نوشته شده توسط : مریم

مشکلات متداول جاروبرقی |متداول ترین مشکلات جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی

مشکلات متداول جاروبرقی |متداول ترین مشکلات جاروبرقی

هر گاه که  صحبت از نظافت و تمیزی خانه میشود، اولین وسیله برقی  که به ذهن ما می آید جاروبرقی است. جاروبرقی اگر به دستی کار کند باعث سرعت بخشیدن به فرآیند تمیزکاری منزل میشود و البته اگر یک مشکل کوچک داشته باشد استفاده از آن بسیار سخت خواهد بود. برای مثال فرض کنید مکش جاروبرقی کم شود، در این صورت ترجیح میدهید اصلا از ان استفاده نکنید. وقتی از یک جاروبرقی خوب استفاده می کنید این امر را به وضوح متوجه می شوید. اگر شما به درستی از جاروبرقی خود نگهداری کنید هیچ مشکل اجتناب ناپذیری برای آن به وجود نخواهد آمد.

ما در این مقاله متداول ترین مشکلات جاروبرقی را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

 

1-کاهش مکش جاروبرقی

کاهش مکش معمولا در اکثر جاروبرقی ها در دوره های خاصی اتفاق می افتد که البته بسته به مدل و برند دستگاه ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد.  گیر کردن مو، پرز و آشغال در قسمت های مختلف مرتبط با مکش دستگاه باعث کاهش قدرت مکش و در نتیجه کمتر شدن قدرت موتور دستگاه میشوند. توصیه میشود برای پیشگیری از این مشکل به صورت دوره ای فیلتر و رولهای سر جاروبرقی را تمیز کنید.

مشکلات متداول جاروبرقیمشکلات متداول جاروبرقی

2-ایجاد سر و صدای زیاد جاروبرقی

ایجاد سر و صدای زیاد و نا به هنجار جاروبرقی از جمله خرابی‌های جاروبرقی است که به خاطر قرار گرفتن وسیله‌ای در داخل پاکت جاروبرقی یا خراب شدن پروانه یا خرابی بلبرینگ‌های جاروبرقی است.  در حالت اول می‌توانید با خارج کردن شی از داخل پاکت جاروبرقی مشکل را برطرف کنید اما در صورتی که پروانه یا بلبرینگ‌های جاروبرقی خراب شده باشد باید توسط نیروی تکنسین اقدام به تعمیر جاروبرقی نمایید چرا که تعمیر جاروبرقی نیاز به دانش فنی در این زمینه دارد.

 

3-خاموش شدن جاروبرقی حین کار

خاموش شدن جاروبرقی حین کار یک مشکل جدی است و باید سریعا پیگیری شود. دلایل زیادی ممکن است داشته باشد اما شایع ترین علت، ضعیف شدن یا نیم‌سوز شدن موتور دستگاه است. البته در اولین قدم باید پر بودن کیسه آشغال و مخزن جاروبرقی را چک کنید و در صورت پر بودن، آن را خالی کنید و مجدد جاروبرقی را تست کنید. اگر باز هم بعد از چند ثانیه خاموش شد با یک تکنسین جهت عیب یابی دقیق دستگاه تماس بگیرید.

 

4-داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی یکی دیگر از خرابی‌های جاروبرقی است که اغلب به خاطر روشن ماندن طولانی مدت دستگاه است. هر چند که دلایلی دیگری نیز می‌تواند داشته باشد همچون نم‌دار بودن آشغال‌ها و… باعث می‌شود موتور مدت زمان بیشتری کار کند و اگر این فرایند ادامه دار باشد در نهایت موتور دستگاه نیم سوز یا منجر به سوختن موتور خواهد شد.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور بهتر است که هر چند مقدارکار کردن دستگاه، دوالی سه دقیقه جاروبرقی را خاموش کنید تا از خرابی‌های جاروبرقی در امان باشید.

مشکلات متداول جاروبرقیمشکلات متداول جاروبرقی

5-بوی بد جاروبرقی

زمانی که احساس میکنید جاروبرقی شما بویی ناخوشایند شبیه به بوی زباله می دهد،علت آن میتواند گیر کردن آشغال در جاروبرقی باشد. در صورت گیر کردن موادی مانند مو، پشم حیوانات، باکتری و مواد بوزای دیگر در جاروبرقی بویی ناخوشایند متصاعد شده که میتواند آزار دهنده باشد.

برای حل این مشکل ابتدا باید کیسه، برس ها و فیلتر جاروبرقی را چک نمایید و کیسه جاروبرقی را به جای خالی کردن تعویض کنید. اگر جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض ندارد، باید آن را خالی کرده و کاملا با آب بشویید. سیکلون جاروبرقی را با یک دستمال پارچه ای به خوبی تمیز کنید. اگر فیلتر منشا ایجاد بو باشد باید آن را تعویض نمایید. همچنین ممکن است که غلتک برس دارای باکتری و مواد دیگری شده باشد  و ایجاد بو کند.

در این مورد نیز باید مطمئن شوید که پاک کردن و شستن برس مشکل را حل می کند و یا اینکه باید آن را تعویض کنید.

6-خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

استفاده نادرست از جاروبرقی و باز کردن بیش از اندازه سیم آن به مرور زمان مشکلاتی از قبیل عدم جمع شدن سیم به صورت خودکار، قطع برق دستگاه و عدم جریان صحیح آن به موتور به وجود می آید. ابتدایی ترین و آسان ترین کار در این موارد، تمیز کردن مسیر حرکت سیم در دستگاه است.

استفاده مداوم از جارو برقی مخصوص در محیط هایی که پرز و گرد و غبار زیادی در آنها وجود دارد باعث میشود تا به مرور مسیر حرکت سیم مسدود شده و مانع از حرکت روان و صحیح آن گردد.

در صورتی که با تمیز کرد مسیر حرکت سیم مشکل برطرف نشود،خرابی در قطعات داخلی این قسمت وجود دارد. این خرابی شامل مواردی مانند؛قطع سیم های روشن و تیره،خرابی فیوز شیشه ای،شکستگی پلاتین ها،خرابی ترمز سیم جمع کن و… میباشد .

مشکلات متداول جاروبرقیمشکلات متداول جاروبرقی

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

نشت اب پکیج

نشت اب پکیج

نشت اب پکیج

نشتی آب در پکیج یکی از شایع ترین عیب های این سیستم گرمایشی می باشد که احتمال دارد برای تمامی کاربران این دستگاه اتفاق بیافتد. در اکثر مواقع مشکل آب دادن پکیج از سوی کاربران جدی گرفته نمی شود و ممکن است پکیجی مدت ها گرفتار این مشکل باشد، گاهی این بی توجهی صرف نظر از خطرناک بودن آن، عواقب ناخوشایند فراوانی را به دنبال دارد که موجب پرداخت هزینه های تعمیر و تعویض گزافی نیز می شود. در اینجا به شناسایی علل آب دادن پکیج و نیز راهکارهای رفع آن می پردازیم.

علت های نشت اب از پکیج

1-ایجاد سوراخ یا ترک در مبدل

 ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل حرارتی را می توان از دلایل آب دادن پکیج دیواری قلمداد نمود. ریزش و چکیدن چند قطره آب در قسمت زیر پکیج در مدل های تک مبدله، حکایت از آسیب دیدن و خرابی و ترک خوردگی مبدل دستگاه دارد. افزایش دمای ناگهانی و متعاقب آن، داغ شدن بیش از حد آب، از مهم ترین علائم و نشانه های این مشکل محسوب می شود.

در صورت سوراخ شدن مبدل پکیج های دو مبدله، نشتی و فوران آب به صورت محسوس مشاهده می شود. در چنین شرایطی، تعویض مبدل حرارتی پکیج از بهترین راهکارها برای برطرف نمودن این مشکل می باشد.

نشت اب پکیجنشت اب پکیج

2-نشتی آب در پکیج از ناحیه ی پمپ

ریشه ی آب دادن سیستم گرمایشی پکیج ممکن است در اختلالات مرتبط با پمپ آن باشد. پمپ سیرکولاتور در داخل پکیج برای گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتور ها و یا لوله ها کاربرد زیادی دارد. این پمپ اغلب مقاومت بالایی دارند، ولی بعد از چند سال عموما دچار سوختگی و یا ضعیف شدن می شوند که با اصلاح سیم کشی و یا تعویض پمپ مشکل گرمایش تجهیزات گرمایشی حل می شود.

