تعمیرچی انواع یخچال ،فریزر و ساید بای ساید عیب یابی و تعمیر می شود.

خدمات مستر تعمیرچی  :

مجموعه مستر تعمیرچی خدمات تعمیر یخچال آدمیرال را در محل یا منزل شما ارائه میدهد.

بعد از تماس ؛ مشخصات شما ثبت میگردد و نام تکنسین به شما معرفی میگردد.

تعمیرکار مجموعه مستر تعمیرچی در کوتاه زمین زمان در محل شما برای ارائه خدمات حاضر می شود.

نسبت به برند دستگاه شما ؛ تعمیرات یخچال با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت انجام می گردد.

بعد از اتمام کار فاکتور و شرح هزینه ها ارائه می گردد.

 

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

تعمیر یخچال در محل

***متخصصین مستر تعمیرچی تمامی برند ها و مدل ها یخچال و فریزر و ساید بای ساید آدمیرال را در محل شما تعمیر می کنند.***

انواع یخچال های موجود :

یخچال های خانگی

یخچال فریزر

ساید بای ساید

یخچالهای صنعتی ، یخچال صندوقی

یخچال ایستاده

یخچال یخساز

و ..

خدمات تعمیر یخچال آدمیرال در محل شامل همه این موارد میشود .اگر شما هرکدوم از این نوع یخچالهارو دارین و یخچالتون به تعمیر نیاز داره متخصصین مستر تعمیرچی آماده است که در کوتاه ترین زمان مشکل شما را عیب یابی و تعمیر کنند.

مزیت های استفاده خدمات تعمیر یخچال در محل به شرح زیر میباشد :

هنگامیکه تعمیر یخچال در محل کار یا منزل شما سروران گرامی انجام گردد دغدغه ای بابت جابه جایی و ضربه دیدن  دستگاه نخواهید داشت.

با تعمیر در محل از پرداخت هزینه زیاد جابجایی معاف می شوید.

از ابتدا تا انتها در جریان خدمات تعمیر یخچال خود اعم از تعویض یا تعمیر قطعات  قرار میگیرید.

و…

با توضیحات ذکر شده ؛ اگر دستگاه شما خراب است ، همین حالا با مستر تعمیرچی تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین های ما در محل مورد نظر شما حضور پیدا کنند.

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

تعمیر یخچال آدمیرال در کرج

خدمات تعمیرات یخچال فریزر آدمیرال در منزل

لیست خدمات ارائه شده در محل توسط مستر تعمیر چی :

شارژگاز یخچال در محل

تعویض یا تعمیر کلیه قطعات اصلی متناسب با برند یخچال شما

تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی یخچال فریزر شما

تعویض لاستیک دور درب یخچال وفریزر

تعویض فیلتر آب یخچال ساید

شستشوی یخچال

تفاوت خدمات  مستر تعمیرچی با سایر شرکت ها :

بعد از تماس برای درخواست تعمیر یخچال آدمیرال در منزل ؛ تعمیرکار مستر تعمیرچی ظرف کمتر از یکساعت در محل شما حاضر می شود.

تعمیرکار مجموعه مستر تعمیرچی برای خدمات یخچال فریزر در منزل با لباس فرم و تجهیزات ابزاری کامل در محل شما حضور پیدا می کند.

هنگام حضور تعمیرکار مستر تعمیرچی کلیه مسائل بهداشتی جهت خدمات تعمیر یخچال رعایت می شود.

تعمیرات در همان منزل شما بدون خروج دستگاه در کمترین زمان انجام میگردد.

مسترتعمیرچی با  دارا بودن کادری حرفه ای و متخصص ، خدمات تعمیرات تمامی برندهای یخچال را ارائه می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

تعمیر یخچال بکو در کرج

تعمیر یخچال بکو در کرج

تعمیر یخچال بکو در کرج

تعمیرات یخچال بکو تخصص و دانش بسیار بالایی می خواهد و بدانید که استفاده از تعمیرکاران غیر مجاز ضرر مالی زیادی به یخچال شما وارد می کند. تعمیر یخچال بکو توسط مستر تعمیرچی در محل عیب یابی و رفع عیب میگردد.فرقی نمی کند که یخچال شما چه برندی داشته باشد ، در تیم تخصصی مستر تعمیرچی انواع یخچال ،فریزر و ساید بای ساید عیب یابی و تعمیر می شود.

