نوشته شده توسط : مریم

 بهترین مبل شویی تهران - خشکشویی آنلاین واش لین - مبل شویی در منزل

بهترین مبل شویی

 

 

مبل شویی صمیم

 

امروزه با دقت به بالا رفتن بها مبلمان خانه , مبلمان در خانه یک سرمایه‌ به حساب می‌آید . گهگاه این کالای مصرفی , اسباب و اثاث لاکچری خانه تلقی می گردد . به همین جهت حفظ و محافظت و پاکیزگی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار‌است . با اعتنا به این که مبل‌ها در معرض آلودگی‌های محیط قرار دارا هستند , همواره از سمت متخصص ها بهداشت پیشنهاد میگردد که حتما می بایست به شستشوی آنها پرداخت . ; یکی شایسته ترین روش‌ها برای نگهداری از این وسیله , شستشوی مبل است . بخش اعظمی از اشخاص ترجیح می دهند که شستن مبلهای خویش را به مبل شویی بسپارند تا آن ها , این عمل را برایشان انجام دهند . شستشوی مبلمان بر طبق معیارهای متفاوتی زیرا : متاع , بافت پارچه و رنگ آنها مختلف است . در واقع شستن بنیادین مبلمان یک رشته به حساب می‌آید که امروزه شرکت‌های متعددی آن را انجام می دهند .

شستشوی مبل , کوسن , پشتی های سنتی و هر حجمی که دارنده راه و روش پارچه ای است در حوزه سرویس ها مبل شویی قرار می‌گیرد . در شرایطی‌که مبلمان کلاسیک یا این که امروزی دارید می‌توانید از خشکشویی مبل در خانه برای نظافت کردن روش مبل ها به کارگیری نمائید . کلیه بخش های جدا شونده مبل ها , نشیمن جدا شونده , پشتی هایی که از مبل ها جدا میگردند , همه را می توان با خدمت شستشوی مبل با دستگاه منزه کرد . سرویس ها مبل شویی فقط یک خدمت فصلی و منحصربه‌فرد پایان سال نیست . مدام میتوانید از خدمت مبل شویی و شستشوی مبل در منزل به کار گیری نمایید .

مراحل مبل شویی در منزل تهران

  1. اولین قدم،‌ لکه‌گیری با پاک‌کننده‌های مخصوص است؛
  2. قدم بعدی، شست‌شو با دستگاه است؛
  3. و قدم آخر آبگیری است.

نکاتی برای نگهداری صحیح مبلمان

  • رعایت نکات شستشوی مبلمان

شستشوی شما بر اساس نوع پارچۀ مبلمانتان و نوع لکۀ ایجاد شده متفاوت خواهد بود. بسیاری از کاناپه‌ها و مبل‌ها بر اساس نوع پارچۀ استفاده شده دستور العمل‌هایی متفاوتی دارند. رعایت این دستور العمل‌ها می‌تواند به کیفیت شستشو و جلوگیری از آسیب به مبلمان شما کمک کند.

  • دوری از رطوبت

رطوبت یکی از عواملی است که باعث فرسودگی مبلمان و صندلی‌های شما خواهد شد. غیر از صندلی‌های پلاستیکی، رطوبت می‌تواند به بافت انواع مبلمان از چوبی تا پارچه‌ای آسیب وارد کند. پس اگر برای شستشوی مبلمان چوبی خود از آب گرم و صابون استفاده می‌کنید، سریعا نسبت به خشک کردن آن اقدام نمایید.

  • قرارندادن اشیا سنگین یا تیز روی مبلمان

قرار دادن اشیا سنگین به مدت طولانی روی مبل‌های پارچه‌ای یا کاناپه‌ها می‌تواند باعث دفرمه شدن آن‌ها شود. تا حد امکان نباید وسایل سنگین را روی مبلمان خود قرار دهید

  • گردگیری مرتب مبلمان

به طور منظم (مثلا هفته‌ای یک بار) را، به گردگیری مبلمان خود اختصاص دهید. تجمع گرد و غبار روی پارچۀ مبل باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه می‌شود. جارو برقی می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای از بین بردن گرد و غبار مبلمان شما باشد. برای پاک کردن گرد و غبار روی صندلی‌های چوبی هم ترجیحا از دستمال خشک و نرم استفاده کنید.

  • دور نگهداشتن از نور خورشید

فرقی نمی‌کند که از مبلمان پارچه‌ای یا چوبی استفاده می‌کنید. در هر صورت باید مراقب نور خورشید باشید. مبلمان شما اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرند تغییر رنگ می‌دهند. چینش مبلمان خود را به گونه‌ای انتخاب نمایید که کمتر در معرض نور آفتاب باشند. در مواردی هم که ناچار به قرار دادن مبلمان زیر نور خورشید هستید، روی مبلمان خود را با پارچه بپوشانید.

  • محافظت در برابر گرما

گرمای زیاد می‌تواند، بافت چوب یا پارچۀ مبل شما را دچار تغییر کند. پس اگر مبلمان شما چسبیده به شوفاژ،شومینه یا بخاری است، سعی کنید فاصله مبلمان را رعایت کنید. در کل تغییرات محسوس دما می‌تواند تاثیر بدی بر روی مبلمان شما داشته باشد. پس سعی کنید دمای منزلتان را همیشه متعادل نگه دارید.

مزایای شست و شوی مبل در منزل توسط مبل شویی متخصص

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

استفاده از شوینده‌های مناسب هر جنس از مبلمان

استفاده از فرچه‌های متناسب با هر نوع مبلمان

کنترل درجه حرارت فوم شستشو و غلظت آن

نظافت محل پس از اتمام کار مبل‌شویی در منزل

ازبین بردن تمام آلودگی‌های پیدا و پنهان مبلمان با استفاده از دستگاه‌های مبل‌شویی

خشک شدن هرچه سریعتر مبلمان

پاسخگویی صریح و منطقی سرویس‌دهندگان به مشتری

هزینۀ مبل شویی و شستشوی مبل

جدا از سیاست گذاری‌های مختلف هر شرکت یک سری عوامل در قیمت گذاری تاثیر مستقیم می‌گذارند که عبارتند :

  • نوع و جنس مبلمان شما
  • تعداد مبلمان
  • روش شستشو بر اساس جنس پارچه مبل
  • نوع شویندۀ مورد استفاده در فرآیند مبل شویی
  • خدمات اضافه

بهترین مبل شویی تهران صمیم

بهترین مبل شویی تهران عنوانی است که ما برای این مطلب در نظر گرفتیم تاربلکه بتوانیم به کسانی که دنبال یک مبل شویی معتبر در تهران می‌گردند کمک کرده باشیم.