به طورکلی پمپ پکیج بخصوص در پکیج های دو مبدله مرتبا باید کار کند و این موضوع باعث می شود طول عمر پمپ پکیج در پکیج های دو مبدله نسبت به تک مبدله کمتر باشد. گاهی مواقع با خراب شدن این پمپ ها، همراه با پیدایش معضل آب دادن در پکیج رخ می دهد که با تعمیر و یا تعویض آن توسط تعمیرکاران حرفه ای می توان این مشکل را برطرف ساخت.

3-پاره شدن لوله و اتصالات داخلی

گاهی هم ممکن است در اثر حرارت زیاد پکیج یا مشکلات دیگر، لوله ها و اتصالات داخلی پاره شوند. برای رفع مشکل آب دادن پکیج در این حالت باید اول لوله مورد نظر را پیدا کرده و در گام بعدی، آن را با لوله های جدید و سالم تعویض کنید. خراب شدن اورینگ و یا واشر به عنوان قطعات داخلی اصلی پکیج، مهم ترین دلایل بروز این اتفاق به شمار می روند. حرارت هم مساله را تشدید می کند تا در نهایت لوله ها پاره شوند.

نشت اب پکیجنشت اب پکیج

4-فرسودگی قطعات

پکیج‌ها با آب گرم سر و کار دارند و این آب معمولا املاح بیشتری خواهد داشت؛ به همین دلیل لوله‌های آب داغ خیلی زودتر فرسوده می‌شوند. این موضوع می‌توان به شکل‌های مختلفی مانند سوراخ شدن یا پوسیدگی خود را نشان دهد و معمولا یکی از نشانه‌های آن آب دادن از زیر پکیج است. از سوی دیگر گذشت زمان و در معرض حرارت قرار گرفتن واشرها، می‌تواند فرسودگی آن‌ها را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر مدت زیادی از نصب پکیج می‌گذرد، باید برای تعویض لوله‌ها و اتصالات آن اقدام کنید.

5-به هم خوردن تنظیمات فشار پکیج

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به چکه کردن پکیج شود، به هم خوردن تنظیمات فشار آن است. وظیفه تنظیم فشار در این دستگاه بر عهده شیر تخلیه یا شیر اطمینان است؛ به عبارت بهتر برای کم کردن فشار پکیج باید این شیر را باز کنیم.  مواقعی ممکن است به دلیل خراب شدن یا فرسوده شدن این قطعه، پکیج شروع به آبریزی کند. در نتیجه اگر متوجه چکه کردن و نشت آب شدید، فشار پکیج را بررسی کنید و دقت داشته باشید که نباید از ۱٫۵ تا ۲ بار بیشتر باشد. در صورت بالا بودن فشار پکیج، مشکل می‌تواند از شیر تخلیه باشد که در این صورت باید توسط کارشناس تعویض شود.

6-نشتی آب از محل شیر پرکن دستگاه

یکی دیگر از دلایل آب دادن پکیج ، وجود نشتی در محل شیر پرکن است. در این حالت برای تعمیر پکیج باید لوله ای که دچار نشتی شده شناسایی و تعویض شود. توجه داشته باشید که خرابی این قطعه منجر به بالا رفتن فشار داخلی پکیج می شود.  به همین دلیل باید در اسرع وقت مورد بررسی و تعمیر یا تعویض قرار بگیرد.

نشت اب پکیجنشت اب پکیج

7-عدم آب بندی صحیح اتصالات

از دیگر علت های نشتی آب از پکیج دیواری، آب بندی نادرست سختی گیر، چپقی، زانو و شیلنگ پیسواری دستگاه می باشد. چنانچه نشتی آب به قسمت اتصالات پکیج مربوط شود، می‌بایست کلیه آنها مورد بررسی قرار گیرند.

در صورت زیاد بودن میزان نشتی، ضمن بستن و قطع جریان شیر ورودی ساختمان، باید تعمیر یا تعویض قطعه معیوب را در دستور کار قرار داد.  به منظور جلوگیری از این مشکل، بررسی منظم شیلنگ ها و اتصالات پکیج دیواری کمک شایانی می نماید.

ناگفته نماند که فرسودگی شیلنگ رابط مدار گرمایش و منبع انبساط و فرسودگی و خراب شدن منبع انبساط دستگاه را می توان در ردیف دیگر علت های مهم نشتی آب از پکیج دیواری به حساب آورد.

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از پکیج، جاروبرقی ، ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

نصب تلویزیون، از نصب لوازم برقی دیگر مانند ماشین لباسشویی یا یخچال ساده‌تر است و شما حتی اگر تجربه‌ای هم در این زمینه نداشته باشید، با مطالعه‌ی این راهنمای نصب تلویزیون که ما برای شما تهیه کرده ایم، می‌توانید به تنهایی تلویزیون خود را نصب و راه‌اندازی کنید.

البته در نظر بگیرید که اگر خودتان نصب تلویزیون را برعهده بگیرید از گارانتی خارج خواهد شد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید تلویزیون، صرف نظر از اینکه الجی، سام، دوو و یا جی پلاس است، فروشگاه معتبر برند مدنظرتان را پیدا کنید.

انواع روش نصب

نصب تلویزیون، در حالت کلی، به دو روش امکان‌پذیر است: نصب و راه‌اندازی تلویزیون روی پایه میز و نصب و راه‌اندازی تلویزیون روی پایه براکت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات لازم و ضروری برای نصب تلویزیون را به هر دو روش ببنید.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیونراهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

طریقه نصب تلویزیون به دیوار

نخستین نکته‌ای که میبایست به آن توجه داشته باشید، پیدا نمودن مکانی متناسب برای نصب تلویزیون میباشد. تلویزیون میبایست در راستای چشم شما باشد و یک زاویه دید متناسب نسبت به آن داشته باشید.

تلویزیون خود را در بالاترین نقطه نصب نکنید. اینکار باعث می‌شود برای داشتن دید بهتر گردن خود را به بالا کشیده و بعد از مدتی در آن ناحیه احساس ناراحتی نمایید.

اگر تلویزیون را برای اتاق‌نشیمن می‌خواهید، آن را در راستای مبلمان قرار بدهید تا هنگام نشستن یا دراز کشیدن زاویه دید عالی داشته باشید. اگر در اتاق خود پنچره‌ای بزرگ دارید، تلویزیون را بر روی دیواری با زاویه نود درجه با آن نصب نمایید. این زاویه موجب می‌شود نور پنجره بر روی تلویزیون نتابد
مناسب‌ترین براکت تلویزیون را برگزینید.

بعد از پیدا نمودن محل متناسب نصب تلویزیون، به سراغ براکت یا پایه دیواری بروید. براکت های تلویزیون در ۲ نوع ثابت و متحرک در بازار موجود هستند. هنگام انتخاب براکت به اندازه و اینچ تلویزیون خود دقت نمایید.

چرا که براکت‌های متناسب تلویزیون هایی با اینچ‌های بالا، می‌توانند تلویزیون سنگین و بزرگ را حمل کنند. در پشت تلویزیون ۴ سوراخ وجود دارد که به شکل مربع یا مستطیل قرار گرفته‌اند. فاصله‌ی آن‌ها را با هم اندازه بگیرید و براکت متناسب را برگزینید.

براکت دیواری مسطح، تلویزیون را تا حد ممکن نزدیک به دیوار و البته ثابت نگه می‌دارد.

brocketدیواری متحرک این امکان را به شما می‌دهد تلویزیون را در زاویه‌های محدود بچرخانید.

براکت دیواری مفصلی، از دیوار کمی فاصله دارد، ولی قابلیت چرخش و حرکت به هر جهت را دارد.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیونراهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

براکت را در محل نصب تلویزیون نگه دارید و جای پیچ‌های آن را که احتیاج به سوراخ نمودن دارند بر روی دیوار علامت بزنید. پیش از سوراخ نمودن دیوار اطمینان حاصل نمایید که سیم و اتصالات برق در آن محل وجود ندارد، چرا که اگر در این محل اتصالات برق وجود داشته باشد، باعث قطعی برق ساختمان و برق‌گرفتی می‌شود.

برای نصب تلویزیون، ابزاری همچون دریل، رول پلاک، پیچ، پیچ‌گوشتی، تراز و متر را در کنار خود قرار بدهید. سر مته متناسب را بر روی دریل قرار بدهید و علامت‌های روی دیوار را سوراخ نمایید.

مته میبایست کمی از پیچ‌ها کوچک‌تر باشد، تا پیچ‌ها سفت و محکم بر روی دیوار قرار بگیرند. حال با پیچ و رول پلاک، براکت را روی دیوار نصب نمایید، بعدا ۴ سوراخ تلویزیون را به براکت پیچ نمایید.

پیش از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمامی کابل‌ها را به آن متصل کرده باشید، زیرا بعد از نصب، کاری پیچیده و دشوار خواهد بود.

نصب تلویزیون روی پایه‌‌ی میز

نصب تلویزیون روی پایه‌ی میز، روشی ساده، راحت و رایج است که در آن، تلویزیون را به پایه‌ی میز وصل می‌کنند. برخی از میزها، دارای پایه هستند و شما باید پس از بازکردن پایه‌ی تلویزیون خود با استفاده از آچار مخصوص، تلویزیون را به پایه‌ی میز نصب کنید؛ اما برخی از میزها پایه ندارند و اگر قصد بستن تلویزیون به پایه و محکم‌کردن آن را داشته باشید، باید یک پایه‌ی مناسب خریداری کنید. پایه‌های رومیزی که برای نصب تلویزیون استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به مدل تلویزیون، مدل میز، وزن تلویزیون، جنس میز، سایز تلویزیون، سایز میز و… پایه مناسبی را انتخاب کنید.

راهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیونراهنما و نحوه راه اندازی و نصب تلویزیون

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

جرقه زدن کلکتور جاروبرقی :

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقیجرقه زدن کلکتور جاروبرقی

قسمت کلکتور جارو برقی یکی از رایج ترین مشکلات آن جرقه زدن است که مصرف کنندگان در بسیاری از مواقع با آن روبرو می شوند. به همین دلیل ممکن است سوالات زیادی در رابطه با نحوه و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی برای ان ها ایجاد شود ما در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز شما عزیزان در رابط کلکتور جاروبرقی را برای شما توضیح می دهیم.

علت هایی که موجب جرقه زدن کلکتور جاروبرقی میشود:

1-سوختن موتور جاروبرقی

برای چک کردن اینکه موتور جاروبرقی سوخته یا نه باید بفهمید که جرقه شما چه رنگی است؟

اگرکه جرقه های ایجاد شده به رنگ قرمز هستند و اندازه آن ها بزرگ است،مشکل شما حتما از موتور جاروبرقی است و به احتمال زیاد موتور جاروبرقی شما رو به سوختن است.

برای اینکه این مشکل را حل کنید ابتدا باید موتور را از جاروبرقی خارج کنید،سپس موتور را به برق وصل کنید. در صورتی که موتور سالم بود،باید بدانید که جرقه زدن کلکتور جاروبرقی ناشی از خرابی بالشتک میباشد.

در این صورت باید بالشتک را با نمونه سالم عوض کنید.در غیر این صورت باید موتور جاروبرقی خود را با یک موتور جدید تعویض نمایید.

2-اتصال مدارها از دلایل جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

مدارهای موجود در جاروبرقی ممکن است با گذر زمان دچار مشکلات و اتصالات داخلی شوند و در نتیجه منجر به جرقه زدن کلکتور دستگاه گردند. به طور کلی مشکلات مربوط به مدار و وجود هرگونه اتصالات در آن ها، می تواند باعث ایجاد جرقه هایی بزرگ و به رنگ سفید در دستگاه شود. همچنین ایجاد اتصال کوتاه در سیم پیچی داخلی جاروبرقی نیز منجر به ایجاد نوسان می شود که در نهایت باعث وارد شدن فشار زیاد به کلکتور و ایجاد جرقه می گردد.

علاوه بر سیم پیچی داخلی، وجود هرگونه اتصال و خرابی در پریز و سیم جاروبرقی نیز می تواند در ایجاد نوسانات برق نقش داشته باشد که به کلکتور دستگاه فشار زیادی وارد خواهد کرد.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

3-کوتاهی زغال و جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

باید دقت داشته باشید که زغال های جاروبرقی بعد از مدتی فرسوده میشوند و طول عمر آنها تمام میشود.

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید باید زغال قدیمی خود را با زغال جدید تعویض کنید.

به همین جهت کافی است که با استفاده از یک پیچ گوشتی ساده زغال قدیمی و خراب را خارج کنید و زغال سالم خود را به جای آن قرار دهید.

4- وارد شدن فشار زیاد به موتور

علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی را می توان در استفاده طولانی مدت و نادرست از دستگاه جستجو کرد. در صورتی که جاروبرقی به صورت مداوم روشن باشد، ممکن است بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام شود. کارکرد طولانی مدت دستگاه باعث می شود تا جریان برق در کلکتور بالا رفته و در نتیجه موجب ایجاد جرقه در این قطعه می شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در جاروبرقی بهتر است از استفاده طولانی مدت از دستگاه خودداری نمایید.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

5-وجود نوسانات برق

علاوه بر کمک به کاهش مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف، عدم استفاده از جاروبرقی در این ساعات می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند. با توجه به اینکه در ساعات اوج مصرف برق نوسانات در آن زیاد می باشد، در نتیجه به کلکتور فشار زیادی وارد شده و باعث ایجاد جرقه در آن می گردد.

راهکارهای جلوگیری از جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

1-برای جلوگیری ازجرقه زدن کلکتور جاروبرقی در زمان اوج مصرف برق دستگاه را روشن نکنید.

2-از جاروبرقی بیش از 15 تا 20 دقیقه به صورت مداوم استفاده نکنید.

3-در صورتی که نیاز بیش تر به استفاده از جاروبرقی داشتید، حتما آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه خاموش نگهدارید.

4-سیم و اتصالات جاروبرقی را به صورت دوره ای بررسی کنید تا از سلامت آن ها اطمینان خاطر کسب کنید.

5-پریز برقی که سیم و دو شاخه جاروبرقی را به آن متصل می کنید باید سالم باشد.

 جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

علت و علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

ارور ماشین لباسشویی به دلیل گستردگی مدل ها همیشه یکی از معضلاتی است که تمام افراد با آن سروکار دارند. مجموعه مستر تعمیر چی تصمیم گرفته است که تمام ارور های ماشین لباسشویی برای تمام مدل ها را به صورت یکجا تقدیم حضورتان نمایید.

همین الان میتوانید تمام ارورهای ماشین لباسشویی را به صورت یکجا داشته باشید با توجه به اینکه در این لیست سعی شده است از تمام برند ها استفاده شود.

با توجه به اینکه برای به دست آوردن تمام این ارور ها باید در سطح اینترنت جستجو نمایید و نمیتوانید به صحت اطلاعات هم اطمینان نمایید میتوانید با خیال راحت از تمامی اظلاعاتی که در اختیار شما عزیزان در این مقاله میگذاریم استفاده نمایید زیرا تمام ارور های گرد آوری شده در این مقاله توسط کارشناسان ما بررسی شده است.

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

ارور های لباسشویی میدیا:

IE ارور

در لباسشویی میدیا علت این ارور  به معنای مشکل در ورود آب به داخل دستگاه است. در هنگام بروزاین  کد خطا یا ارور در لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شوند:

1-آب ورودی دستگاه

2-اتصالات آب ورودی

3-فشار آب ورودی دستگاه

4-فیلتر شیر برقی

5-سیم کشی دستگاه

6-برد دستگاه

 

OE ارور

علت این ارور در  لباسشویی میدیا به معنای وجود مشکلی در تخلیه آب است.

در هنگام بروزاین  کد خطا یا ارور در لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شوند:

1-ارتفاع شلنگ تخلیه دستگاه باید کمتر از یک مترباشد

2-فیلتر پمپ تخلیه

3-هیدرواستات و شلنگ رابط به درام

4-پمپ تخلیه

5-سیم کشی دستگاه

6-برد دستگاه

UE ارور

علت این ارور درماشین لباسشویی میدیا اشاره به تعادل دستگاه شما دارد.

ارور dE

1-حجم بار داخل دیگ

2-نوع و جنس البسه داخل دیگ

3-شیب دستگاه بعد از نصب

4-تاخو

5-روتور و استاتور

 

dE ارور

این خطا در ماشین لباسشویی میدیا زمانی رخ می دهد که درب ماشین خود را به درستی نبسته باشید.

در هنگام بروز این کد و ارور در ماشین لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شود:

1-زبانه در دستگاه

2-لولای دستگاه

3-پنل جلوی دستگاه

4-محل نصب میکروسوئیچ در

5-میکروسوئیچ در

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

tE ارور

علت وجود و نمایش این ارور و خطا در ماشین لباسشویی میدیا به علت وجود مشکل در هیتر یا المنت دستگاه و یا سنسور آن مربوط می باشد.

در هنگام بروز این خطا یا ارور در ماشین لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شود:

1-ترمیستور

2-هیتر

3-اتصالات و سیم کشی

4-برد دستگاه

FE ارور

علت نمایش این ارور در ماشین لباسشویی میدیا به مشکل آبگیری بیش از حد لباسشویی میدیا مربوط می شود.

1- شیر برقی ورودی دستگاه

2- هیدرواستات و شلنگ رابط به درام

3- اتصالات و سیم کشی

4- برد دستگاه

PE ارور

علت نمایش این ارور در ماشین لباسشویی میدیا به معنای ایراد در سنسور تشخیص سطح آب دستگاه است.

1- هیدرواستات و شلنگ رابط به درام

2- اتصالات و سیم کشی

3- برد دستگاه

CE ارور

علت نمایش این خطا در ماشین لباسشویی های میدیا اتصال کوتاه در موتور دستگاه می باشد.

در هنگام بروز این خطا یا ارور در ماشین لباسشویی میدیا باید موارد زیر بررسی شود:

1- استاتور هر کدام ۸Ω∼۱۱Ω

2- تاخو

3- اتصالات و سیم کشی

4- برد دستگاه

علامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوشعلامت ارور در ماشین لباسشویی میدیا و بوش

ارور های ماشین لباسشویی بوش:

 ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E16_F16

این ارور زمانی نمایش داده می شود که درب ماشین لباسشویی باز است که گاهی اوقات با بستن درب این ارور پاک می شود اما اگر برطرف نشد باید به سراغ میکروسوییچ بروید و این کلید امنیتی را بررسی کنید.

ارور های ماشین لباسشویی بوش کد خطا E17_F17

این ارور زمانی نمایان می شود که تایم آبگیری ماشین لباسشویی بیش از حد باشد ارور گاهی با مسدود بودن مسیر آب و یا فشار کم آب نمایش داده می شود .

ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E18_F18

این ارور در زمانی نمایان می شود که تخلیه آب در زمان مورد نظر انجام نشود و تایم زیادی برای این کار مصرف شود که گاهی اوقات با ریست کردن این مشکل بررطرف می شود اما در مواقعی باید پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه مورد بررسی قرار بگیرد.

 ارور های ماشین لباسشویی بوش کد خطا E19_F19

این ارور در زمانی مشاهده می شود که زمان گرم کردن آب توسط ماشین لباسشویی زیاد شود که برای برطرف کردن آن باید نوسان برق را مورد بررسی قرار دهید و یا المنت را بررسی کنید تا اگر آسیب دیده است آن را تعویض کنید و همچنین در این موارد سیم های رابط به المنت را چک کنید.

 ارور های ماشین لباسشویی بوش کد خطا E20_F20

این ارور نمایان گر اختلال در سیستم گرمایشی و یا NTC می باشد که برای برطرف کردن آن باید مواردی مانند سنسور و یا المنت بررسی گردد.

ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E23_ F23

این ارور نشان دهنده فعال شدن سنسور آکواستاپ می باشد و دلایل زیادی دارد مانند بسته بودن آب و یا آبریزی دستگاه که این ارور نمایش داده می شود و ماشین لباسشویی بوش با نشان دادن این ارور کار میکند و درب آن باز نمی شود و دکمه ها روی پنل غیر فعال می شوند بهتر است یک بار آن را از برق کشیده و دوباره متصل کنید تا مشکل برطرف شود .

ارورهای ماشین لباسشویی بوش کد خطا E25_F25

این ارور نشان دهنده آسیب دیدن سنسور آکواستاپ می باشد که آن را باید به کمک اهم متر تست کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید .

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420 تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

پمپ پکیج چیست ؟

پمپ پکیج چیست

پمپ پکیج چیست

این پمپ برای جلوگیری از افت فشار آب در جریان داخل مدار استفاده می‌شود. پمپ پکیج،‌ یک پمپ گردشی است که در یک مدار بسته کار می‌کند. این پمپ در انواع مختلف با دور گردش‌های مختلف تولید می‌شود. نوع و اندازه پمپ مورد نیاز در یک سیستم پکیج، با توجه به اندازه مدار، فشار آب موجود در مدار و همچنین میزان کارکرد مدار تعیین می‌شود.  زمان عملکرد پمپ، فصل سرما است که رادیاتور ها برای گرم کردن محیط روشن می‌شوند.

قطعات پمپ پکیج دیواری

آشنایی شما با ساختار و قطعات به کار رفته در پمپ پکیج دیواری می تواند کمک کند تا در هنگام مواجهه با مشکلات، بتوانید واکنش مناسبی داشته باشید.

1-از جمله مهم ‌ترین قطعات پمپ پکیج می ‌توان به یاتاقان اشاره نمود. شما در انواع پمپ های پکیج این قطعه را مشاهده کرده و در واقع نقشی معین در چرخه ایمپلر خواهد داشت.

2-از دیگر قطعات پمپ پکیج می ‌توان به روتور اشاره کرد. اگر به پمپ پکیج نگاه کنید یک بخش پره ای در آن موجود بوده که وظیفه دارد آب مورد نیاز را به جریان درآورد.

3-استاتور یا سیم پیچ یکی دیگر از قطعات به کار رفته در پمپ های پکیج به شمار می رود که تولید میدان مغناطیسی را برعهده خواهد داشت.

پمپ پکیج چیستپمپ پکیج چیست

علت خرابی مکرر پمپ پکیج

1وجود پیچ و خم های زیاد در مسیر لوله کشی رادیاتورها و یا استفاده از قطر لوله نامناسب در برخی قسمت ها و همچنین گرفتگي داخل اتصالات پلاستیکی به دلیل اتو کشی غیر استاندارد.

2-گرفتگی مدار گردش آب (کثیف شدن توری صافی برگشت + بسته شدن شیرهای رادیاتورها به دلیل فرسوده بودن و باز و بست زیاد و…

3-عدم استفاده از صافی برگشت و حرکت آشغال های مدار به داخل پمپ

4-کارکرد دستگاه بدون آب (فشار بار پایین)

5-کیفیت پایین پمپ های موجود در بازار

انواع پمپ پکیج دیواری

به لحاظ ساختاری پمپ های پکیج در دو نوع تک دور و سه دور طراحی و به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این نوع دیگری از پمپ ها از نوع الکترونیکی هستند که می توانند بار حرارتی لازم برای تاسیسات را با ایجاد سرعت متغیر، تامین نمایند. بسته به شرایط مختلف این پمپ ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این حال باید بدانید که امروزه برندهای مختلف با کیفیت بسیار بالا، انواع پمپ های مورد نیاز شما برای پکیج ها را طراحی و به بازار ارائه می دهند.

از جمله مهم ترین و با کیفیت ترین مدل ها می توان به پمپ پکیج ویلو، پمپ پکیج داب و پمپ پکیج گراندفوس اشاره نمود.

بسته به شرایط مختلف شما می توانید از هر کدام از برندهای موجود استفاده با این حال نمایید. درپکبج های بوتان  معمولاً از پمپ گراندفوس و همچنین در پکیج های ایران رادیاتور می توانید از پمپ ویلو بهره ببرید.

پمپ پکیج چیستپمپ پکیج چیست

اهمیت سرویس و تعمیر پکیج هر چند وقت یکبار یا دوره ای

به دلیل استفاده بالا و همچنین حرکت آب در مدار این وسیله بیشتر از قطعات دیگر در معرض خرابی قرار میگیرد. علاوه بر این سرویس دوره‌ ای و منظم پکیج دیواری در بالا رفتن طول عمر این دستگاه تاثیر 100% و به سزایی دارد. ما توصیه می کنیم که همیشه وسایل پکیج دیواری خود را را با دقت و وسواس نگهداری و سرویس کنید به دلیل اینکه این مسئله باعث افزایش طول عمر دستگاه ، کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

برای باز کردن پمپ پکیج دیواری مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

مطمئن شوید جریان برق ورودی به پمپ  را قطع کردید .  برای اطمینان بیشتر برق را از فیوز اصلی قطع کنید.
درپوش سیم برق پمپ را بردارید و اتصالات برد پمپ را جدا کنید.

اگر می‌خواهید خودتان پمپ را دوباره ببندید، بهتر میباشد قبل از جدا کردن پمپ از نحوه اتصال برد حتما عکس بگیرید.
به کمک آچار مناسب اتصال پمپ به مبدل اصلی و ثانویه را باز کرده و تاکید میکنیم این کار را با دقت و حوصله انجام بدهید. فشار بیش از حد به این مبدل‌ها ممکن میباشد باعث آسیب به آن‌ها شود.
اتصال منبع انبساط به پمپ را جدا کرده و مراقب باشید به منبع آسیب وارد نکنید
پیچ‌های اتصال پمپ به پایه را باز کنید.
پمپ پکیج را با دقت و احتیاط از جای خود خارج کنید.
مطمئن شده تا زمانی که پمپ را برای نصب دوباره برمی‌گردانید، بخش‌های برقی متصل به برد در معرض دسترس دیگران قرار نداشته باشد. توصیه می‌شود قبل از نصب مجدد پمپ، این بخش‌ها را بپوشانید و اگر مقدور است، جریان برق را فعلا متصل نکنید.

پمپ پکیج چیستپمپ پکیج چیست

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از پکیج، جاروبرقی ، ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930    یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420  تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

مشکلات رایج پکیج دیواری

مشکلات رایج پکیج دیواری

مشکلات رایج پکیج دیواری

پکیج‌های دیواری و ایستاده جایگزینی مناسبی برای موتورخانه ها محسوب می شوند زیرا در قدیم موتورخانه و آبگرمکن مسئولیت گرم کردن آب و سیستم های گرمایشی را برعهده داشتند، در فصل سرما هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از هوای گرم و مطبوع در خانه نیست، لازمه چنین شرایطی خرید پکیج مناسب خواهد بود.

اما در نظر داشته باشید که پکیج هم مانند هر لوازم خانگی دیگری بعد از مدتی کار کردن احتیاج به تعمیر و سرویس دارد در غیر اینصورت با مشکلاتی رایج مواجه خواهید شد ، در ادامه شما را با برخی از این مشکلات آشنا کرده ایم با ما همراه باشید.

مشکلات متداول پکیج دیواری:

1- افت و یا فشار پکیج

افت و یا افزایش فشار پکیج تا یک ماه اول مصرف تا حدی طبیعی است اما اگر مدت زیادی از استفاده پکیج دیواری می گذرد و با مشکل افت فشار مواجه هستید ایرادی وجود دارد،

دلایل متعددی مانند خرابی شیرپرکن، سوراخ بودن منبع انبساط و مبدل حرارتی، وجود نشتی در لوله ها، سیستم پکیج و رادیاتور باعث افت فشاردر پکیج می شوند اگر با این مسئله مواجه هستید با توجه به منبع مشکل، تعمیرات لازم را لحاظ کنید.

مشکلات رایج پکیج دیواریمشکلات رایج پکیج دیواری

2-پکیج دیواری روشن نمی شود

یکی دیگر مشکلات رایج پکیج های دیواری، روشن نشدن آنها به دلایل مختلف است. یکی از دلایل روشن نشدن پکیج، گرفتگی لوله ها توسط هوا یا رسوب علاوه بر این ممکن است به دلیل تنظیم نبودن فشار پکیج، دستگاه امکان روشن شدن را نداشته باشد. ایراد در شمعک و مشعل پکیج و یا گرم شدن بیش از حد آن نیز از دیگر علل روشن نشدن آن می باشد.

3-کاهش فشار پکیج دیواری:

کاهش فشار پکیج خود یکی از مواریست که می تواند به مشکلات دیگری در پکیج های دیواری بیانجامد. علت افت فشار پکیج را می توان به طور ساده به موارد زیر مربوط دانست:

-شیر اطمینان فشار معیوب است

-نشتی و آبریزش رادیاتورها و شیرهای آنان

-دریچه اتوماتیک تخلیه هوا نشتی دارد

-گرفتگی هوای رادیاتورها

-ایراد در گیج فشار

4-نشت اب در پکیج دیواری

در بسیاری از مواقع نشی یا آبریزش پکیج دیواری مساله بزرگی نبوده و مشکل جزئی است و به سادگی قابل حل می باشد. هرچند گاهی اوقات نشتی های کوچک نیز می توانند به مشکلات بزرگتری بیانجامند که خسارات زیادی را به بار آورد به طور مثال اگر آب به برد کنترلی پکیج راه یابد ممکن است حتی مجبور به تعویض کامل پکیج شوید. بنابراین علت نشتی پکیج دیواری و راه حل های آن حائز اهمیت بوده و باید بدان رسیدگی نمود. موارد زیر را می توان برای علت آبریزش پکیج نام برد:

  • ایراد دیافراگم ظرف انبساط
  • ایراد شیر اطمینان فشار
  • نشتی از اتصالات لوله های پکیج
  • نشتی آب از اتصالات پمپ
  • نشت کردن آب از پمپ آب
  • وجود ترک و شکاف در مبدل حرارتی

مشکلات رایج پکیج دیواریمشکلات رایج پکیج دیواری

5-سرو صدای پکیج

به مرور زمان و با استهلاک پکیج و قطعات آن، مشکلاتی در دستگاه بروز می یابد که ممکن است گاها با سر و صداهایی نیز همراه باشد. یکی از رایج ترین بخش هایی که علت سرو صدای پکیج است، پمپ گرمایش مرکزی دستگاه است. به مرور هوا در داخل پمپ ها نفوذ کرده و می تواند یک گنبد هوا یا حباب هوایی ایجاد نماید که موجب سر و صدای پمپ و در نتیجه سر و صدای پکیج گردد. خوشبختانه برای رفع این مشکل کافیست پمپ را در پشت بدنه پکیج پیدا کرده و شیر هواگیری کوچکی که در آنجا تعبیه شده را باز نمایید تا هواگیری انجام شود.

6-در صورتی که پکیج هنگام روشن شدن صدای بلندی تولید می کند

با باز کردن شیر آب گرم  پکیج دیواری شروع به احتراق می نماید و مشعل روشن می شود. اما گاهی این اتفاق با باز شدن شیر روی نداده و معمولا اگر پس از ۳ بار تلاش پکیج مشعل روشن نشود، پکیج خاموش می گردد. حال در صورتی که در تلاش دوم و یا سوم مشعل روشن شود، به دلیل میزان گاز آزاد شده اضافی که آماده احتراق است، چیزی شبیه به یک انفجار کوچک روی داده و صدای بلندی به هنگام روشن شدن مشعل به گوش خواهد رسید. علت صدای ترکیدن پکیج به هنگام روشن شدن همین است و به سادگی با تعویض مشعل احتراق که به مرور استهلاک می یابد، قابل رفع است.

7-روشن نشدن پکیج  در حالت آب گرم

الویت اول پکیج تامین اب گرم مصرفی است. وقتی شما شیر آب گرم را باز می‌کنید پکیج فرمان نمی‌گیرد و روشن نمی‌شود .

گفته می‌شوند عواملی  در بروز این مشکل دخیل هستند که ما در ادامه به شما عزیزان توضیح می دهیم:

– مسیرهای خروج آب گرم گرفتگی دارد

-سنسور آب گرم فرمان نمی‌دهد

-فشار آب سرد ورودی کم است

-خراب شدن فلوسوئیچ مدار آب گرم

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خانگی خود اعم از پکیج، تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

مشکلات رایج تلویزیون :

مشکلات رایج تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون

در اکثر  خانه ها تلویزیون به عنوان یکی از دستگاه های ضروری برای دنبال کردن رسانه ها در اوقات فراغت است. تلویزیون مانند یک هسته مرکزی اعضای خانواده را دور هم جمع می کند تا افراد به راحتی فیلم و یا برنامه مورد علاقه خود را دنبال کنند. با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که بسیاری از تلویزیون های نسل جدید دارند، لذت و راحتی بیشتری برای افراد فراهم می شود .وقتی که تلویزیون دچار مشکل می شود و دیگر به خوبی نمی تواند کار کند، میتواند برای برخی از اعضای خانواده  به امری آزار دهنده تبدیل شود.

سیستم هر تلویزیونی باهم متفاوت است. بیشتر تلویزیون های هوشمند با توجه به تکنولوژی بکار برده در آن ها ، خرابی کمتر و تعمییر راحت تری دارند.شما با شناخت برخی از مشکلات معمول و رایج هم می توانید از پس تعمییر آن ها بر بیایید، مگر اینکه با مشکلی فنی و تخصصی مواجه شوید.

ما در این مقاله رایج ترین مشکلات تلویزیون ها را برای شما عزیزان به همراه راه حل بررسی میکنیم:

متداول ترین مشکلات تلویزیون:

1اختلال در ساختار فیزیکی تصاویر

یکی از مشکلات رایج تلویزیون وجود اختلالاتی در شکل تصاویر دستگاه مانند دو نیم شدن تصاویر و شطرنجی شدن آنها است . یکی از دلایل بروز چنین مشکلی اختلال در برد دستگاه است .همچنین، این مشکل می تواند مربوط به پنل آن باشد که با تعویض پنل برطرف می شود. به طور کلی مشکلاتی از قبیل وجود نقاط سیاه روی تصویر و سوختن پیکسل ها با تعویض پنل برطرف می شود.

مشکلات رایج تلویزیونمشکلات رایج تلویزیون

2روشن و خاموش شدن خوبه خود تلویزیون

اگر شاهد چنین اتفاقی بودید فوری تلویزیون را از برق بکشید. بعد از گذشت مدت زمانی بین 4الی5 دقیقه مجدد دوشاخه را به برق بزنید. اصولا این مشکل با یک بار ریست کردن دستگاه حل میشود. اما جهت جلوگیری از بروز مجدد آن سعی کنید وسایل الکترونیکی که ممکن است سیگنال از خود منتشر کنند  را دور از تلویزیون نگه دارید.

3لکه های رنگی در  صفحه تلویزیون

کارکرد مداوم تلویزیون ها یکی از دلایلی است که منجر به بروز لکه های رنگی در تلویزیون می شود. این اختلال نیز یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون به شمار می رود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که از تلویزیون ها در طولانی مدت و بدون استراحت استفاده کنید. رفع این مشکل در مواردی به تعویض پنل تلویزیون نیاز دارد و گاهی هم با تعمیر توسط افراد حرفه ای این لکه ها از بین می روند.

4نداشتن دسترسی به کانال های دیجیتال

بیشتر تلویزیون های هوشمند قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارند، اما ممکن است در این میان بعضی از دستگاه ها با مشکل مواجه شوند و به آنتن و یا جعبه مبدل نیاز داشته باشند. پخش دیجیتال اغلب باعث داشتن یک تصویر بهتر می‌شود، با این حال، اگر مجبور باشید تلویزیون خود را راه‌اندازی کنید یا یک تلویزیون قدیمی را بگیرید که کانال‌های دیجیتالی را دریافت نمی‌کنند، ممکن است نیاز به حل مشکل داشته باشید.که ما در ادامه راه حل این مشکل را به شما توضیح می دهیم:

این را در نظر داشته باشید که تلویزیون هایی که از سال ۲۰۰۹ به بعد تولید شده اند قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را بدون نیاز به جعبه مبدل، دارند. اولین مرحله این است که از سال تولید دستگاه تلویزیون خود اطمینان پیدا کنید. اگر به قبل از سال ۲۰۰۹ برمی گردد شاید به جعبه مبدل نیاز پیدا کنید.

اگر تلویزیون شما قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارد، با اسکن کردن ببینید که چه شبکه هایی را می تواند دریافت کند. از گیرنده های خود مطمئن شوید که کابل آنتن دستگاه در جای درست خود قرار گرفته باشد. همچنین باید بررسی کنید با استفاده از آنتن دستگاه شما قادر به دریافت کدام شبکه ها می باشد با توجه به منطقه ای که هستید. بعضی مناطق کانال های کمتری نسبت به مناطق دیگر دریافت می کند.

با این حال باز اگر فکر می کنید که با توجه به این نکات دستگاه شما باید کانال های بیشتری دریافت کند، می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمائید.

مشکلات رایج تلویزیونمشکلات رایج تلویزیون

5ظاهر شدن یک خط افقی یا عمودی روی تصویر

دلیل ظاهر شدن این خطوط روی صفحه نمایش تلویزیون سیگنال های مغناطیسی است که از طریق دستگاهای الکترونیکی مجاور تلویزیون منتشر میشود. در اولین قدم باید این وسایل را دور از تلویزیون قرار دهید و در قدم بعدی چند دقیقه تلویزیون را از برق بکشید و سپس روشن کنید.

6- قطع  شدن صدا در تلویزیون

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون قطع صدای آن است . این مشکل در زمانی به وجود می آید که شما هیچ اختلالی در نمایش تصاویر تلویزیون مشاهده نمی کنید بلکه تنها صدایی از تلویزیون به گوش نمی رسد. در قدم اول به هنگام بروز اتصالات و سیم ها را چک کنید. از دیگر مشکلاتی که در خصوص پخش صدای تلویزیون با آن رو به رو هستیم پخش صدا با تاخیر است به طوری که صدا با تصویر هماهنگ نبوده و دیر تر پخش می شود.

به هنگامی که تلویزیون با این مشکل مواجه شد بهتر است در قدم اول علت را در پاور دستگاه جستجو کنید. در صورتی که برای حل این اختلال اقدام نکنید مشکل به سیستم پخش هم سرایت کرده و اختلالات بیشتری را برای دستگاه به وجود می آورد.

کلام اخر:

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

کم شدن مکش جاروبرقی

کم شدن مکش جاروبرقی

کم شدن مکش جاروبرقی

جاروبرقی ها یکی از لوازم برقی خانگی هستند که آن ها زیاد  استفاده می شود. این لوازم برقی در پاکیزگی و تمیزی منازل و محیط ساختمان بسیار تأثیر گذار و مهم می باشند. استفاده زیاد از این وسیله خانگی و یا با گذشت زمان ممکن است مشکلات و خرابی و آسیب در آن به وجود بیاورد.

یکی از مشکلات و معضلاتی که افراد با آن مواجه می باشند، کم شدن مکش جاروبرقی است. دلایل و علت های مختلفی می تواند زمینه ساز و باعث به وجود آمدن این مشکل در جاروبرقی شود که ما چند دلیل را در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

دلایل مهم کم شدن مکش جاروبرقی

1-گرفتگی

گرفتگی از مهم‌ترین عاملان کاهش مکندگی و قدرت جاروبرقی است. اگر دسته و یا خرطومی جارو دچار گرفتگی شود، هوا به سختی از آن گذر می‌کند. از روش‌های بازبینی زیر برای شناسایی علت و رفع سریع گرفتگی جاروبرقی استفاده کنید و مکندگی آن را به حالت اول برگردانید.

هنگامی که جاروبرقی روشن است، به صدای موتور گوش کنید؛ اگر صدایی زوزه‌مانند شنیدید، جاروبرقی گرفتگی دارد.

ببینید چیزی مکنده کف را مسدود کرده یا خیر. هر شیئی می‌تواند جاروبرقی را مسدود کند.

2-کثیف شدن فیلتر هوا

کثیف شدن فیلتر هوا عمده ترین دلیل مکش ضعیف جاروبرقی است. جاروبرقی ها عمدتا دارای دو نوع فیلتر هوا هستند. یکی از آنها فیلتر ورودی است که مانع رسیدن گرد و خاک به موتور جاروبرقی می شود و دیگری فیلتر هوای خروجی است که باعث می شود گرد و خاک کمتری وارد محیط شود.

فیلتر ورودی باعث تمیز ماندن موتور جارو برقی و افزایش طول عمر آن می شود و فیلتر خروجی باعث می شود گرد و خاک در محیط خانه پخش نشود، که این تاثیر زیادی در بیماری های تنفسی افراد دارد.

این فیلتر ها دارای یک قاب پلاستیکی می باشند که آن ها را محکم سر جای خود نگه می دارد. بعد از مدتی از کارکردن جارو برقی، این فیلترها کثیف می شوند و نیاز دارند که مجددا تمیز شوند. اگر این فیلترها تمیز نشوند، ممکن است به موتور آسیب وارد شود.

ضمن اینکه اگر ظرفیت این فیلتر ها پر شده باشد و دیگر جایی برای جذب گرد و خاک نداشته باشند، هوا به خوبی نمی تواند در فضای داخل جاروبرقی جریان داشته باشد و این خود تاثیر خیلی زیادی در قدرت مکش جارو برقی خواهد داشت.

برای حل این مشکل یا می توان فیلتر ها را شستشو داد و آن ها را تمیز کرد و یا می توان فیلتر را به کلی عوض کرد. بیشتر فیلتر های هوای انواع جاروبرقی ها قابل شستشو هستند. فیلترهایی که قابل شستشو می باشند به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا یک علامت مانند شیر آب روی خود دارند.

کم شدن مکش جاروبرقیکم شدن مکش جاروبرقی

3-خرابی موتور

موتور مهم‌ترین قسمت جاروبرقی می‌باشد. حال اگر موتور دستگاه خراب شود می‌تواند شمارا با مشکلات بسیار جدی مواجه کند. درنتیجه یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ضعیف شدن مکش جاروبرقی شما شود خرابی موتور دستگاه می‌باشد.

بعضی از موتورها دارای یک قطعه فن پلاستیکی می‌باشند که خاک گردوغبار را به سمت کیسه هدایت می‌کند و اگر یکی از این تیغه‌ها بشکند و یا از کار بیفتد باعث خاموش شدن موتور و درنتیجه ضعیف شدن مکش جاروبرقی می‌شود.

4-انسداد لوله یا خرطومی جاروبرقی

یکی دیگر از مشکلات رایج این است که یک لوله یا شلنگ ممکن است مسدود شود. کافیست یک جسم بزرگ یا یک توده مو در لوله گیر کند و مثل سدی مانع از عبور ذرات زباله به داخل جارو برقی شود و این توده بزرگتر می شود. یکی از دلایلی که باعث ایجاد انسداد و گرفتگی میشود، پر بودن جاروبرقی است. در اینصورت با افزایش گرفتگی کاهش مکش نیز بیشتر می شود.

اگر نمی توانید بفهمید که چه چیزی باعث از دست دادن مکش جاروبرقی شما شده است ، شیلنگ جاروبرقی، میله، لوله منتهی به مخزن گرد و غبار و هر جای دیگری که ممکن است گرفتگی و انسداد وجود داشته باشد را بررسی کنید.

گاهی اوقات انسداد در انتهای شیلنگ ایجاد می شود. در این صورت، شیلنگ را از جاروبرقی جدا کنید، آن را صاف نگه دارید و چراغ قوه را داخل آن بتابانید. اگر نور از انتهای شیلنگ عبور نکند، داخل آن گرفتگی وجود دارد میتوانید با یک شی بلند این گرفتگی را برطرف کنید ولی مراقب باشید که به شیلنگ جاروبرقی آسیب نرسانید. از اجسام تیز برای از بین بردن انسداد خودداری کنید و به آن ضربه نزنید.

کم شدن مکش جاروبرقیکم شدن مکش جاروبرقی

5-نشتی هوا از محل اتصالات لوله جاروبرقی

اتصال اشتباه جاروبرقی و عدم فیکس شدن آن می تواند دلیل و علتی دیگر برای کم شدن مکش جاروبرقی باشد. این امر موجب نشتی و خروج هوا از درزهای آن شده و مکش جاروبرقی را کم می کند. بنابراین از جهت جلوگیری بروز این مشکل بهتر است اتصالات لوله جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید تا از اتصال صحیح آن مطمئن شوید.

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

یخچال چگونه سرما تولید می کند

یخچال چگونه سرما تولید می کند

یخچال چگونه سرما تولید می کند

ساید بای ساید ،یخچال و فریزر و همچنین سایر لوازمی که سرما تولید میکنند از اصول سرد سازی (تبرد) پایه برای گرفتن گرما از هوا استفاده میکنند بری گرفتن گرما از هوا کمپرسور با فشار مبرد(مایع خنک کننده) را از طریق لوله های مسی بین کنداسور و و کویل اپراتور جا به جا میکنند .

چرخش این مبرد در این سیستم بسته «پلمپ شده» خنک‌سازی پیوسته را ایجاد می‌کند که مبرد از مایع فشار و دمای بالا به گاز فشار و دمای پایین تبدیل شده و سپس برمی‌گردد و گرما را جذب می‌کند.

 

چگونگي توليد سرما در يخچال:

 

در يخچال هاي اوليه از گاز آمونياك استفاده مي شد ولي این گاز سمي بوده و همچنين در تركيب با رطوبت اثر بسيار مخربي را بر روي فلزاتي چون مس و آلمينيوم جایخی گذاشته و خاصيت انفجاري دارد. پس به تدريج كنار گذاشته شد و گازهاي فريون جانشين آن شد. در انواع يخچال­هاي موجود در بازار از گاز فريون 12 استفاده مي­شود فريون در تركيب با هوا بي بو بوده و بر روي فلزات (حتي در تركيب با رطوبت ) اثر مخربي بجاي نمي گذارد و سمي نيست. ولی استفاده از فريون 12در مقايسه با آمونياك مقرون بصرفه نبوده و حجم زيادي اشغال مي سازد و در تخريب لايه اوزون و ايجاد حالت گلخانه اي در جو بسيار موثر است. در حال حاضر گاز مورد استفاده در يخچال سازی ( ۲.۱.۱.۱-تترا فلوئورو اتان)می باشد .

در توليد سرما از دو ويژگي مهم گاز ها استفاده مي شود:

1گازها تحت اثر فشار زياد بحالت مايع در آمده و در اين تغيير حالت،درجه حرارت گاز افزايش مي يابد.

2- اگر گاز مايع در محيطي بازتر از محيط قبلي قرار گيرد بحالت فوران در آمده ،تبخير شده و دماي آن شديدا” كاهش مي يابد. بنابر اين بصورت يك سرما ساز مورد استفاده قرار مي گيرد.

با بكار افتادن كمپرسور پيستون  به صورت مرتب گاز را از طريق لوله بر گشت مي مكد و با فشار وارد لوله رفت مي­كند.

فشار وارده بر گاز ،حرارتش را افزايش مي دهد. به منظور كاستن از حرارت گاز، آن را وارد رادياتور (لوله هاي مارپيچ پشت يخچال)مي كنند و در آن جا مقداري از حرارت گاز كاسته مي شود.

سپس با عبور از فيلتر (دراير، حاوی سیلیکات يا سيليكاژل که خاصيت رطوبت زدايي دارد)، كاملا خشك مي شود و چون لوله خروجي دراير و پس از آن سطح مقطع لوله مويي بسيار كم است گاز تحت فشار زيادي قرار گرفته بحالت مايع در مي آيد و حرارتش نيز افزايش مي يابد.

با عبور از لوله مويي ، وارد لوله هاي اواپريتور (لوله های مارپیچ جا يخي) مي شود و در آن جا كه سطح مقطع جديد به مراتب بيشتر از سطح مقطع لوله مويي است شروع به فوران نموده و توليد سرما مي­كند. در انتها توسط لوله اي مسي يا آهني به لوله برگشت يخچال مي رسد و مجددا….

یخچال چگونه سرما تولید می کندیخچال چگونه سرما تولید می کند

یخچال چگونه کار می کند

1- لوله موئین  

برای سرد کردن مایع- با استفاده از پدیده ی اختناق باید در ورودی لوله موئین مایع در وضعیتِ (فشار بالا) باشد.

به این ترتیب در زمان عبور مایعِ مُبَرِد  از لوله موئین- افت فشار بسیار زیادی اتفاق می‌افتد.

چون فشارِ نقطه ی جوشِ مایعِ مُبَرِد پایین می‌آید، در نتیجه ، مُبَرِد تبخیر می‌شود.

انرژی مورد نیاز برای تبخیر مُبَرِد حاصل می‌شود ، و دما افت می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که فقط بخشی از مایعِ مُبَرِد در اینجا تبخیر میشود.

این یکی از خواص مهم سیالِ خنک‌کننده است که می‌تواند تغییر فاز را در حین  تغییر فشار  و تحت دماهای نرمال تغییر دهد.

یخچال چگونه سرما تولید می کندیخچال چگونه سرما تولید می کند

2-کندانسور

اکنون مُبَرِدِ فشار بالا برای خنک شدن و تبدیل شدن به مایع- به یک مبدلِ حرارتی دیگر که در بیرونِ یخچال نصب شده  وارد می شود.

وبخار در آنجا حرارتِ ایجاد شده توسطِ کمپرسور را به محیط می دهد.

و دمای آن به یک سطحِ نرمال می رسد- این مبدل حرارتی را کندانسور می نامند.

حالا مبرد به حالتِ اولیه خود برگشته، و می توان آن را دوباره به لوله موئین وارد کرد.

با تکرار این چرخه ،ما قادر به تولید یک اثرِ خنک سازی ادامه دار خواهیم بود.

به این چرخه نیز :  سیکلِ تراکمیِ بخار گفته می شود.

عملکردِ سیکلِ یخچال را می توان با استفاده از یک عبارت به نام ضریبِ عملکرد ارزیابی کرد.

3-اواپراتور

مرحله بعدی ساده است مایعِ سرد شده باید به جایی برود که قرار است خنک کاری انجام شود.

در طولِ جذبِ حرارت، مُبَرِد بخارشده و تغییرِ فاز داده و به بخارِ اشباع تبدیل خواهد شد..

در طول فرآیند،تغییرِ فازِ مُبَرِد دمای آن افزایش نمی‌یابد

این مبدلِ حرارتی را اِواپِراتور می نامند.

با کمک یک فن در دَرون یخچال، می توان به تبخیرِ مُبَرِد و نگهداشتن سطحِ دما را در یک محدوده کمک کرد.

پس ما اثر مورد نیاز تَبرید را تولید کرده ایم.

حالا اگر بتوانیم فشارِ مُبَرِد را قبل از اینکه وارد لوله موئین  شود دوباره افزایش دهیم موفق می شویم این چرخه را تکرار کنیم

یخچال چگونه سرما تولید می کندیخچال چگونه سرما تولید می کند

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم خانگی  خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.

Related posts:



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

روشن نشدن جاروبرقی :

روشن نشدن جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی 

جاروبرقی  جز مهمترین وسایل برقی در منزل است که نقش اصلی را در تمیز کردن خانه برعهده دارد. این وسیله برقی نیز ممکن است مانند هر وسیله برقی دیگر به مرور و با گذشت زمان دچار خرابی شود. از مشکلات اصلی و رایج در جاروبرقی روشن نشدن است. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که باید آن ها را شناسایی کنید تا از بروز مشکل جدی در دستگاه جلوگیری کنید.

ما در این مقاله چند دلیل را که منجر به روشن نشدن جاروبرقی میشود را برای شما عزیزان بررسی میکنیم.

علت های روشن نشدن جاروبرقی:

1-وجود قطعی در قسمت سیم رابط جاروبرقی

ممکن است سیم جاروبرقی، دوشاخه برق، طول خود سیم و یا بخشی که به سیم جمع کن وصل می‌شود دارای قطعی باشد. باید با استفاده از وسیله‌ای به نام ولت متر، وجود قطعی در سیم را چک کنید و از رسیدن درست جریان برق به قسمت موتور جاروبرقی مطمئن شوید.

بدین منظور با متصل کردن سیم‌های رابط به هم می‌توانید با اهم متر درست بودن یا نبودن سیم رابط را چک کنید. برای بررسی وجود قطعی در قسمت سیم رابط راه دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید با باز کردن درب جاروبرقی خود،  سیم دستگاه را به دوشاخه برق وصل کنید و وجود یا عدم وجود قطعی را در دستگاه بررسی کنید.

روشن نشدن جاروبرقی

2-معیوب بودن سیم جمع کن جاروبرقی

در اکثر موارد این گونه دیده می‌شود که برق وارد سیم‌جمع‌کن شده ولی به سبب عدم اتصال شاخک‌های سیم جمع کن به حلقه‌های گردان قرقره، فاز یا نول و گاها هر دو وارد دستگاه نمی‌شوند،و در نتیجه جاروبرقی روشن نخواهد شد.

جهت رفع عیب کافی است شاخک‌ها را کمی به حالت عمودنزدیک نموده، سپس قرقره را بر روی آن‌ها قرار دهیم. در نتیجه این عمل حلقه‌های گردان برشاخک‌ها فشار وارد نموده و آن‌ها را به طرف پایین می‌راند. حالت فنری شاخک ها، ارتباط بین آن‌ها و حلقه‌های گردان را من بعد ایجاد خواهد نمود.

 

3-سوختن رله جاروبرقی

جاروبرقی هایی که دارای رله هستند تا زمانی که رله بسته نشود و کلید قدرت نیر متصل نشود، جاروبرقی روشن نخواهد شد. برای تست رله بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به وسیله اهم متر سیم های متصل به کلید روی دسته جاروبرقی را بررسی کنید. در صورت سالم بودن کلید روی دسته باید خود رله را مورد آزمایش قرار دهید. ابتدا جاروبرقی را به برق متصل کرده و سپس با یک پیچ گوشتی دسته عایق کلید قدرت رله را ببندید. اگر دستگاه روشن نشد، عیب از رله نیست. اما در صورتی که جاروبرقی روشن شد سیم های رابط و رله یا ساختمان داخلی آن دچار آسیب شده است و باید آن ها را بررسی کنید.

 

4-خرابی کلید خاموش روشن

برای بررسی خرابی کلید باید با اهم متر کلید تست شود،در این حالت در صورتیکه کلید مشکلی نداشته باشد باید عقربه اهم متر در حالت روشن روی صفر و در حالت خاموش روی بی نهایت قرار بگیرد.

در غیر اینصورت باید کلید را تعمیر و به احتمال زیاد تعویض کنید.

روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ

5-خاموش شدن جاروبرقی در صورت داغ شدن ترموستات

در اغلب جاروبرقی ها ترموستاتی بر روی موتور تعبیه شده است تا در صورتی که میزان حرارت جاروبرقی زیاد شد بصورت اتوماتیک موتور را خاموش کند تا پس از خنک شدن دوباره راه اندازی شود. از این رو اگر در فواصل حدود 20 تا 30 دقیقه کار کردن جاروبرقی خاموش  شود این موضوع کاملا طبیعی و مرتبط با عملکرد صحیح ترموستات جاروبرقی می باشد.

اما گاهی ترموستات حساس می شود و در اصل قدرت خود را از دست می دهد. در این شرایط ممکن است با هر بار گرم شدن موتور ترموستات عمل کند و موتور را از کار بیاندازد. در نتیجه می توان با بررسی ترموستات موتور جاروبرقی اگر ایراد از آن بود با برطرف کردن عیب مشکل را حل کرد. برای این کار هم می توانید از یک ترموستات سالم برای چک کردن استفاده کنید و هم اینکه با اهم متر سلامت ترموستات را بررسی کنید.

 

6-فیلتر جاروبرقی

فیلترجاروبرقی  وظیفه هوا رسانی به موتور جاروبرقی را بر عهده دارد. اگر هوا رسانی در صورت کثیفی فیلتر درست انجام نشود موتور داغ کرده و سیستم ایمنی جاروبرقی فعال‌شده و باعث خاموش شدن ناگهانی و یک‌باره آن می‌شود. همیشه از تمیز بودن  فیلتر جاروبرقی اطمینان حاصل کنید.

 

7-قطع شدن مدار سری موتور

از دیگر علت های اصلی روشن نشدن جاروبرقی قطع شدن مدار سری. موتور می باشد اگر یکی از مدارهای سری موتور قطع شود جاروبرقی روشن نخواهد شد. برای مثال اگر یکی از فنرها و زغال مربوطه به کلکتور چسبیده نشود مدار سری موتور قطع است. اگر موتور را به صورت مستقل به برق متصل کردید اما روشن نشد، آن را از برق جدا کرده و به وسیله اهم متر ارتباط سایر اجزا را مورد بررسی قرار دهید. سپس در صورت بروز هرگونه مشکل آن را بررسی و آن را برطرف کنید.

8- پرشدن کیسه جارو برقی

اگر خوش شانس باشید روشن نشدن جاروبرقی تان می تواند به علت پر شدن کیسه جاروبرقی باشد که با خالی کردن یا تعویض کیسه جاروبرقی مشکل برطرف شده و جارو روشن می شود و شما می توانید به کار خود ادامه دهید.

روشن نشدن جاروبرقی الجی

راه‌های افزایش عمر و کارایی جاروبرقی :

1- از تا انتها کشیدن سیم جمع کن جاروبرقی سعی کنید همواره پرهیز کنید.

2- اگر حس کردید هنگام استفاده صدای جاروبرقی تغییر می‌کند در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

3- در صورت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاکت، پلاتین‌های سیم جمع کن، سیم رابط جریان برق، ترموستات و زغال را بررسی کنید.

4- همواره از پر نبودن پاکت جاروبرقی و تمیزی فیلترها مطمئن شوید.

5- سالی یک‌بار حتماً قطعات موتور جاروبرقی را چک کنید.

کلام اخر

در صورت  نیاز شما عزیزان به متخصصین مجرب ، جهت تعمیر انواع لوازم الکترونیکی خود اعم از جاروبرقی ، پکیج ،تلویزیون، کولر گازی ،یخچال، ماشین لباسشویی،ماشن ظرفشویی و…. گروه متخصصین مستر تعمیر چی در هفت روز هفته و 24ساعت شبانه روز اماده خدمت رسانی به شما عزیزان  در محل زندگی تان می باشند.

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره دفتر مرکزی:02165500930

یا با شماره موبایل های:09128652921،09399511687،09023094430،090223094420

تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()