خدمات مستر تعمیرچی  :

مجموعه مستر تعمیرچی خدمات تعمیر یخچال بکو را در محل یا منزل شما ارائه میدهد.

بعد از تماس ؛ مشخصات شما ثبت میگردد و نام تکنسین به شما معرفی میگردد.

تعمیرکار مجموعه مستر تعمیرچی در کوتاه زمین زمان در محل شما برای ارائه خدمات حاضر می شود.

نسبت به برند دستگاه شما ؛ تعمیرات یخچال با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت انجام می گردد.

بعد از اتمام کار فاکتور و شرح هزینه ها ارائه می گردد.

 

تعمیر یخچال بکو در کرج

تعمیر یخچال بکو در کرج

تعمیر یخچال در محل

***متخصصین مستر تعمیرچی تمامی برند ها و مدل ها یخچال و فریزر و ساید بای ساید بکو را در محل شما تعمیر می کنند.***

انواع یخچال های موجود :

یخچال های خانگی

یخچال فریزر

ساید بای ساید

یخچالهای صنعتی ، یخچال صندوقی

یخچال ایستاده

یخچال یخساز

و ..

خدمات تعمیر یخچال بکو در محل شامل همه این موارد میشود .اگر شما هرکدوم از این نوع یخچالهارو دارین و یخچالتون به تعمیر نیاز داره متخصصین مستر تعمیرچی آماده است که در کوتاه ترین زمان مشکل شما را عیب یابی و تعمیر کنند.

مزیت های استفاده خدمات تعمیر یخچال بکو در محل به شرح زیر میباشد :

هنگامیکه تعمیر یخچال بکو در محل کار یا منزل شما سروران گرامی انجام گردد دغدغه ای بابت جابه جایی و ضربه دیدن  دستگاه نخواهید داشت.

با تعمیر در محل از پرداخت هزینه زیاد جابجایی معاف می شوید.

از ابتدا تا انتها در جریان خدمات تعمیر یخچال خود اعم از تعویض یا تعمیر قطعات  قرار میگیرید.

و…

با توضیحات ذکر شده ؛ اگر دستگاه شما خراب است ، همین حالا با مستر تعمیرچی تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین های ما در محل مورد نظر شما حضور پیدا کنند.

تعمیر یخچال بکو در کرج

تعمیر یخچال بکو در کرج

خدمات تعمیرات یخچال فریزر بکو در منزل

لیست خدمات ارائه شده در محل توسط مستر تعمیر چی :

شارژگاز یخچال در محل

تعویض یا تعمیر کلیه قطعات اصلی متناسب با برند یخچال شما

تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی یخچال فریزر شما

تعویض لاستیک دور درب یخچال وفریزر

تعویض فیلتر آب یخچال ساید

شستشوی یخچال

تفاوت خدمات  مستر تعمیرچی با سایر شرکت ها :

بعد از تماس برای درخواست تعمیر یخچال بکو در منزل ؛ تعمیرکار مستر تعمیرچی ظرف کمتر از یکساعت در محل شما حاضر می شود.

تعمیرکار مجموعه مستر تعمیرچی برای خدمات یخچال فریزر در منزل با لباس فرم و تجهیزات ابزاری کامل در محل شما حضور پیدا می کند.

هنگام حضور تعمیرکار مستر تعمیرچی کلیه مسائل بهداشتی جهت خدمات تعمیر یخچال رعایت می شود.

تعمیرات در همان منزل شما بدون خروج دستگاه در کمترین زمان انجام میگردد.