یکی از معیار های انتخاب یک شرکت خدماتی برای انجام امور منزل مانند مبل شویی و یا نظافت،تعداد مشتریان راضی است

تعداد مشتریان راضی نشان دهنده این است که خدمات انجام شده از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

بهترین مبل شویی را از موارد زیر می توان پیدا کرد:

  • تعداد مشتریان
  • میزان رضایت مشتریان
  • سابقه فعالیت
  • نیروهای متخصص مبل شویی
  • دستگاه مبل شویی پیشرفته
  • مواد شوینده مبل شویی



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

How to Eat Less Sugar After Weight Loss Surgery? - The London Obesity Group

 

قند چیست؟

قند که یک افزودنی شیرین به غذاها است، می تواند باعث مشکلات جدی برای سلامتی بشود. قند یک کربوهیدرات ساده است که متعلق به یک کلاس از مواد شیمیایی شیرین مزه است.قند و شکر ازجمله مواد غذایی هستند که بسیاری از ما بدون اینکه از عوارض این دو مواد قندی اطلاع داشته باشیم، بیش از حد از از آنها استفاده می‌کنیم. بیماری‌هایی که نام برده می‌شود ناشی از مصرف بی رویه در مواد قندی است. این بیماری‌ها عبارت‌اند از دیابت، بیماری قلبی، چاقی، اختلال در مغز، ضعف در سیستم ایمنی بدن، افزایش قند خون، پوسیدگی دندان و سوءتغذیه و دیگر مواردی است که جهت جلوگیری از آن‌ها باید در مصرف این مواد پرکالری توجه شود.

لیست مواد غذایی بدون قند برای مبتلایان به دیابت

  • سبزیجات و میوه‌ها را انتخاب کنید

سبزیجات و میوه‌ها انتخاب‌های بسیار خوبی برای لیست مواد غذایی افراد دیابتی هستند. سبزیجات برگ دار سبز تیره مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم و اسفناج و سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، فلفل زرد و کدو را به لیست‌تان اضافه کنید.

  • غلات کامل، چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی بجای غلات تصفیه شده که ممکن است سطح قند خون شما را به سرعت بالا ببرد، محصولات غلات کامل را انتخاب کنید. مواد غذایی مانند نان گندم کامل، برنج قهوه‌ای، کوینولا، جو دوسر و جو را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید. وقتی نوبت چربی‌ها شد، غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی چربی‌های تک غیر اشباع، چربی‌های چند غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

محصولات بدون قند

با توجه به اینکه شیرینی خوراکی مورد پسند بسیاری از ایرانیان است، اما این خوراکی محبوب برای بسیاری از طرفدارانش به علت کالری بالا به‌واسطه قند گلوکزی که در آن پنهان است، مطلوب نیست. در این میان افراد دیابتی روی تلخ شیرینی را بیشتر از روی شیرینش دیده‌اند. این خوراکی به‌واسطه بالا بردن گلوکز خون این افراد، برای آنها مضر است. انگیزه اصلی برای تولید محصولات بدون قند، افراد دیابتی و کسانی بودند که تمایلی به چاق شدن نداشتند.

فرهنگ استفاده از شیرینی بدون قند تاکنون به خوبی در کشور جا نیفتاده است و ما در نظر داریم با فرهنگ‌سازی صحیح، مردم به خصوص افراد مبتلا به دیابت را به استفاده از این شیرینی‌ها ترغیب کنیم.

شیرین کننده های مصنوعی برای تولید محصولات بدون قند

  1. استویو ساید:

این شیرین کننده عصاره طبیعی گیاه استویا می باشد. استویا گیاهی با نهایت ارتفاع یک متر وحداکثر عمر پنج سال با برگ های شیرین است که بومی آمریکای جنوبی بوده و تاب سرما ندارد. پودر استویوساید دارای طعم و بوی کاملا طبیعی و مشابه شکر است.این پودر در حدود ۳۰۰ مرتبه از ساکارز شیرین تر است. هم چنین این ماده در دمای بالا پایدار بوده و در بدن انسان نیز تجزیه نمی شود. جذب استویوساید خوراکی در بدن انسان بسیار کم می‌باشد. از این پودر می‌توان به عنوان یک شیرین کننده، بدون مضرات شکر در انواع فرآورده های شیرینی و قنادی استفاده نمود.

  1. ایزومالت:

قدرت شیرین کنندگی ایزومالت نصف ساکارز (شکر) بوده ولی از نظر مزه شبیه شکر است و علاوه بر خاصیت شیرین کنندگی به عنوان “عامل حجم دهنده و ایجادکننده بافت” در مواد غذایی به کار برده می شود. و به جای ۹۹/۸ % حجم شکر در محصولات بدون قند استفاده می‌گردد و باعث ایجاد اثرات فیزیولوژیکی ذیل می‌گردد:

  • کنترل چاقی

آنزیم های روده انسان توانایی هیدرولیز پیوندهای پایدار ایزومالت را ندارند، بنابراین جذب ایزومالت در روده کوچک به کندی صورت می‌گیرد و نهایتا بدن انسان تنها ۵۰ درصدد انرژی ایزومالت را دریافت می‌کند.

  • بهبود عملکرد روده ها

این ماده یک کربوهیدرات کم هضم است و مانند فیبرهای غذایی عمل می کند. در واقع در روده جذب نمی شود بنابراین پس از مصرف ایزومالت، ترکیبات غذایی موجود در روده کوچک غنی تر از زمانی است که موادی مثل شکر مصرف می شود، چون شکر سریعا به صورت آنزیمی هیدرولیز شده و کاملا در روده کوچک جذب می شود.

  • ممانعت از پوسیدگی دندان ها

به دلیل اینکه پیوندهای بین ملکولی ایزومالت به راحتی شکسته نمی‌شود، در نتیجه توسط باکتری ها به راحتی تخمیر نمی‌گردد و محیط دهان را اسیدی نمی‌کند ،لذا پس از مصرف PH دهان افت چندانی پیدا نمی‌کند، به طوری که بر طبق گزارش سلامت FDA در سال ۲۰۰۳ ، مصرف محصولات حاوی ایزومالت برخلاف شکر موجب پوسیدگی دندان نمی‌شود. همچنین این ماده باعث ترشح بزاق در دهان شده، به طوری که پوسیدگی های کانی های دندان را در مراحل اولیه ترمیم می‌کند.

  • عدم افزایش قند خون

با توجه به اینکه پاسخ گلایسمی برای ایزومالت ۹ و برای ساکارز (شکر) ۶۸ و برای گلوکز ۱۰۰ و همچنین میزان پاسخ انسولین برای ساکاروز ۴۳، برای گلوگز ۱۰۰ و برای ایزومالت ۶ بیان شده است. با توجه به این که میزان این دو اندیس برای ایزومالت نسبت به شکر بسیار کمتر است و پس از مصرف آن گلوکز به آرامی وارد خون می‌شود، ترشح انسولین خون به حداقل می رسد لذا منحنی قند و انسولین خون برخلاف مصرف شکر نزدیک به پایه می‌باشد و تغییر چندانی نمی‌یابد، در نتیجه برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

  1. آسه سولفام پتاسیم:

این ماده ۲۰۰ بار از شکر شیرین تر بوده و دارای مقاومت دمایی مطلوب و پایداری خوبی می‌باشد. علاوه بر این بدون هضم از بدن خارج می‌شود و در نتیجه بدون کالری است. سازمان افزودنیهای غذایی WHO و FAO و (JECFA) غیرسرطان زا بودن این شیرین کننده را کاملا تایید نموده است. حد مجازمصرف روزانه آن ۱۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است. این میزان مصرف توسط سازمان های USFDA و JECFA تایید شده است.

  1. سوکرالوز:

سوکرالوز شیرین کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می‌شود و ۶۰۰ بار از شکر شیرین تر است. حجم زیادی از سوکرالوز وارد مدفوع می‌شود و مقدار بسیار کمی وارد بافتها و ارگانها شده و در نهایت از ادرار دفع می‌شود.

سوکرالوز در بیش از ۱۰۰ تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و سالم و بی خطر بودن آن ثابت شده و تاکنون هیچ گونه گزارشی از عوارض نامطلوب همچون پوسیدگی دندان، افزایش قند در افراد دیابتی، تغییرات ژنتیکی، سرطان، مشکلات ایمونولوژیک، اختلال در سیستم اعصاب و نیز نقص جنین از این ماده منتشرنشده است.

جمع بندی کلی

به طور کلی مصرف زیاد مواد قندی باعث مریضی های فراوانی می شود.امروزه شیرین کننده های فروانی کشف شده جایگزین مواد قندی شده اند و همه افراد میتوانند از ان استفاده کنند.انواع خوراکی مانند بیسکوییت ها،ژله ها،شیرین کننده های بدون ضرر و...تولید و ساخته شده اند که افراد می توانند از ان ها استفاده کنند.انواع این محصولات را می توان در مغازه ها،فروشگاه ها و سوپر مارکت انلاین پیدا و خریداری کرد.


 

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

کانال اسپیرال گالوانیزه ویژگی و کاربرد کانال اسپیرال گالوانیزه تهویه مارکت

 

لوله اسپیرال چیست ؟

یکی از شیوه های تولید لوله های فولادی روش اسپیرال است . لوله اسپیرال یکی از انواع لوله صنعتی است که از مواد اولیه پلی اتیلن ، فولادی ، الیاف کربنی مقاوم و مستربچ های مناسب تهیه می شود.به لوله های فولادی نورد گرم و مارپیچی گفته می شود که در اندازه های  8 تا 120 اینچ تولید شده است. در طی فرایند اسپیرال، نوار فولادی به شکلی نورد می شود که سمت آن با سمت مرکز لوله در یک زاویه باشد. برای استحکام در برابر فشار وارده به دیواره لوله، نوع جوش، اهمیت بسیار زیادی دارد. پس مهم ترین بخش تولید لوله های اسپیرال، جوش جداره لوله می باشد.

فرایند اسپیرال به این صورت است که ورق رول (کلافی) پس از باز شدن، با زاویه مشخص بر اساس قطر و ضخامت موردنظر، وارد دستگاه شده و شکل داده می شود. ورق پس از عبوراز غلتک ها با درزی حلزونی (اسپیرال) به شکل لوله در خواهد آمد. معمولا از جوش قوس الکتریکی زیر پودری برای جوشکاری درز این لوله ها استفاده می شود.

مزایای لوله اسپیرال

موارد زیر از جمله مزایایی است که باعث محبوبیت لوله اسپیرال شده است:

  • تولید در طول دلخواه
  • تولید لوله با قطر زیاد
  • قابلیت شکل پذیری بالا
  • افت فشار کمتر
  • نشت هوای کمتر
  • دارای استحکام و قدرت بالا
  • راندمان انرژی بیشتر
  • مقاومت در برابر شکست و ترک لوله
  • هزینه نصب کمتر
  • هزینه تولید کمتر
  • زمان تولید کمتر

 

انواع لوله اسپیرال با توجه به کیفیت :

  • لوله اسپرال واجد شرایط: لوله هایی که کیفیت آن ها با استانداردها و شرایط فنی مطابقت دارد.
  • لوله اسپرال ترمیم شده: لوله های که کیفیت شان مطابق با استاندارد و شرایط فنی پذیرش نبوده اما قابل ترمیم هستند.
  • لوله اسپیرال غیر قابل استفاده : لوله هایی که از نظر ظاهری و کیفیت جالب نیستند و حتی بعد از تعمیرات هم شرایط فنی مورد نظر را یافت نخواهند کرد.

 

شیوه های تولید لوله اسپیرال

لوله های اسپیرال به صورت تک مرحله ای یا دو مرحله ای ساخته می شوند. تفاوت عمده این دو روش نیز به تفاوت فرایند اتصال و تکمیل درز جوش ورق بر می گردد. در روش تک مرحله ای پس از برش دادن لوله نیاز به عملیات جوشکاری نیست و جوشکاری نهایی بر روی ماشین فرمینگ انجام می شود. ولی در روش دو مرحله ای، پس از برش لوله، عملیات جوشکاری نهایی کامل می شود.

لوله اسپیرال تک مرحله ای

دراین ابتدا ورق ها را آماده سازی می کنند سپس سر ورق ها را به یکدیگر جوش می دهند. برای جوشکاری درز اسپیرال، ابتدا درز داخلی و سپس درز بیرونی توسط دستگاه جوش زیرپودری جوش داده خواهد شد. پس از جوشکاری درز، لوله برش خورده و به مراحل بعدی خواهد رفت. سرعت تولید در این روش بر اساس سرعت جوشکاری زیرپودری تعیین می شود. سرعت جوشکاری زیر پودری در حدود ۱ الی ۲٫۵ متر بر دقیقه است، گاهی تا ۳ متر بر دقیقه هم می رسد. از آنجا که سرعت جوشکاری زیرپودری محدود است، سرعت تولید در این روش کند است.در اسپیرال تک مرحله ای پس از شکل دهی ورق و بر روی ماشین فرمینگ، ابتدا درز داخلی و سپس درز خارجی لوله با جوشکاری زیر پودری جوش داده می شود و در نهایت لوله در ابعاد مورد نظر برش داده می شود.

لوله اسپیرال دو مرحله ای

تفاوتی که این روش با روش قبل دارد این است که درز لوله توسط جوشکاری قوسی با گاز محافظ (GMAW) جوش داده می شود. در مراحل بعدی، درز از داخل و خارج به وسیله جوش زیرپودری جوش داده می شود. مزایای روش دو مرحله ای این است که اولا بین مرحله اول و جوشکاری نهایی فاصله وجود دارد هم چنین به دلیل شکل دهی سریع، راندمان تولید در این روش بالاتر است. سرعت این دستگاه با سیستم گاز محافظ گاز کربنیک در حدود ۱۲ متر بر دقیقه است.

به طور کلی از اسپیرال تک مرحله ای بیشتر برای ساخت لوله های انتقال آب و از اسپیرال دو مرحله ای بیشتر برای ساخت لوله های انتقال نفت و گاز استفاده می شود.

کاربرد لوله اسپیرال

لوله اسپیرال کاربردهای فراوانی دارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصارف آبرسانی و گازرسانی
  • سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع تجاری و صنعتی
  • آب و فاضلاب
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت برق و الکترونیک
  • سیستم‌ های جمع‌آوری گرد و غبار
  • استخراج دود و دیگر سموم محیطی

معایب لوله اسپیرال

این لوله ها با توجه به مزایایی که دارند دارای معایبی از جمله:

  •     بیضی شدن سطح مقطع هنگان ساخت
  •     امکان بروز عیوب و چروکیدگی بیشتر نسبت به لوله های درز جوش


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

این مقاله با هدف تشریح جزئیات عملکرد  حرفه ای ترین ، مجهزترین و بهترین فیزیوتراپی تهران  نوشته شده است.
فیزیوتراپی چیست؟
در زبان انگلیسی از عبارت Physical Therapy برای اشاره به این تخصص استفاده می‌شود که ترجمهٔ تحت‌اللفظی آن می‌شود: درمان فیزیکی یا جسمانی. با درک بهتر اینکه فیزیوتراپی چیست، احتمالا حدس زدن جواب این سؤال برایتان کار چندان دشواری نخواهد بود؛ زمانی که آسیب‌دیدگی یا بیماری شما منجر به درد، نقص جسمانی یا محدودیت حرکتی شود، می‌توانید از تخصص و کمک فیزیوتراپ بهره بگیرید. محدودیت سنی‌ای برای استفاده از خدمات این افراد وجود ندارد، اما فیزیوتراپ‌هایی هم هستند که به‌طور تخصصی بر روی جمعیت مشخصی از افراد کار می‌کنند: مثلا کودکان، سالمندان، ورزشکاران و… . صرف نظر از اینکه چند سال داشته باشید، زمانی که از لحاظ حرکتی دچار محدودیت و اختلال می‌شوید، می‌توانید در جلسات درمانی فیزیوتراپی شرکت کنید؛ در این جلسات وضعیت بدن‌تان ارزیابی می‌شود و بر اساس نتایج حاصل از آن، روش و تکنیک درمانی مناسب انتخاب خواهد شد تا به‌کمک آن کارکرد بدن‌تان از لحاظ حرکتی بهبود پیدا کند.

اختلالات رایجی وجود دارند که فیزیوتراپ‌ها قادر به ارزیابی و درمان‌شان هستند؛ از آن جمله می‌توان به سکته مغزی، شکستگی، آسیب‌دیدگی ستون فقرات، سندرم تونل مچ دست (یا کارپال، نوعی اختلال وابسته به اعصاب دست است که در نتیجهٔ آن در انگشتان دست اختلالات حسی و حرکتی به وجود می‌آید)، آسیب‌دیدگی در فعالیت‌های ورزشی، قطع عضو و آرتروز اشاره کرد.
البته تخصص فیزیوتراپ‌ها تنها محدود به اختلالات یادشده نمی‌شود و امکان درمان بیماری‌های دیگری هم با استفاده از فیزیوتراپی وجود دارد. در هر صورت بهتر است قبل از استفاده از فیزیوتراپی با پزشک متخصص دربارهٔ اختلالات‌تان مشورت کنید، اما به‌طور کلی زمانی به آن نیاز پیدا خواهید کرد که بیماری یا اختلال‌تان منجر به محدود شدن وضعیت حرکتی بدن‌تان شود.
فیزیوتراپ‌ها در زمینهٔ پیشگیری از به وجود آمدن محدودیت‌های حرکتی هم فعالیت دارند. این فعالیت‌ها بیشتر به ورزشکاران مربوط می‌شود و طرز کار آن‌ها معمولا به این صورت است که شیوهٔ حرکت ورزشکار تجزیه‌وتحلیل می‌شود و بر اساس آن، استراتژی‌های حرکتی‌ای در اختیارش قرار می‌گیرد تا در حد امکان حرکات سالمی داشته باشد و دچار آسیب‌دیدگی نشود.
خدمات درمانی فیزیوتراپی در چه مکان‌هایی ارائه می‌شود؟

نکتهٔ دیگری که باید بدانید، درباره مکان‌هایی است که خدمات درمانی این تخصص در آن‌ها ارائه می‌شود. تعداد این مکان‌ها بسیار زیاد است و به‌طور کلی، هرجا که افراد با محدودیت‌های حرکتی وجود داشته باشند، امکان پیدا کردن فیزیوتراپ‌ها هم در آن وجود دارد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به بیمارستان، خانه‌های پرستاری، کلینیک‌های درمان سرپایی، محل تمرین و فعالیت تیم‌های ورزشی، مدارس (بسیاری از کشورهای قوانین دارند مبنی بر اینکه دانش‌آموزان خدمات درمانی این‌چنینی را حتما باید در مکانی آشنا و در کنار دوستان‌شان دریافت کنند)، خانه (در صورتی که به‌خاطر آسیب‌دیدگی یا بیماری نتوانید از خانه بیرون بروید) و مراکز توان‌بخشی قلبی-عروقی.
مرحلهٔ آماده‌سازی برای استفاده از خدمات درمانی فیزیوتراپی
گام بعدی برای درک بهتر این موضوع که فیزیوتراپی چیست، کسب آگاهی از این مسئله است که پیش از شرکت در جلسات درمانی فیزیوتراپی چه چیزهایی را باید مد نظر قرار بدهید تا به نتیجهٔ مطلوب برسید. بهتر است قبل از مراجعه به فیزوتراپ راجع به برخی مسائل پرس‌وجو کنید. بعضی از فیزیوتراپ‌ها دارای تخصص بالینی هستند؛ پیدا کردن فیزیوتراپی که دربارهٔ اختلال یا بیماری شما تخصص داشته باشید تأثیر بسزایی بر نتیجهٔ نهایی جلسات درمانی خواهد داشت. در کنار این مسئله، راجع به بخش‌هایی از هزینه که به عهدهٔ سازمان بیمهٔ شما قرار می‌گیرند، سیاست مربوط به لغو احتمالی شرکت در جلسات درمانی و لباسی که در اولین قرار ملاقات با فیزیوتراپ باید به تن داشته باشید هم بیشتر تحقیق کنید.
فیزیوتراپیست تحت نظارت مستقیم مسئول فیزیوتراپی انجام وظیفه می‌نماید.فیزیوتراپ با همکاری شما اهداف مشخصی را برای جلسات درمانی در نظر خواهد گرفت، بنابراین بهتر است از قبل راجع به این مسئله فکر کرده باشید و بتوانید راجع به اهدافی که تمایل دارید با به پایان رسیدن جلسات درمانی به آن‌ها برسید، با فیزیوتراپ‌تان صحبت کنید. در طول جلسات درمانی اگر از طرز کار روش یا تکنیک بخصوصی سر در نیاوردید، از فیزیوتراپ‌تان بخواهید دربارهٔ آن به شما توضیح بدهد. به خاطر داشته باشید که میان شما و فیزیوتراپ باید نوعی اتحاد به وجود بیاید تا امکان دست‌یابی به اهداف‌تان وجود داشته باشد.
انجام ارزیابی به‌وسیلهٔ فیزیوتراپ

گام بعدی برای پی بردن به اینکه فیزیوتراپی چیست، مشخص کردن جزئیات فعالیت‌هایی است که با استفاده از آن‌ها، فیزیوتراپ اقدام به ارزیابی وضعیت کلی بیمار یا مُراجع می‌کند. فیزیوتراپ در این مرحله با استفاده از اندازه‌گیری‌ها و آزمایش‌های دقیق، اطلاعات مورد نیاز دربارهٔ بیماری یا آسیب‌دیدگی را گردآوری می‌کند. توانایی عمومی بدن، محدودهٔ حرکت، انعطاف‌پذیری، تعادل، حرکت مفاصل، کارکرد عصب‌شناختی، درد، کارکرد قلب و عروق، کارکرد ریه و وضعیت کلی بدن از لحاظ حرکتی، از جمله مسائلی هستند که فیزیوتراپ در این مرحله آن‌ها را ارزیابی می‌کند.
پس از آنکه کار ارزیابی و گردآوری اطلاعات مربوط به آسیب‌دیدگی یا بیماری به پایان رسید، فیزیوتراپ، پیش‌بینی کلیِ خود دربارهٔ وضعیت بیمار را مطرح می‌کند و استراتژی‌هایی را طرح‌ریزی می‌کند که به باور او امکان بهبود وضعیت حرکتی و احساس کلی بیمار را خواهند داشت. در نهایت هم دربارهٔ اهداف بیمار از شرکت در جلسات درمانی فیزیوتراپی با او صحبت می‌کند و سعی می‌کند با همکاری او، برنامهٔ درمانی‌ای برای توانبخشی‌اش طرح‌ریزی کند.
در جلسات درمانی فیزیوتراپی چه می‌گذرد؟
در آخرین گام برای فهمیدن اینکه فیزیوتراپی چیست، با هم نگاهی به روش‌ها و تکنیک‌های درمانی‌ای خواهیم داشت که فیزیوتراپ با استفاده از آن‌ها به کاهش درد و خشکی بدن و بهبود توانایی و وضعیت حرکتی آن کمک می‌کند. حرارت، یخ، امواج فراصوت و محرک‌های الکتریکی، از جمله مواردی هستند که فیزیوتراپ از آن‌ها استفاده می‌کند. گاهی هم به‌منظور بهبود وضعیت حرکتی بدن از تکنیک‌های دستی استفاده می‌شود.
فیزیوتراپ‌ها معمولا ورزش های درمانی‌ای هم تجویز می‌کنند که بیمار می‌تواند با استفاده از آن‌ها محدودهٔ حرکتی، توانایی و کارکرد بدنش از لحاظ حرکتی را بهبود بدهد. آگاهی کلی بیمار راجع به بیماری و شرایطش هم در پیشبرد مؤثر جلسات درمانی فیزیوتراپی نقش بسزایی دارد؛ به همین خاطر فیزیوتراپ‌ها سعی می‌کنند با استفاده از جدول‌ها، مدل‌ها و نمودارهای مختلف میزان آگاهی بیمارشان را بیشتر کنند.
روش‌ها و تکنیک‌های مختلف فیزیوتراپی برای کسانی کاربرد دارد که دچار آسیب‌دیدگی اسکلتی-عضلانی شده‌اند یا آنکه از اختلال در کارکرد وضعیت حرکتی رنج می‌برند. شرکت در جلسات درمانی فیزیوتراپی باعث می‌شود تا درد جسمانی این افراد کمتر شود و از لحاظ حرکتی تسلط بیشتری پیدا کنند. انتخاب این روش یا تکنیک، بسته به صلاحدید فیزیوتراپ و متناسب با شرایط منحصربه‌فرد هر بیمار خواهد بود. حالا که درک بهتری از این مسئله پیدا کردید که فیزیوتراپی چیست، می‌توانیم در ادامه به معرفی تکنیک‌ها و روش‌های درمانی اصلی در فیزیوتراپی تهران بپردازیم.
۱. ورزش‌درمانی

ورزش به هر فشار جسمانی کنترل‌شده‌ای گفته می‌شود که به بدن وارد می‌شود و با استفاده از آن می‌توانیم باعث بهبود توانایی، محدودهٔ حرکتی یا انعطاف‌پذیری بدن بشویم. ورزش کردن دو حالت دارد: غیرفعال و فعال. ورزش غیرفعال زمانی است که فشار، از سوی شخص دیگری، مثلا فیزیوتراپ، به بدن وارد می‌شود. اگر دقت کرده باشید، در مسابقه‌های فوتبال گاهی بازیکنی، پای بازیکن دیگری را بلند می‌کند و به آن فشار می‌آورد؛ این حرکت در واقع مثالی است از ورزش غیرفعال که هدفش کاهش گرفتگی عضلهٔ همسترینگ پشت ران است.
ورزش فعال را خودِ فرد انجام می‌دهد. مثلا راه رفتن روی تردمیل نوعی ورزش فعال است.
چه جلسات درمانی فیزیوتراپی‌تان در درمانگاه برگزار شود، چه در بیمارستان و چه در خانه، در هر صورت به‌احتمال قوی نوعی از ورزش‌درمانی برای شما تجویز خواهد شد، چراکه تأثیر بسزایی بر بهبود وضعیت حرکتی بدن دارد. در بسیاری از مواقع هم ورزش‌هایی تجویز می‌شوند که باید در خانه برای خودتان انجام بدهید و تمرین‌شان کنید. این تمرین‌هایی که خودتان به‌تنهایی انجام می‌دهید، تأثیر بسزایی بر توان‌بخشی و بازگشت شما به حالت عادی خواهند داشت.
۲. امواج فراصوت

با استفاده از امواج فراصوت می‌توان به لایه‌های عمیق‌تری از بدن نفوذ پیدا کرد و با استفاده از حرارت حاصل از این امواج بسیاری از اختلالات عضلانی-اسکلتی نظیر رگ‌به‌رگ شدن، کشیدگی عضلات و التهاب تاندون را درمان کرد. فیزیوتراپ این کار را با دستگاه مخصوصی انجام می‌دهد که در تصویر نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید. این دستگاه به‌آرامی روی پوست قرار می‌گیرد و به‌شکل دایره‌وار در اطراف محل آسیب‌دیدگی به حرکت درمی‌آید. پیش از استفاده از دستگاه از ژل مخصوصی هم بر روی پوست استفاده می‌شود تا امواج فراصوت، کاملا جذب پوست و ماهیچه‌ها شوند.
۳. محرک الکتریکی و تِنس

گاهی اوقات از محرک الکتریکی و تِنس (به انگلیسی TENS، کلمهٔ اختصاری است برای محرک الکتریکی عصب-عضلانی) به‌منظور کاهش درد اطراف بافت آسیب‌دیده استفاده می‌شود. نوع دیگری از محرک الکتریکی هم وجود دارد که برای منقبض کردن عضلات به کار گرفته می‌شود و با استفاده از آن، می‌توان کاری کرد تا ماهیچه‌های آسیب‌دیده بتوانند دوباره کارایی قبل از آسیب‌دیدگی را به دست بیاورند.
۴. درمان با استفاده از کشش بدن

روش درمانی کشش بدن برای کسانی کاربرد دارد که در ناحیهٔ پایینی کمر یا گردن احساس درد می‌کنند و به‌طور کلی باعث بهبود وضعیت حرکتی در ستون فقرات می‌شود.
نوعی ماشین مکانیکی وجود دارد که برای این روش درمانی استفاده می‌شود. این ماشین متشکل از جلیقه‌ای برای محافظت از دنده‌ها و دستگاهی است که دور لگن بسته می‌شود. جلیقه و دستگاه با استفاده از تسمه در جای خود محکم بسته می‌شوند و پس از آن، نیروی مکانیکی‌ای از سوی دستگاه به بدن وارد می‌شود که کشش لازم را ایجاد می‌کند.
در دو حالت نشسته و خوابیده می‌توان از این ماشین استفاده کرد. در حالت نشسته، محافظی به سر وصل می‌شود و از قرقره‌ای که وزنه‌ای به آن متصل شده، استفاده می‌کنند. همین قرقره است که در نهایت باعث کشش بدن می‌شود. در حالت خوابیده از وسیله دیگری برای این کار استفاده می‌شود. در این حالت باید به‌پشت روی ماشین بخوابید و با استفاده از تسمه، سرتان را به این دستگاه متصل خواهند کرد. پس از آن از تلمبهٔ بادی به‌منظور وارد کردن نیروی لازم برای کشش بدن (در این حالت گردن) استفاده می‌شود.
نظریهٔ مطرح دربارهٔ این روش درمانی این است که نیروی واردشده به بدن و کشش ایجادشده، باعث جدا شدن مفاصل و فاصله‌های بین دیسک‌های نخاع قسمت پایین کمر و گردن می‌شود و به همین خاطر، از فشار موجود بر روی عصب‌های ستون فقرات کاسته می‌شود.
۵. متحرک‌سازی مفاصل
این روش درمانی مربوط به زمانی است که فیزیوتراپ، مفاصل بدن را به‌شکل غیرفعال در جهت‌های مشخصی به حرکت درمی‌آورد. این روش باعث کاهش درد و بهبود وضعیت حرکتی می‌شود. زمانی که صحبت از مفاصل بدن می‌شود، بیشتر ما تصور می‌کنیم کارکرد و حرکتی شبیه به لولای در دارند، اما حرکتی شبیه به سُر خوردن هم وجود دارد که میان مفاصل بدن اتفاق می‌افتد. متحرک‌سازی مفاصل از سوی فیزیوتراپ باعث افزایش این نوع از حرکت مفاصل می‌شود. جهتی که از آن نیرو وارد می‌شود و میزان فشاری که فیزیوتراپ وارد می‌کند، تعیین‌کنندهٔ میزان تحرک هر مفصل خواهد بود.
با وجود اینکه متحرک‌سازی مفاصل به‌عنوان روش درمانی غیرفعالی شناخته می‌شود، فیزیوتراپ می‌تواند به شما تکنیک‌هایی را آموزش بدهد که با استفاده از آن‌ها خودتان پیاده‌سازی این روش درمانی را به عهده بگیرید. با به‌کارگیری این تکنیک‌ها می‌توانید به روند بهبودتان سرعت بدهید و به‌علاوه، از بروز مشکلات آتی پیشگیری کنید.
۷. ماساژ
ماساژ به معنای استفاده از دست‌ها برای ورز دادن بافت‌های آسیب‌دیدهٔ بدن، به‌منظور کاهش درد، افزایش گردش خون و کاهش گرفتگی عضلات است. تکنیک‌های متنوعی برای ماساژ دادن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ماساژ نقاط حساس و ماساژ بافت عمیق اشاره کرد و فیزیوتراپ، بسته به صلاحدید خود از میان‌شان انتخاب خواهد کرد.
۸. حرارت‌درمانی
می‌توان در نقاط آسیب‌دیدهٔ بدن از حرارت مرطوب، یا کیسه‌های داغ استفاده کرد. حرارتی که در معرض این قسمت‌ها قرار می‌گیرد باعث رسیدن خون به بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود، گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد و درد را کمتر می‌کند.
در کلینیک درمانی فیزیوتوراپی، کیسه‌های داغ را در دستگاه مخصوصی به نام هیدروکولاتور نگهداری می‌کنند. این دستگاه مخزن بزرگی از آب داغ است. کیسه‌های داغ از پارچه‌هایی درست می‌شوند که داخل‌شان با ترکیبی از شن، خاک رس و سیلیس پر شده است. کیسه‌ها را داخل مخزن می‌گذارند تا آب داغ جذب ترکیب داخل‌شان شود و سپس، با استفاده از پارچه‌ای حوله‌مانند دورشان را می‌پوشانند تا به‌هنگام قرار گرفتن روی بدن، آسیب نرسانند. کیسه‌های داغ معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باید روی نقاط آسیب‌دیده قرار بگیرند.
هنگام استفاده از این کیسه‌های داغ باید احتیاط را رعایت کرد و به‌خوبی دورشان را با پارچه‌های حوله‌ای پوشاند تا بدن در معرض حرارت آسیب نبیند.
۹. یخ‌درمانی
قرار دادن کیسه‌های حاوی یخ روش دیگری برای کاهش درد و کنترل التهاب در نقاط آسیب‌دیده است. معمولا از کیسه‌های یخ در همان اوایل دوران آسیب‌دیدگی استفاده می‌شود تا از ورم کردن نقاط اطراف بافت آسیب‌دیده جلوگیری شود.کیسه‌های یخ هم باید بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی قسمت‌های آسیب‌دیده قرار بگیرند.
۱۰. یونتوفورزیس
یونتوفورزیس نوعی محرک الکتریکی است که برای بهبود بافت‌های ملتهب یا آسیب‌دیده به‌کار گرفته می‌شود. در بیشتر مواقع، برای درمان التهابات، از استروئیدی نظیر دگزامتازون استفاده می‌شود. این استروئید می‌تواند باعث کاهش درد و تورمی شود که به واسطهٔ التهاب در بافت‌ها مشاهده می‌شود.
می‌توان از یونتوفورزیس برای درمان بعضی اختلالات دیگر هم استفاده کرد که بستگی به داروهایی دارد که در طول دوران درمان مصرف می‌شوند.
۱۰. لیزردرمانی یا نوردرمانی

در این روش درمانی از نوری با طول‌ موج مشخص استفاده می‌شود و به این وسیله می‌توان به بهبود بافت‌های آسیب‌دیده سرعت بخشید. نوردرمانی کاملا بی‌درد است و معمولا بین یک تا سه دقیقه طول می‌کشد. فیزیوتراپ، دستگاه ساطع‌کنندهٔ نور را مستقیما روی ناحیهٔ آسیب‌دیده از بدن قرار می‌دهد و زمانی که دکمهٔ دستگاه را فشار بدهد، کار نوردرمانی شروع می‌شود.
از این روش درمانی می‌توان برای کاهش درد مزمن، التهاب و بهبود زخم استفاده کرد.
نظریهٔ مطرح دربارهٔ نوردرمانی این است که فوتون‌های نور (فوتون به کوچک‌ترین ذرات تشکیل‌دهندهٔ نور گفته می‌شود) حامل انرژی هستند و زمانی که انرژی‌شان به بافت‌های آسیب‌دیده می‌رسد، فرایندهای سلولی بافت موردنظر اثربخشی بیشتری پیدا می‌کنند و به‌دنبال آن، روند درمان بافت سریع‌تر می‌شود و از میزان درد آن کاسته می‌شود.
۱۱. استفاده از نواردرمانی کششی
بیشتر فیزیوتراپ‌ها نواردرمانی کششی را به‌منظور افزایش اثربخشی برنامهٔ توان‌بخشی مورد استفاده قرار می‌دهند. این نوارها از نوعی پارچهٔ انعطاف‌پذیر درست می‌شوند و زمانی که روی بدن از آن‌ها استفاده می‌شود، همراه با حرکات آن کش می‌آیند. نوار درمانی کششی کاربردهای مختلفی دارد؛ از آن جمله می‌توان به منقبض کردن عضلات، کاهش گرفتگی عضلات، کنترل کبودی‌ها و ورم‌ها و کاهش درد اشاره کرد.
این نوار مستقیما روی پوست بدن قرار می‌گیرد و هر نوار تا چند روز عمر می‌کند و در این مدت، نیازی به تعویض آن نیست. البته بهتر است کمی در استفاده از نوارهای درمانی کششی احتیاط کرد؛ چراکه پدیده‌ای نوظهور است و هنوز کاملا تأثیرگذاری آن ثابت نشده است.
۱۲. استفاده از جکوزی
استفادهٔ درمانی از جکوزی نوعی آب‌درمانی (یا هیدروتراپی) به شمار می‌رود و از جمله مزایای آن می‌توان به بهبود گردش خون، پاکیزه نگه داشتن زخم‌ها و کنترل التهابات اشاره کرد. آب مورد استفاده در این روش درمانی بسته به نیاز می‌تواند سرد یا گرم باشد. دمای معمول آب گرم آن بین ۳۶ تا ۴۳ و دمای آب سرد بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است.
موتوری که در جکوزی‌ها قرار دارد باعث جریان پیدا کردن آب در اطراف ناحیهٔ تحت‌درمان بدن می‌شود. این جریان آب می‌تواند تأثیری آرام‌بخش داشته باشد و به درمان بافت‌های مرده یا آلودهٔ زخم‌ها (به‌منظور جلوگیری از عفونت) کمک کند.
جلسهٔ درمانی این روش به این صورت است که فرد در آب قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد آب در اطراف قسمت‌های آسیب‌دیدهٔ بدنش جریان پیدا کند. در این حین می‌تواند تمرین‌های ملایمی هم انجام بدهد. آب مورد استفاده در جکوزی نباید بیش از حد سرد یا گرم بشود؛ چراکه در این صورت ممکن است پوست آسیب ببیند.
سخن پایانی
با درک بهتر اینکه فیزیوتراپی چیست و با شناخت روش‌ها و تکنیک‌های درمانی مختلف آن، می‌توانید با دید بازتری تصمیم بگیرید که آیا به شرکت در جلسات درمانی آن نیاز خواهید داشت یا خیر. اگر قبلا در جلسات درمانی فیزیوتراپی شرکت نکرده باشید و بخواهید برای اولین بار از آن استفاده کنید، کمی اضطراب خواهید داشت که کاملا طبیعی است، اما پس از اولین ملاقات با فیزیوتراپ و شروع‌به‌کار بر روی اهداف‌تان برای توان‌بخشی، احساس‌تان به‌کلی عوض خواهد شد. به خاطر داشته باشید که فیزیوتراپ تا حد مشخصی می‌تواند به شما کمک کند. با درک این مسئله از برنامهٔ توان‌بخشی‌تان انتظارات واقع‌بینانه‌تری خواهید داشت و بازده حاصل‌شده از شرکت در جلسات درمانی فیزیوتراپی، به‌مراتب بهتر خواهد شد.
 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

https://www.goharafshan.com/Content/Images/uploaded/2%20-%20Copy%201.jpg

نقره:

از زمان های قدیم انسان ها در تلاش بوده اند که از سنگ های قیمتی و مواد معدنی با ارزش در ساخت جواهرات و زیور آلات استفاده کنند.
در حال حاضر نقره یکی از جواهرات محبوب و پرطرفدار محسوب می شود و به این دلیل که فلز نقره به عنوان یک فلز پایه در جواهر سازی به شمار می رود و از آن در ساخت گردنبند نقره ،دستبند نقره،سرویس و نیم ست نقره استفاده میشود.  نسبت به سایر فلزات مورد استفاده در جواهر سازی از لحاظ قیمت، ظاهر و ارزش پیشی گرفته است و منافع و خواص بی شمار موجود در این فلز آن را به یک فلز بی نظیر و منحصربه فرد برای جواهرسازی تبدیل کرده است.

نقره و خواص آن :

به عنوان یک فلز، نقره دارای خواص بهداشتی منحصر به فردی است که موجب شده است در طی سالیان دراز در میان فرهنگ های بسیاری استفاده از آن رواج داشته باشد.
نقره دارای پیشینه درخشانی است و به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی در مبارزه با عفونت و کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، بهبود زخم و سایر بیماری ها به شمار می رود.

اثرات نقره :

نقره می تواند به تنظیم حرارت داخلی بدن و گردش خون کمک کند و در بسیاری از مطالعات این نتیجه به اثبات رسیده که استفاده از نقره موجب افزایش انرژی بدن می گردد و به همراه داشتن آن باعث ایجاد تعادل در حالات روحی بدن می گردد.بهبود گردش خون و به طور کلی تعادل درجه حرارت بدن، و کمک به حفظ نظافت و ایمنی از دیگر خواص طبیعی نقره به شمار می رود.

نقره دارای سابقه طولانی در میان آنتی بیوتیک ها و ضدعفونی کننده هاست که در طول تاریخ انسان ها با استفاده از جواهرات ساخته شده توسط نقره برای دفع عفونت، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و یا هر ویروس و باکتری دیگری استفاده می کردند.
استفاده از نقره موجب حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی موجود در بدن ما می گردد که این خود نقش مهمی را در تشکیل و درمان استخوان و همچنین تعمیر و نگهداری و تعمیر پوست ایفا می کند.
مزایای نقره تنها محدود به کاهش درد نیست، نقره همچنین می تواند از اتساع در مفاصل انگشت، در کسانی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، جلوگیری به عمل آورد.

چرا بدن ما به نقره نیاز دارد؟

نقره به بهبودی و شکل گیری استخوان، فرم دهی و ترمیم پوست کمک می نماید. نقره بیشتر از صدها ماده ضد عفونی کننده موثرتر است و باعث از بین بردن ۶۵۰ نوع میکروب شده همچنین برای سلامتی بدن موثر بوده.

نقره به انباشته شدن انرژی در بدن کمک می نماید. به نظر می رسد نقره به اجتناب از تمایل های کسالت آور کمک کرده و در نتیجه استفاده از نقره به شما احساس تازگی و نیرومندی می دهد. نقره به شما کمک می کند که افکار خود را متمرکز کنید .
همان طور که شما ممکن است قبلا خوانده باشید نقره از طریق پوست جذب می شود و اثر تسکین درد دارد، به همین دلیل دستبندهای نقره خیلی محبوب هستند .

نقره، مانند فلزات شناخته شده دیگر در طول زمان کدر می شود. برای پاک کردن نقره، فقط آن را در محلول کمی از لیمو یا آبلیمو که با نمک ترکیب شده بگذارید، تا دوباره درخشش خود را پیدا کند. برای حفظ بهتر جواهرات خود می توانید آن را در جعبه جواهرات نگه دارید . از مجاورت مداوم با هوا که باعث کدر شدن جواهرات نقره می شود جلوگیری نمایید. .

جواهرات نقره با خلوص ۹۲۵ به طرز شگفت آوری زیبا هستند . عده ای از دانشمندان توصیه کرده اند افراد دارای زخم معده و یا بیماریهای دیگر معده، از طلا استفاده کنند و اشخاصی که عصبانیت و تند خویی دارند، نقره بکار ببرند. .اکثر ما دوست داریم از زیورآلات نقره استفاده کنیم ولی نمی‌دانید که فلز نقره علاوه بر زیبایی بر روی سلامتی انسان نیز تاثیر گذار می‌باشد.استفاده از انگشتر بر روی انگشت انگشتری (انگشت چهارم) دست چپ یا راست باعث حذف انرژی اضافی در گردش خون شده و فشار خون شما کاهش می‌یابد

استفاده از یک حلقه بر روی انگشت اشاره‌ هر دو دست راست و چپ باعث عادی‌شدن عملکرد دستگاه گوارش می‌شود .

برای تقویت قلب، توصیه می‌گردد، از یک انگشتر در دست چپ استفاده نمایید.

از نقره برای تشخیص‌ دهنده‌ مرض هم استفاده می شود . اگر یک شخص دارای یک مشکل در سیستم غدد درون‌ریز باشد، زیورآلات نقره تیره می‌شوند .

اگر زیورآلات نقره از آنچه که بوده است نیز روشن‌تر گردد . این امر می‌تواند حاکی از یک اختلال کلیوی جدی باشد، زیرا عرق باعث انتشار موادی حاوی نیتروژن می‌گردد، که به نقره واکنش نشان می‌دهد و سبب درخشش آنها می‌گردد .

داروهای پزشکی حاوی نقره، برخلاف آنتی‌بیوتیک‌ها، دارای یک طیف ضدباکتری گسترده‌تر می‌باشند . و مهمتر اینکه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی‌شوند .

دلایل بهره گیری از نقره در ساخت زیور آلات:

امروزه استفاده از جواهرات و زیور آلات نقره، بیش از پیش گسترش داشته است، مهم ترین دلیل این موضوع افزایش ناگهانی قیمت طلا و کم شدن توان خرید مردم می باشد. البته باید بیان شود که نقره نیز مانند طلا، قیمت آن روز به روز تغییر می کند اما به دلیل آن که ارزش آن از طلا کمی پایین تر است، قیمت آن نیز کم تر می باشد.

با فلز نقره می توان زیور آلات متفاوت و جذاب ،نیم ست نقره، انگشتر های نقره و ... طراحی و تولید کرد و آن را در اختیار علاقه مندان عزیز قرار داد.

دلایل بسیاری وجود دارد که از نقره به عنوان یک فلز جذاب در صنعت جواهرات استفاده می کنند، این دلایل را می توان به صورت زیر تشریح کرد:

  • قیمت آن نسبت به فلزات هم رده خویش بسیار مناسب می باشد
  • طول عمر و دوام بسیار بالایی دارد، بنابراین برای ساخت جواهرات یکی از مناسب ترین گزینه هاست.
  • در صورت تغییر رنگ به راحتی آبکاری می شود. لازم به ذکر است که در صورت کدر شدن با استفاده از ترفند های راحت، به حالت اولیه خود باز می گردد.
  • رنگ و براق بودن آن بسیار زیبا و مناسب برای ساخت زیور آلات سنگین می باشد.
  • استفاده از نقره برای بدن انسان فواید بسیاری دارد و شایان به ذکر است که از نقره به عنوان یک فلز درمانی نیز یاد می کنند.

کاربرد نقره

  • در عکاسی
  • در دندانپزشکی
  • به عنوان کارد و چنگال و آینه
  • به عنوان یک کاتالیزور در واکنش های اکسیداسیون
  • به عنوان یک فلز گرانبها برای ساختن سکه و جواهرات
  • در صنایع برق و الکترونیکی برای مواردی از قبیل مدارهای چاپی و صفحه کلیدهای رایانه ای استفاده می شود

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()