مسترتعمیرچی با  دارا بودن کادری حرفه ای و متخصص ، خدمات تعمیرات تمامی برندهای یخچال را ارائه می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

تعمیرات یخچال جنرال تخصص و دانش بسیار بالایی می خواهد و بدانید که استفاده از تعمیرکاران غیر مجاز ضرر مالی زیادی به یخچال شما وارد می کند. تعمیر یخچال جنرال توسط مستر تعمیرچی در محل عیب یابی و رفع عیب میگردد.فرقی نمی کند که یخچال شما چه برندی داشته باشد ، در تیم تخصصی مستر تعمیرچی انواع یخچال ،فریزر و ساید بای ساید عیب یابی و تعمیر می شود.

خدمات مستر تعمیرچی  :

مجموعه مستر تعمیرچی خدمات تعمیر یخچال جنرال را در محل یا منزل شما ارائه میدهد.

بعد از تماس ؛ مشخصات شما ثبت میگردد و نام تکنسین به شما معرفی میگردد.

تعمیرکار مجموعه مستر تعمیرچی در کوتاه زمین زمان در محل شما برای ارائه خدمات حاضر می شود.

نسبت به برند دستگاه شما ؛ تعمیرات یخچال با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت انجام می گردد.

بعد از اتمام کار فاکتور و شرح هزینه ها ارائه می گردد.

 

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

تعمیر یخچال در محل

***متخصصین مستر تعمیرچی تمامی برند ها و مدل ها یخچال و فریزر و ساید بای ساید جنرال را در محل شما تعمیر می کنند.***

انواع یخچال های موجود :

یخچال های خانگی

یخچال فریزر

ساید بای ساید

یخچالهای صنعتی ، یخچال صندوقی

یخچال ایستاده

یخچال یخساز

و ..

خدمات تعمیر یخچال جنرال در محل شامل همه این موارد میشود .اگر شما هرکدوم از این نوع یخچالهارو دارین و یخچالتون به تعمیر نیاز داره متخصصین مستر تعمیرچی آماده است که در کوتاه ترین زمان مشکل شما را عیب یابی و تعمیر کنند.

مزیت های استفاده خدمات تعمیر یخچال جنرال در محل به شرح زیر میباشد :

هنگامیکه تعمیر یخچال جنرال در محل کار یا منزل شما سروران گرامی انجام گردد دغدغه ای بابت جابه جایی و ضربه دیدن  دستگاه نخواهید داشت.

با تعمیر در محل از پرداخت هزینه زیاد جابجایی معاف می شوید.

از ابتدا تا انتها در جریان خدمات تعمیر یخچال خود اعم از تعویض یا تعمیر قطعات  قرار میگیرید.

و…

با توضیحات ذکر شده ؛ اگر دستگاه شما خراب است ، همین حالا با مستر تعمیرچی تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین های ما در محل مورد نظر شما حضور پیدا کنند.

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

تعمیر یخچال جنرال الکتریک در کرج

خدمات تعمیرات یخچال فریزر جنرال در منزل

لیست خدمات ارائه شده در محل توسط مستر تعمیر چی :

شارژگاز یخچال در محل

تعویض یا تعمیر کلیه قطعات اصلی متناسب با برند یخچال شما

تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی یخچال فریزر شما

تعویض لاستیک دور درب یخچال وفریزر

تعویض فیلتر آب یخچال ساید

شستشوی یخچال

تفاوت خدمات  مستر تعمیرچی با سایر شرکت ها :

بعد از تماس برای درخواست تعمیر یخچال جنرال در منزل ؛ تعمیرکار مستر تعمیرچی ظرف کمتر از یکساعت در محل شما حاضر می شود.

تعمیرکار مجموعه مستر تعمیرچی برای خدمات یخچال فریزر در منزل با لباس فرم و تجهیزات ابزاری کامل در محل شما حضور پیدا می کند.

هنگام حضور تعمیرکار مستر تعمیرچی کلیه مسائل بهداشتی جهت خدمات تعمیر یخچال رعایت می شود.

تعمیرات در همان منزل شما بدون خروج دستگاه در کمترین زمان انجام میگردد.

مسترتعمیرچی با  دارا بودن کادری حرفه ای و متخصص ، خدمات تعمیرات تمامی برندهای یخچال را ارائه می دهد.

درخواست تعمیر



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد